Logo

Event MIXTylko w OOH magazine

Wyposażenie eventów: Podsumowanie 2021 roku, prognozy na 2022 r. | Aneta Stojak, Colors of Design

Koniec roku, zazwyczaj kojarzy się z podsumowaniami, zapytaliśmy tym razem  przedstawicielkę branży eventowej o trendy, sukcesy, a nawet wpadki mijającego roku i o to jak jej okiem będzie wyglądał nowy.

Trend roku

W ostatnim roku intensywniej niż zwykle mówiło się o konieczności zwrócenia uwagi na produkcję zrównoważonych eventów. Ekologia stała się w zasadzie must-have na większości realizacji, a w szczególności na imprezach, gdzie pokazanie świadomości ekologicznej marki, branży bądź społeczności jest kluczowe pod względem wizerunkowym. Szczególną popularnością cieszyły się zatem nasze produkty, które są kwintesencją filozofii pro ekologicznej. Nasza seria mebli i akcesoriów o wymownej nazwie ZERO WASTE, była najchętniej wynajmowaną, a zainteresowanie nią jest tak duże, że w chwili obecnej jesteśmy w stanie usadzić kilkaset osób na meblach wypoczynkowych, które wchodzą w jej skład. W tym roku ze względu na ogromne zainteresowanie i aby jeszcze lepiej odpowiedzieć na potrzeby klientów, powstało również 6 nowych wariantów kolorystycznych poduch na siedziska sof i foteli.

Największy sukces roku 2021

Obserwujemy trendy i zgodnie z nimi staramy się kierować nasze działania. Jak wspominałam rozwijamy u siebie ofertę mebli z materiałów ekologicznych, ale poszukujemy zrównoważonych rozwiązań na każdym etapie naszych działań. Cieszą nas ogromnie dwa wyróżnienia, które w roku 2021 otrzymaliśmy w tym obszarze. W listopadzie zostaliśmy laureatem nagrody Ekolaury w kategorii „Ekoprodukt, zielone technologie”, natomiast w grudniu pozytywnie przeszliśmy proces certyfikacji do otrzymania Ekocertyfikatu naszych usług. Oba te zdarzenia podkreślają kierunek, w którym chcemy zmierzać jako firma i doceniają nasz wkład w budowanie świadomości ekologicznej w branży eventowej.

Największy kryzys/ wizerunkowa wpadka 2021

W roku, w którym wciąż szalała pandemia i borykaliśmy się z jednej strony z jej skutkami, a z drugiej z wielką niepewnością o to, co przyniosą kolejne dni, z największym kryzysem borykaliśmy się do maja, kiedy na rynku eventowym w zasadzie niewiele się działo. Był to niezwykle trudny czas, ale dzięki wspólnym wysiłkom udało się przez niego przebrnąć, a później nawet zwiększyć zatrudnienie przekraczające to z czasów przed pandemią.

Wpływ pandemii na branżę (czy nadal jest odczuwany, główne zmiany)

Myślę, że nie ma takiej branży, w której skutki pandemii nie byłyby widoczne i nie są one wyłącznie negatywne. Nasze produkty głównie służą organizacji wydarzeń na żywo, więc choć wprowadziliśmy ofertę wynajmu mebli na wydarzenia on-line, był to naprawdę pojedynczy procent potrzebny do przetrwania i utrzymania dwóch oddziałów. Z kopyta ruszyliśmy w maju i było to o tyle ciężkie, że nie mogliśmy się przygotować na boom, jaki nastąpił bo obawa o kolejne ograniczenia w branży wciąż była ogromna. Wyczuwalna jest ona zresztą do dziś, bo o ile nasz kalendarz jesienny i zimowy był zapełniony w porównaniu do roku 2020, to jednak wiele realizacji zostało przesuniętych na rok 2022 w związku z wewnętrznymi obostrzeniami firm i korporacji. Ponadto większość eventów w dalszym ciągu przygotowywanych jest z dnia na dzień lub wręcz z godziny na godzinę, więc czasem to logistyczna gimnastyka, żeby przygotować i dopiąć wszystko na ostatni guzik. To natomiast, co zauważyliśmy jeśli chodzi o pozytywny aspekt popandemiczny, to ogromny głód zarówno ludzi z branży, jak i klientów do spotkań na żywo. U nas zaowocowało to na przykład dużo cieplejszymi i bardziej autentycznymi relacjami w branży. Mam wrażenie, że wszyscy zrozumieliśmy, że tylko razem możemy przetrwać ten ciężki czas dla branży i nie pozwolić jej upaść.

Wyzwania na 2022 rok

Największym wyzwaniem każdego roku jest poszukiwanie nowych produktów, którymi będziemy mogli wypełnić lukę na rynku. Przy takiej ilości wydarzeń, jaką realizujemy i w dużej mierze stałym gronie klientów, każdorazowo musimy umieć zaskoczyć. U progu Nowego Roku nakręca nas optymizm i mamy nadzieję, że rok 2022 przebije najlepszy w naszej dotychczasowej historii- 2019. Konsekwentnie będziemy skupiać się na budowaniu pozycji lidera na rynku wypożyczalni i ekspercki poziom wszystkich usług jakie oferujemy. Jesteśmy gotowi, aby mocniej zaznaczyć swoją obecność również w świadomości klientów zagranicznych i zmierzyć się na rynku międzynarodowym. Mam nadzieję, że ten rok okaże się przełomem, gdzie w końcu cała branża przestanie martwić się o przetrwanie i weźmie swobodny oddech tak niezbędny do kreatywnego rozwoju.

Aneta Stojak – Brand Manager związana z Colors of Design od 2016 roku. Absolwentka Zarządzania na AWF Katowice i Turystyki na AWF Warszawa. W firmie odpowiada za przygotowanie i wdrażanie strategii marketingowej, kanały Social Media, identyfikację wizualną i przygotowanie wizualizacji 3D. Prywatnie wielbicielka aktywnego trybu życia, amatorka badmintona i jazdy MTB. Lubi otaczać się dobrym designem- niejednokrotnie dając przedmiotom drugie życie, sztuką- w szczególności polskich grafików i naturą- należy do popandemicznego gatunku „rośliniar”.