Z Radosławem Wojtkowskim z firmy Via Color sp. z o.o. podsumowujemy udział w tegorocznej edycji Festiwalu Marketingu, Druku & Opakowań, rozmawiamy o potencjale firmy i rozwoju rynku poligraficznego w Polsce.
Po raz drugi wystawialiście się na Festiwalu Druk. Jak podsumujecie swój udział w tej imprezie?
Radosław Wojtkowski: Jesteśmy bardzo zadowoleni, po targach zainteresowanie naszymi produktami znacznie wzrosło, otrzymaliśmy też pozytywny feedback po wydarzeniu. Co kluczowe, po Festiwalu pojawiła się wręcz lawina zamówień.
Jakie maszyny zaprezentowaliście?
Pokazaliśmy standardowy ploter eko-solwentowy jedno głowicowy STORMjET 7160S i 3180S. Nowością była też dwu głowicowy ploter STORMjET 3180TS, a także ploter do druku bezpośrednio na tkaninach STORMjET TX.
Czym Wasze maszyny wyróżniają się na rynku?
Obecnie jesteśmy największym dystrybutorem marki STORMjET w Europie. Plotery to efekt prac dwóch japońskich przedsiębiorców, którzy przez lata zdobywali doświadczenie w największych japońskich korporacjach z MIMAKI i EPSON włącznie. Pomysł i wstępny projekt powstał już w 2008 roku, jednak dopiero po dwóch latach intensywnych poszukiwań znaleźli odpowiedniego partnera, z którym rozpoczęli prace nad nowym projektem. Efektem intensywnych działań z firmą SkyColor była premiera nowych produktów STORMjET na targach D-PES w 2012 roku w Kantonie. Jeszcze tego samego roku pierwsze plotery zawitały do Europy, a tym samym do Polski. W projekcie uczestniczą japońscy inżynierowie z poziomu technicznego oraz japoński management. Z racji wprowadzenia nowatorskich projektów, innowacyjnej linii produkcyjnej, standardów ISO oraz profesjonalnego zarządzania, STORMjET osiąga niebywałe sukcesy na rynkach całego świata. Produkty STORMjET docierają do wszystkich kontynentów, a skala produkcji przekracza 2000 ploterów miesięcznie.
Podsumowując, oferujemy nowoczesne plotery z inteligentnym systemem druku, które charakteryzuje ergonomia, szybkość obsługi, bezpieczeństwo, łatwość kalibracji, rozwiązania techniczne zapewniające stabilną pracę i bezpieczeństwo dla głowic. Dostarczamy kompleksowy produkt: w pełni wyposażony ploter wraz z komputerem z oprogramowaniem WINDOWS 7 i PHOTOPRINT 11, UPS z filtrem antyprzepięciowym, take up system, dosuszarkę. Ponadto zapewniamy dostawę urządzenia, szkolenie i pakiet startowy.
Nasze maszyny drukują falą z rozproszeniem 12 trybów nakładania, co pozwala na redukcję paskowania (i wysoką prędkość – do 30m2/h). Oferujemy oczywiście pełne zaplecze techniczne oraz magazyn części.
Na jaki serwis mogą liczyć klienci Via Color?
Via Color jako dystrybutor posiada niezbędne zaplecze techniczne gwarantując pełne wsparcie w ramach sprzedaży, dostawy, instalacji, uruchomienia i przeszkolenia klientów. Zapewnia również specjalny support w drodze on-line i przez infolinię, niezależnie od standardowych działań serwisowych. Produkty STORMjET objęte są standardową gwarancją trwającą 12 miesięcy, z możliwością wykupienia opcji SAFE z gwarancją nawet do 36 miesięcy.
Oczywiście zapewniamy szkolenie klientów z zakresu podstawowych czynności serwisowych, dostarczamy materiały szkoleniowe dostępne dla klientów na stronach viacolor.pl, książki serwisowe, filmy szkoleniowe i bazę wiedzy know-how. Naszym mottem, jeśli chodzi o serwis jest zdanie: „prewencja jest zawsze skuteczniejsza niż naprawa”. Dlatego uświadamiamy klientów, mówimy o zasadzie pracy urządzeń.
Jak oceniacie rynek poligrafii reklamowej w Polsce?
Rynek jest silny, ma dużo odbiorców. Naturalnie więc jest spora konkurencja w segmencie dostawców urządzeń, ale jednocześnie jest mały wybór wysokiej jakości ploterów.
W jakim kierunku będzie on zmierzał?
Mam pewne przypuszczenia, ale na razie nie chcę się wypowiadać. Z pewnością zmiany nie nastąpią już jutro, ale mogą się pojawić w przeciągu kilku następnych miesięcy. I oczywiście na pewno nastąpią po premierze naszych nowych ploterów.
Jakie macie plany na najbliższą przyszłość?
Jesteśmy jednym z największym dystrybutorów marki STORMjET w skali globalnej, ta marka bardzo silnie się rozwija i każdy miesiąc przynosi kolejne nowości. Mamy w tym silny udział
ponieważ producent dostosowuje standardy pod warunki europejskie, a my wytyczamy te kierunki – producent reaguje na nasze uwagi dotyczące zmian i upgrade sprzętu. Zacieśniamy więc współpracę z producentem, jednocześnie szukamy innych ciekawych rozwiązań zgodnie z kierunkiem wytyczanym przez klientów. Staramy się reagować na ich potrzeby i tu skupiać całą swoją uwagę.
Rozmawiała Monika Opałka
Wywiad ukazał się w Raporcie Dostawców Mediów i Maszyn OOH magazine, styczeń-czerwiec 2015. Magazyn online do pobrania TUTAJ