Logo

Media & maszyny

NEON YELLOW…

…czyli nowy, fluorescencyjny kolor specjalny od Ricoh w urządzeniach z serii Ricoh Pro™ C7100X.

Ricoh uważnie obserwuje rynek poligraficzny, bada panujące na nim trendy i tworzy rozwiązania, które odpowiadają na wyzwania przyszłości. Przygotowując pakiet swoich rozwiązań do cyfrowego druku poligraficznego firma postawiła na technologie, które mogą zostać z powodzeniem zastosowane w wielokanałowych kampaniach marketingowych. Aby rozszerzyć możliwości oferowane przez swoje systemy Ricoh wprowadza do sprzedaży toner specjalny. Jego neonowo żółty kolor umożliwia drukowanie wyjątkowo jaskrawych, fluoresencyjnych projektów. Nowa technologia producenta, zaprezentowana już na tegorocznych targach drupa, pozwala użytkownikom na wyjście poza ograniczenia standardowej gamy kolorów CMYK.

Neon Yellow został opracowany z myślą o najnowszej serii kolorowych systemów Ricoh na papier cięty – Pro C7100X. Są to pierwsze urządzenia do cyfrowego druku produkcyjnego wyposażone w piątą stację na toner specjalny (do tej pory biały lub przezroczysty). Dzięki wprowadzaniu przez producenta neonowego żółtego tonera, seria Ricoh Pro C7100X umożliwia dostawcom druku niespotykane do tej pory możliwości rozszerzenia i zdywersyfikowania oferty.

Dodatkowe możliwości
Dzięki 5. stacji na toner specjalny urządzenia z serii Pro C7100X pozwalają na druk nieszablonowych aplikacji, punktowe lub całościowe nabłyszczenie i nadruk znaków wodnych. Dzięki zastosowaniu neonowego koloru, urządzenia Ricoh pozwalają na drukowanie fluoresencyjnych projektów zarówno na jasnym, jak i ciemnym tle, umożliwiając tworzenie przykuwających wzrok, unikalnych materiałów. Żółty toner odbija światło UV, co dodatkowo rozszerza możliwości jego zastosowania w różnorodnych produktach drukarskich.

– Obecnie, ważnym wymaganiem rynku jest możliwość tworzenia spersonalizowanych wydruków wysokiej jakości, wyróżniających się wśród konkurencji – powiedział Benoit Chatelard, Vice President, Production Printing, Ricoh Europe. – Nowa technologia Ricoh, która jest odpowiedzią na te potrzeby otwiera zupełnie nowe możliwości zarówno dla branży kreatywnej, jak i dla poligrafii. Dzięki wykorzystaniu innowacyjnych rozwiązań nasze systemy druku i oprogramowanie są gotowe na nowe wyzwania rynku i potrzeby Klientów. Chcemy inspirować i pokazywać możliwości rozwoju naszej branży – dodał.

Rozszerzona biblioteka mediów, w którą wyposażono urządzenia dla których producent stworzył kolor specjalny, pozwala na dokładne dopasowanie parametrów wydruku i uzyskanie wyższej jakości odwzorowania obrazu. Opcja drukowania w formacie 330×700 mm wprowadza nowe możliwości, gdy oczekujemy wyjścia poza standardowy SRA3, choćby przy produkcji np.: kart menu, plecków kalendarzy trójdzielnych i okładek książkowych, gdzie wymagane są 3 strony A4 łamane w tzw. C. Istotna jest również znacznie większa elastyczność produkcji którą zapewnia technologia druku cyfrowego. Co więcej, system Ricoh zapewnia możliwość druku na różnorodnych podłożach, m.in. moletowanych, kartonach warstwowych itp. Dzięki temu mogą być one wykorzystane do produkcji opakowań, książek, broszur czy wizytówek, które z wykorzystaniem piątej stacji na biały, przezroczysty lub neonowo żółty toner pozwalają na realizację niestandardowych i efektownych projektów.

Możliwość wykonywania wydruków wzbogaconych o neonowy kolor jest już możliwa – premierowy kolor specjalny dla urządzeń z serii Pro C7100X został wprowadzony na polski rynek na przełomie 2016/2017 roku.
www.ricoh.pl

Artykuł ukazał się Raporcie Dostawców Mediów i Maszyn nr 1/2017. Pobierz wersję online TUTAJ.