Rola lojalności jeszcze nigdy nie była tak kluczowa jak obecnie. COVID-19 okazał się katalizatorem przemian w tym obszarze. Zmianie uległy działania lojalnościowe firm, w tym oczywiście te związane z programami lojalnościowymi. Naturalnym więc jest przyjrzenie się temu, co działo się w Polsce w roku 2021 na rynku szeroko pojętej lojalności.
Skąd pomysł na konkurs Loyalty Heroes i co spowodowało, że zdecydowałeś się objąć funkcję Przewodniczącego Jury?
Marcin Klimkowicz (Mastercard):
Naszym celem od samego początku było stworzenie forum, w ramach którego będziemy mogli uhonorować najlepsze projekty z zakresu szeroko rozumianego zarządzania relacjami z konsumentami. Zachęcamy wszystkie firmy i agencje do składania swoich zgłoszeń i pochwalenia się wszelkimi inicjatywami związanymi z budowaniem zaangażowania klienta, CRM, aktywizacji, wykorzystania danych oraz innych działań związanych z budowaniem lojalności konsumenta.
Cieszę się, ze mogę objąć funkcję przewodniczącego jury i razem z ekspertami z różnych branż wyłonić najlepsze pomysły i praktyki z zakresu działań lojalnościowych. Zwłaszcza w obecnych czasach – gdy ogromne znaczenie ma dynamiczny rozwój technologiczny, dający dostęp do wielu ciekawych narzędzi.
Dlaczego Twoim zdaniem warto wziąć w nim udział?
Dominik Zacharewicz (Loyalty Point):
Nasza branża potrzebuje dobrych wzorców i przykładów jak efektywnie i efektownie budować relacje. Wierzę, że konkurs skoncentrowany na tym obszarze podniesie merytoryczną poprzeczkę, z korzyścią dla organizatorów oraz uczestników.
Jak będzie przebiegał konkurs?
Anna Heimberger (Upfield):
Konkurs odbywa się w II etapach, I etap to nadsyłanie zgłoszeń przez marketerów (od 1 grudnia 2021 r. do 28 lutego 2022 r.), II etap to prace Jury nad wyłonieniem najpierw nominowanych w każdej kategorii a potem zwycięzcy. Ogłoszenie zwycięzców i gala rozdania nagród odbędą się pod koniec pierwszego dnia Forum Loyalty PLanet: wieczorem, 21 kwietnia 2022 r., w Warszawie.
Kto może przystąpić do konkursu i ile projektów można zgłosić?
Piotr Kwiatek (Kozminski University):
Do konkursu może przystąpić zarówno agencja marketingowa, która opracowała projekt, jak i firma, dla której projekt był opracowany. Nie ma limitu zgłoszeń.
Jakie są kategorie konkursowe?
Tomasz Burdziński (Oskar Wegner):
Mamy aż 8 różnych kategorii, w których można zgłaszać prace, tak więc każde ciekawe i nowatorskie działanie budujące lojalność ma szanse na zdobycie nagrody. Nagradzamy najlepszy program lojalnościowy w handlu, usługach oraz B2B. Osobna kategorią jest best new / relunched program. Co ważne, zależy nam nie tylko na nagradzaniu programów lojalnościowych, ale na wyróżnieniu wszystkich ciekawych rozwiązań budujących lojalność i wspierających zaangażowanie klienta. Dlatego pozostałe kategorie to: The best loyalty innovation, The best data-driven loyalty, The best customer-centric solutions oraz The best use of social media in loyalty.
Jakie projekty powinny zostać zgłoszone w kategorii: The best data driven loyalty?
Marek Kosakowski (H2H.tech):
Innowacyjne projekty, które wykorzystują zaawansowaną analizę danych w celu zbudowania optymalnego doświadczenia Klienta.
Na co Jury będzie zwracać uwagę w kategorii: The best loyalty Innovation?
Karol Kamas (Sodexo):
W tej kategorii będziemy oceniać programy pod kątem 3 kryteriów. Kluczowa będzie innowacyjność, czyli ich niesztampowość, świeżość i wykorzystanie nowych technologii. Ocenie podlegać będzie również strategia oraz osiągnięte wyniki i efekty działań.
Kto może wygrać w kategorii: The best use of social media?
Andrzej Łapeta (Mall Promo):
Oceniać będziemy rzeczywisty wpływ zastosowanej strategii użycia social mediów na wyniki projektu lojalnościowego. Wygra projekt, w którym ten wpływ na wyniki będzie najbardziej spektakularny.
Jak zgłosić projekt krok po kroku?
Dr Dorota Bachman (współzałożycielka Fundacji Kobiety e-biznesu, Prezeska sklepu internetowego TuZwierzaki.pl):
Zgłoszenie do Konkursu jest niezwykle proste i to jest bardzo dobra wiadomość.
Najpierw przeczytaj dokładnie Regulamin, następnie wypełnij formularz zgłoszeniowy i dokonaj opłaty na podstawie faktury proforma. Po uiszczeniu opłaty dostaniesz formularz opisowy, który jest kluczowy, bo w oparciu o ten formularz będziemy wybierać laureatów Konkursu! I uwaga – możesz zgłosić więcej projektów, ale do każdego wymagany jest oddzielnie wypełniony formularz z opisem.
I to byłoby tyle. Reszta jest już w naszych rękach. Wyniki poznasz podczas wieczornej Gali, 21 kwietnia 2022 r. w Warszawie
Jakie są kryteria oceny?
Adam Nowak (Ikea):
Zależy nam, aby wszystkie prace oceniać holistycznie. Spędziliśmy wiele godzin na dyskusjach odnośnie kryteriów, gdyż wiemy, że będziemy mieć do czynienia z pracami z różnych branż, o zróżnicowanych celach i o różnej skali. Wierzę, że udało nam się wypracować kryteria, które będą to uwzględniać. Zależy nam, aby wszystkie prace oceniać holistycznie. Będziemy zatem skupiać się zarówno na wyzwaniach i przyjętych celach projektu; jego strategii i realizacji jak i osiągniętych wynikach.
Co w przypadku, kiedy dwa projekty otrzymają tę samą liczbę głosów?
Grzegorz Ostrowski (Kantar):
Przede wszystkim zwycięzca wybierany jest w tajnym głosowaniu Jury. Jeżeli dwa projekty otrzymają tę samą liczbę głosów, możliwe jest dodatkowe głosowanie lub ogłoszenie dwóch zwycięzców ex aequo.
Kiedy poznamy nominowanych a kiedy zwycięzców?
Katarzyna Sowa-Górska,
(Leroy Merlin):
Nominowanych poznamy już w marcu po spotkaniu Jury, a zwycięzców podczas gali 21 kwietnia 2022 r. w Warszawie.
W jaki sposób zostanie przyznana nagroda Grand Prix?
Krzysztof Stremler (Medicover):
Nagrodę w tej kategorii może otrzymać jedynie projekt wybrany spośród zgłoszonych prac. Projekt innowacyjny i wyróżniający się na polu wszystkich aspektów tworzenia rozwiązań z kategorii szeroko pojętego zarządzania relacjami z klientami.
Więcej informacji:
www.loyalty-planet.com/konkurs/
OOH magazine jest partnerem medialnym wydarzenia.