Paddock Digital Printing BV to założona w 2007 roku holenderska firma poligraficzna, która specjalizuje się w produkcji oznakowań wewnętrznych i zewnętrznych. Choć jest stosunkowo niewielka i zatrudnia zaledwie dziesięciu pracowników, wszystkie wyroby od początku do końca wytwarza we własnym zakresie. W 2020 roku firma zainwestowała w ośmiokanałową maszynę Acuity Ultra 5044, aby zadbać o swoją przyszłość i pozostać konkurencyjną.
Mając już zainstalowane dwie drukarki Fujifilm Uvistar (z których jedna została właśnie wymieniona na Acuity Ultra), przez lata firma Paddock Digital Printing rozwinęła doskonałe relacje z Fujifilm. Reinier Lemaire, dyrektor i właściciel Paddock Digital Printing opowiada o pierwszym kontakcie firmy z maszyną Acuity Ultra i co ostatecznie doprowadziło do podjęcia decyzji o inwestycji. – Jako profesjonalna firma poligraficzna, zawsze szukamy sposobów na zabezpieczenie naszej przyszłości, aby sprostać oczekiwaniom klientów w zakresie wysokiej jakości czy krótkich czasów realizacji. Ponieważ branża szybko się zmienia, a stagnacja prowadzi do upadku, zawsze musimy mieć nowoczesne oprogramowanie i systemy produkcyjne – mówi Reinier Lemaire.
– Po tym, jak firma Fujifilm zaprezentowała nam model Acuity Ultra, postanowiliśmy przeprowadzić kilka testów, aby sprawdzić jego wydajność. Wybraliśmy model 5044 ze względu na oferowaną opcję ośmiu kanałów kolorów z podwójnym zestawem CMYK i pięciometrową szerokość. Nasz operator spędził dwa dni w Centrum Zaawansowanych Technologii Druku w Brukseli z inżynierem Fujifilm, gdzie razem przeprowadzali testy na różnych podłożach. Z radością odkryliśmy, że model Acuity Ultra przewyższa nasze oczekiwania pod względem jakości, funkcjonalności, obsługi i szybkości. Oferował dokładnie to, czego potrzebowaliśmy, aby zaspokoić potrzeby klientów.
Firma wykorzystuje maszynę do druku metrażowego wielu materiałów wewnętrznych i zewnętrznych o maksymalnej szerokości pięciu metrów. – Zmienność i różnorodność opcji, w tym zdolność do produkcji na trzech dużych rolkach jednocześnie, oznacza niesamowitą wszechstronność i elastyczność. Cieszymy się z dodania tej niezawodnej i bardzo szybkiej drukarki, która od czasu zainstalowania znacznie zwiększyła naszą wiarę w możliwości naszej firmy. Nie tylko pozwala nam nadal dostarczać wysokiej jakości produkty obecnym klientom, ale także nawiązywać nowe kontakty biznesowe.
– Otrzymujemy już bardzo pozytywne opinie od wielu klientów na temat jakości wydruków, szczególnie jeśli chodzi o nasycenie kolorów i rozdzielczość. Operatorzy są także pod dużym wrażeniem wydajności maszyny i możliwości płynnego przełączania między różnymi prędkościami.
Lemaire pochlebnie wyraża się o współpracy z Fujifilm w czasie sprzedaży i instalacji. – Firma Fujifilm dobrze zna rynek i nieustannie stara się utrzymać swoją reputację. Cały zespół ceni sobie jej bliską współpracę i partnerskie podejście. Cieszymy się, że mogliśmy jeszcze umocnić te relacje.
– Pomimo trudnego okresu z powodu pandemii nie przestaliśmy inwestować i nie żałujemy tego ani przez chwilę — podsumowuje Lemaire. – Jak można było przewidzieć, branża oznakowań została dotknięta przez pandemię, a wielu naszych klientów działa w segmencie imprez i festiwali. Patrząc na nich, musieliśmy zachować optymizm, licząc na to, że sytuacja powróci do normalności. Dzięki tej inwestycji bardziej niż kiedykolwiek czujemy się gotowi stawić czoła przyszłości.
– Cieszymy się ze wzmocnienia naszych relacji z firmą Paddock Digital Printing i dodania modelu Acuity Ultra. To fantastyczne uczucie widzieć, jak wiele ta inwestycja znaczy dla firmy, pomimo wyzwań, z jakimi od półtora roku zmaga się cała branża. Liczymy na dalszą współpracę, aby umożliwić jej wykorzystanie każdej okazji – reasumuje Kevin Jenner, dyrektor ds. marketingu w Europie, dział Wide Format Inkjet Systems w firmie Fujifilm Graphic Systems Europe.