Problemy z reklamacji dotyczącymi porwanych banerów, problemy z utylizacją składów zużytych wydruków, problemy z dźwiganiem ciężkich nawojów jak i samych wydruków podczas instalacji. Wszyscy „reklamiarze” znają te bolączki. Ale jest rozwiązanie…
IKONOS przedstawia serię rewolucyjnych pod wieloma względami nowych nośników.
– Nowa seria „Super” materiałów banerowych IKONOS to trzy ultra lekkie i mocne materiały, mocniejsze od najmocniejszych banerów! – mówi Paweł Stania z działu marketingu dystrybutora.
Pierwszym z serii nowych materiałów jest Ikonos Super Baner o gramaturze… 140 gram/m2! To 3-4 razy mniej niż klasyczne banery, a dodatkowo materiał jest bardzo wytrzymały. Dzięki wysokiej wytrzymałości można go stosować na tablicach reklamowych, billboardach, płotach, konstrukcjach banerowych bez obaw, że przy mocniejszym podmuchu ulegnie porwaniu.
Wyobraźmy sobie sytuację praktyczne. Np. wniesienie sporego wydruku na stok narciarski lub w inne trudno dostępne miejsce. Klasyczny, około 500-gramowy baner jest kłopotliwy w noszeniu z uwagi na duży ciężar właściwy. Ten problem jest 3-4 razy mniejszy, kiedy użyjemy Super Banera. Prawda, że działa to na wyobraźnię… i kręgosłup?
Ikonos Super Baner oferowany jest w wielu szerokościach, z najpopularniejszymi 3.20 m i 5.00 m włącznie.
– Drugim przykładem „z życia wziętym”, przy którym docenimy niską gramaturę banera jest montaż na konstrukcjach. Lżejszy baner oznacza możliwość zastosowania lżejszych konstrukcji. To przekłada się na wymierne korzyści finansowe. O bezpieczeństwie samego aplikatora nawet nie trzeba przekonywać. Kolejne oszczędności odnajdziemy podczas transportowania takich materiałów. Jak wiemy koszty transportu są istotnym czynnikiem wszelkich działań biznesowych. Lżejszy materiał to niższy koszt. Kolejny plus dla lekkiego Super Banera – mówi Paweł Stania z Atrium.
Klasyczne banery wykonane są z PVC. W przypadku Super Banera wygląda to inaczej, gdyż wykonany jest z PE potwierdzoną stosowną deklaracją REACH. Oznacza to, że materiały te łatwo poddają się recyklingowi.
Łatwy recykling Super Banera to kolejna oszczędność, nie tylko finansowa, ale także globalna dla środowiska. Składy banerów, które zalegają na magazynach to wymierne koszty, gdyż zużywają powierzchnię magazynową, narażają na kary w momencie nieprawidłowej utylizacji, przykłady można mnożyć. Takich problemów nie ma z Super Banerem wykonanym z PE.
W tym miejscu należy wspomnieć, że Super Baner można zadrukować w ekologicznej technologii LED/ UV.
– Byłoby nieporozumieniem, jeżeli w przypadku tak pro-ekologicznego rozwiązania stosować atramenty solwentowe. W przypadku Super Banera IKONOS mówimy tylko i wyłącznie o „zielonej” technologii LED-UV. Warto także zauważyć, że niska gramatura przekłada się na większe nawoje. Dla wymagających producentów, proponujemy nawet 3 kilometrowej jumbo-role. Standardowo role 100 metrów, czyli 2x więcej niż klasyczny baner. Takie nawoje to kolejne korzyści wynikające z ich użytkowania – tłumaczy Paweł Stania z Atrium Centrum Ploterowe.
Na świecie największe korporacje i reklamodawcy lawinowo rezygnują ze stosowania PVC w swoich produktach czy zlecanych reklamach. Wg badań 60% preferuje odpowiedzialne i ekologicznych partnerów.
Dyrektor generalny firmy Walmart, Lee Scott, poinstruował dostawców, aby znaleźli alternatywne materiały zastępujące PVC: – Jako największa światowa korporacja, jeśli powiemy „NIE” dla PVC, to znajdziemy drogę”
David Bolton i Tara Luckman w „Tesco –najlepsze praktyki” instruują: – Stosowanie PVC w Tesco jest odradzane tam, gdzie jest to możliwe i stosowane tylko wtedy, gdy nie istnieje odpowiednia alternatywa.
Ikea w swoim podejściu do zarządzania chemikaliami mówi:
– IKEA nieustannie pracuje z chemikaliami i stara się stopniowo wycofać z użycia wątpliwe substancje. IKEA wprowadziła w 1991 roku dobrowolny zakaz stosowania PVC, oprócz kabli i bromowanych środków zmniejszających palność w meblach.
Można sobie zadać pytanie gdzie leży haczyk. No właśnie nigdzie. Badając parametry techniczne mówimy o materiale z wykończeniem matowym, jasnym kolorem białym, minimalnym indeksem bieli równym 85, ze współczynnikiem Delta E na poziomie 1.5, miękkością porównywalną z PVC, łatwością zgrzewania, odpornością na rozdarcie, przekłucie, gniecenie i UV.
– Korzyści finansowe, ekologiczne, ekonomiczne ze stosowania Super Banera są bezdyskusyjne. Jako wartość dodaną dla firm produkujących reklamy z wykorzystaniem tego nośnika otrzymujemy lepsze pozycjonowanie naszej marki jako firmy zaangażowanej społecznie, możliwość stosowania wyższych cen i marż przy obniżaniu kosztów, możliwość odróżnienia się od konkurencji, dostęp do nowych rynków i nowych klientów, pozytywne i ekologiczne zmiany – kwituje na koniec Paweł Stania z Atrium.
Nie da się przejść obojętnie obok Super Banera IKONOS. Dodajmy też, że ta seria materiałów obejmuje jeszcze 2 materiały o podobnych właściwościach: Super Poster o jeszcze niższej gramaturze – 98 gram oraz Super Backlit o gramaturze 200 gram.
Wyobraźmy sobie kaseton z przewijanymi reklamami, cieńszy materiał pozwoli zastosować na nawoju więcej reklam. Tak więc w jednym przewijanym kasetonie możemy umieścić więcej reklam co przekłada się na realne zyski. I jak tu nie być innowacyjnym!
Materiały IKONOS serii Super dostępne są w ofercie Atrium Centrum Ploterowe i IKONOS.