Logo

Marketing MIX

Agencja PZL wypłaci 1,3 mln zł dywidendy

Agencja PZL, wróciła do przychodów sprzed covidu W ub.r. wpływy agencji reklamowej PZL zwiększyły się o 21 proc. do 24,01 mln zł. Przy wzroście kosztów operacyjnych o 24,6 proc. jej zysk netto zmalał z 1,42 do 1,27 mln zł.

Agencja PZL na poziomie przychodów odrobiła spadek z 2020 roku, kiedy zmalały one z 24,06 do 19,84 mln zł. Wszystkie wpływy agencja osiąga z usług reklamowych realizowanych w kraju. Od lat klientami PZL są Alior Bank (przetarg na jego dalszą obsługę agencja wygrała w lutym br.), Żubr, Olej Kujawski, przekąski Przysnacki, sklepy Żabka i salony meblowe Agata.

Przez lata agencja pracowała dla firmy ubezpieczeniowej Aviva, który po przejęciu przez Allianz znika ze swoją marką z Polską (właśnie trwa kampania wspierająca tę fuzję). Natomiast w połowie 2020 roku straciła na rzecz Saatchi&Saatchi obsługę słodyczy Wedel.

W ub.r. PZL przygotowała również międzynarodową kampanie reklamowe eobuwia (ze spotami, w których buty ze sobą rozmawiają), Wyższych Szkół Bankowych. oraz kolejną kampanię Black Energy Drink z Mikiem Tysonem.

Wiosną 2020 roku agencja dostała 960 tys. zł pożyczki od Polskiego Funduszu Rozwoju w ramach tzw. tarczy finansowej, na koniec ub.r. do spłaty pozostawało 120 tys. zł z nieumorzonej części. W konsekwencji pozostałe wpływy operacyjne poszły w górę z 222,8 do 568,9 tys. zł.

Średnioroczne zatrudnienie w agencji zwiększyło się w ub.r. z 20,21 do 21,48 etatów.


Więcej podobnych treści przeczytasz TUTAJ.