Rejestracja online, poszerzenie alejek do minimum 3 metrów, zachowanie dystansu oraz używanie środków higienicznych. Wytyczne dla organizatorów targów w trakcie epidemii COVID-19 w Polsce właśnie zostały opublikowane. Dzięki konkretnym zaleceniom, prace nad targami mogą nabrać już realnych kształtów.
Ministerstwo Rozwoju wraz z Głównym Inspektoratem Sanitarnym opublikowało szereg wytycznych dla organizatorów targów w trakcie epidemii COVID-19 w Polsce. Celem wdrażanych procedur jest zwiększenie bezpieczeństwa i ochrony zdrowia wszystkich uczestników targów oraz pracowników obsługujących wydarzenia, minimalizowanie ryzyka zakażenia uczestników, pracowników oraz dostawców, ograniczenie liczby osób przebywających na terenie targów w danym przedziale czasowym oraz kompleksowe działanie dostosowane do etapu zaawansowania stanu epidemicznego.
– Od samego początku EXPO XXI stosuje się do wszystkich zaleceń GISu i Sanepidu, jesteśmy więc gotowi na organizację wydarzeń w reżimie sanitarnym. Musimy nauczyć się żyć i pracować po epidemii, w nowej rzeczywistości. Rzeczywistości, która wymaga od nas jeszcze więcej pracy i dbałości o bezpieczeństwo i komfort naszych gości – mówił na łamach „OOH news” Davide Odella, Członek Zarządu w EXPO XXI Warszawa.
– Przedstawione wytyczne są zgodne z oczekiwaniami. Razem z EXPO XXI Warszawa bez problemu dostosujemy proces organizacji targów do nowych wymogów. Bezpieczeństwo uczestników jak zawsze będzie dla nas priorytetem. Po rozmowach z przedstawicielami wystawców i zwiedzających wiemy, że możemy liczyć na dostosowanie się do nowej rzeczywistości. Będzie brakowało uścisków, ale myślę, że ten jeden rok jakoś bez nich damy radę. A podczas kolejnej edycji jeszcze bardziej docenimy możliwość swobodnych kontaktów czy organizacji spektakularnej Gali Wieczornej – dodaje Robert Załupski, dyrektor FestiwalDruku.pl oraz FestiwalMarketingu.pl.
Targi ponownie zostaną podzielone na dwa sektory branżowe: dostawcy mediów i maszyn oraz reklama, marketing & event. Ta segmentacja sprawdziła się doskonale podczas poprzednich edycji i spełniła oczekiwania zarówno wystawców, jak i odwiedzających Festiwal.
FestiwalMarketingu.pl i FestiwalDruku.pl odbędzie się w EXPO XXI Warszawa, 9-10 września 2020 r.
Bezpłatna rejestracja na targi startuje 1 lipca br.
Z wytycznymi Ministerstwa można zapoznać się TUTAJ.
www.festiwaldruku.pl | www.festiwalmarketingu.pl
KL