– W centrum wizji marki Epson i naszej strategii biznesowej umieściliśmy kwestie społeczne i związane z odpowiedzialnym gospodarowaniem zasobami. Otrzymanie, rok po roku roku, platynowego statusu to dla nas ogromny zaszczyt. Przyjmując program Ekologicznej Wizji (ang.: Environmental Vision) wyznaczyliśmy sobie ambitne cele do 2050 roku: zlikwidowania emisji CO2 i całkowitej rezygnacji z paliw i surowców kopalnych1 w ramach naszej działalności. Wdrażamy też rozwiązania, takie jak certyfikacja RBA 2 w naszych kluczowych zakładach produkcyjnych, które zapewniają optymalizację i społeczną odpowiedzialność biznesu w ramach łańcucha dostaw. Jestem przekonany, że platynowe wyróżnienie daje naszym klientom pewność, iż Epson to firma zasługująca na ich zaufanie, zdeterminowana w osiąganiu celów zrównoważonego rozwoju i biorąca odpowiedzialność za swoje działania – skomentował Prezes Epson Yasunori Ogawa.
EcoVadis prowadzi niezależny, wiarygodny i powszechnie dostępny serwis służący do oceniania ponad 75 000 grup i firm z całego świata za pomocą kryteriów z obszaru zrównoważonego rozwoju, opartych na standardach wypracowanych przez tysiące niezależnych źródeł, takich jak organizacje pozarządowe, związki zawodowe, organizacje międzynarodowe, samorządy i audytorów.
Koncentrując się na szukaniu rozwiązań palących problemów społecznych, Epson zidentyfikował cztery konkretne cele, w tym “osiągnięcie zrównoważonego rozwoju w gospodarce o obiegu zamkniętym”, czy “przesuwanie granic w branży technologicznej”. Celem firmy jest dostarczanie produktów i usług, które przyczyniają się do osiągnięcia zrównoważonego rozwoju, oferując nowe możliwości korzystającym z nich społecznościom. Dzięki swoim wydajnym, kompaktowym i precyzyjnym technologiom Epson wdraża innowacje w takich obszarach jak przyjazny środowisku i wydajny druk atramentowy. Misją Epson jest rozwiązywanie istotnych kwestii społecznych i osiągnięcie określonych przez ONZ Celów Zrównoważonego Rozwoju.
Dążąc do osiągnięcia równowagi społecznej i biznesowej, Epson publikuje szczegółowe informacje na temat swoich projektów z zakresu ekologii, inicjatyw społecznych i innych działań w sprawozdaniach „Integrated Report” i „Sustainability Report”. Informacje można też znaleźć na firmowej stronie internetowej, w sekcji dotyczącej zrównoważonego rozwoju.
1 Nieodnawialne zasoby energii i surowców, takie jak ropa naftowa, czy metale.
2 Responsible Business Alliance