Logo

Media & maszyny

„BACK TO SCHOOL” według Sico Polska i Mimaki

Mimaki School to cykl eventów zorientowanych na integrację branży drukarskiej i prezentację nowych technologii. Organizatorem imprezy jest Sico Polska we współpracy z japońskim producentem cyfrowych drukarek wielkoformatowych – Mimaki.

Mimaki School to nieprzypadkowy tytuł. Szkolne ławy, klasa, belfrzy i test zamykający serię prelekcji – wszystko stworzone w niepowtarzalnej atmosferze, a dla zwiększenia motywacji „uczniów”, zaparkowano przed „szkołą” auto marki Mercedes, którym wylosowany na koniec każdego eventu szczęściarz ma okazję się przejechać.

Plan lekcji prezentuje się następująco:
1. Rodzaje maszyn solwentowych i UV. (Mimaki Holandia)
2. Plotery z modułem tnącym. (Mimaki Holandia)
3. Atramenty w druku wielkoformatowym. (Mimaki Holandia)
4. Oprogramowanie RIP’ujące. (Ergosoft Szwajcaria)
5. Nietypowe podłoża samoprzylepne w druku wielkoformatowym. (MacTac Polska)
6. Klient – pozyskiwanie, komunikacja, obsługa. (Sico Polska)

Podczas „lekcji” przedstawiono podstawy technologii druku inkjet, możliwości ploterów solwentowych i UV. Omówiono rodzaje podłoży do druku solwentowego oraz najpopularniejsze media w druku tego rodzaju. Ciekawy wykład dotyczący oprogramowania do drukarek przedstawił specjalista Ergosoftu, a uczestnicy usłyszeli również wiele wartościowych wskazówek i niuansów „z pierwszej ręki”.

[galeria=”1″]

Żeby uczniowie lepiej przyswoili materiał, na sali wykładowej wystawiono urządzenia Mimaki CJV300 (ploter drukująco-tnący), Mimaki UJF 3042 MK II EX (mała drukarka UV) oraz prasę termotransferową Poli-Tape, których działanie tłumaczyli na bieżąco inżynierowie serwisu. Uczestnicy mogli także wziąć udział w pokazach druku na foliach MacTac, foliach do termotransferu, oraz gadżetach reklamowych, a obecność serwisantów na evencie stanowiła dobrą okazję do zadawania pytań. Dzień Mimaki School zamknął wykład zaprezentowany przez Jacka Szydłowskiego z Sico, który różnił się od poprzednich. Nie skupiając się na technikaliach i warsztacie, tłumaczył ważne niuanse z dziedziny psychologii biznesu, zwłaszcza o istotnej roli szczegółów w relacji z klientem i kultury osobistej – wiadomo, że detale mają ogromne znaczenie, zwłaszcza w warunkach wolnego rynku.

Cykl eventów odbył się we wrześniu w Poznaniu, Krakowie i Wrocławiu, w październiku Mimaki School zawita do Łodzi, Gdańska, Warszawy, by zakończyć cykl spotkań podczas finałowej Gali Mimaki School 26 października na Torze w Bednarach.

www.mimakischool.pl

 Pod patronatem OOH magazine