Logo

Media & maszyny

Mniejsze drukarnie – jak radzić sobie na rynku w2p?

Mniejsze drukarnie wchodzące na rynek czasem obawiają się większej konkurencji. Częściowo strach ten wynika z obawy przed zakładaną koniecznością walki na ceny. Mają one jednak możliwość, m.in. dzięki iwarePRINT, skorzystania z kilku sposobów na zwiększenie swojej konkurencyjności względem potentatów rynku.

1. Zajmij niszę na rynku.

Zajęcie niszy może polegać na przygotowaniu jednego lub serii produktów, które się wyróżniają na tle konkurencji – coś, co przyciągnie klientów właśnie do Twojej drukarni i pomoże sprzedać pozostałe produkty z oferty. Może to być również specjalne wykończenie, nietypowe rodzaje papieru lub ogromny ich wybór, czy technologia produkcji, albo nawet nietypowe usługi. Możliwości jest wiele i trzeba się tylko wykazać pomysłowością.

Duże drukarnie online koncentrują się na produktach standardowych, bo często nie mogą sobie pozwolić na zajmowanie się klientem z nietypową potrzebą. Produkty indywidualizowane również mogą być właśnie taką niszą. Moduł Handlowca w iwarePRINT pozwala tworzyć oferty na produkty niestandardowe i składać z nich zamówienia. Poznaj potrzeby swoich klientów i bądź na nie odpowiedzią.

2. Współpracuj z innymi drukarniami.

Pomyśl o współpracy z lokalnymi drukarniami – na przykład, jeśli oferujesz druk małoformatowy, to nawiąż współpracę z lokalną drukarnią wielkoformatową. Obie firmy skorzystają na takim partnerstwie, bo poza nowymi klientami mogą np. wynegocjować lepsze ceny u kontrahentów.

Współpraca może polegać na utworzeniu sieci sprzedawców produktów Twojej drukarni – tu z pomocą przychodzi moduł resellerski i nadchodzący wielkimi krokami moduł podzlecania druku. O możliwościach Modułu Multidrukarni pisałem wcześniej – link.

3. Zadbaj o obsługę klienta.

“Mała drukarnia = lepsza obsługa” – tak klienci postrzegają mniejsze drukarnie. Zadbaj by to, do czego nie musisz już przekonywać klientów, było Twoją specjalnością i zbuduj na tym swój wizerunek. Dobra obsługa to jeden z najważniejszych kryteriów, którymi kierują się klienci wybierając lokalne drukarnie.

4. Poznaj swoją konkurencję.

Duże drukarnie z różnych powodów często zmuszone są być nieelastyczne w wielu kwestiach, bo kierują się procedurami lub są ograniczone w inny sposób.

Na portalach z opiniami klientów można, jak w każdym innym biznesie, spotkać się z negatywnymi opiniami oraz wyrazami niezadowolenia. Zobacz, z czym najwięcej ma problemów Twoja konkurencja i postaraj się robić to lepiej od nich.

5. Wykorzystaj potencjał systemu web2print.

Natychmiastowe i automatyczne wyceny, banalnie proste przesyłanie plików – bez zbędnej zabawy w zewnętrzne programy, organizacja pracy i automatyczne powiadomienia o zmianach statusu zamówienia czy fakturze. To są zalety systemu web2print – niezależnie od tego, czy jesteś małą drukarnią, czy dużą. Wykorzystaj je, by wyrównać swoje szanse w walce z większą konkurencją.

 
Autor: Paweł Dużalski. W iwarePRINT zajmuje się wsparciem technicznym, testowaniem oprogramowania, zarządzaniem projektami związanymi z rozwojem klientów, analizą rynku web-to-print i administrowaniem bloga.
 
KL