Logo

Media & maszyny

Po raz 26. szkolili się z aplikowania folii wylewanych

Od ponad 10 lat, z początkiem wiosennego sezonu aplikacyjnego, Atrium i Ikonos organizują warsztaty pt. „Aplikacje Samochodowe od A do Z”. Łącznie w całym cyklu wzięło już udział ponad 1000 uczestników!

Atrium Centrum Ploterowe i IKONOS od ponad dekady prowadzą cykl szkoleń z „car wrappingu”. Co kilka miesięcy przyjeżdża do Opola kilkadziesiąt osób. Łącznie w ostatnich latach w podstawowym szkoleniu „Aplikacje samochodowe od A do Z” wzięło udział ponad tysiąc uczestników. Jest to stałe wydarzenie w kalendarzu producenta i dystrybutora folii, odbywające się z początkiem wiosennego i jesiennego sezonu aplikacyjnego.

– Za nami już 26. edycja „Aplikacji Samochodowych od A do Z”. Cieszymy się, że przez ten długi okres czasu, nasze spotkania aplikacyjne cieszyły się i cieszą niesłabnącą popularnością. Co więcej, główny nośnik, któremu poświęcone jest to szkolenie – folia wylewana – jest cały czas ten sam. Tak samo jak program naszego szkolenia. W myśl starej zasady, nie zmienia się tego co jest dobre i działa – mówi Paweł Stania z Atrium.

Pierwsza, merytoryczna cześć szkolenia, miała na celu ma przekazanie niezbędnych informacji o procesie produkcji różnego rodzaju folii. Omówione zostały właściwości i różnice folii kalandrowanych i wylewanych, a także sposoby ich dobierania w zależności od aplikacji.

Druga cześć „teorii” to omówienie procesu oklejania pojazdów, które podzielone jest na kilka etapów. Zaczynając od wyboru folii, przez przygotowanie projektu i przystosowanie go na dany samochód. Dalsze etapy to zatwierdzenie projektu, drukowanie i laminowanie. Ważnym etapem jest przygotowanie samochodu do samej aplikacji.

– To podstawowe szkolenie kierujemy do nowicjuszy, którzy chcą postawić pierwsze kroki w pracy z folią wylewaną. Szkolenie znajdzie także uznanie firm poligraficznych i reklamowych, które chciałyby rozszerzyć portfolio swoich usług o oklejanie. Trzecią grupą docelową są „oklejacze” posiadający już pewną praktykę, a którzy chcieliby poznać kilka „trików” od zawodowców. Duża dawka wiedzy praktycznej podczas części prezentacyjnej zaskoczyła nawet bardziej doświadczonych aplika torów – mówi prowadzący cześć teoretyczną, Jakub Soluch.

Meritum spotkania – część warsztatowa – została przeprowadzona przez czołowych polskich aplikatorów z firmy Media Target, vice-mistrzów Polski w aplikacjach. Zastosowana została folia wylewana i laminat wylewany marki GRAFITYP. Zestaw ten jest ceniony rynku, za długi czas pozycjonowania i dedykowany jest zarówno dla początkujących jak i profesjonalistów. Jego charakterystyka obejmująca wielokrotne przyklejanie i odklejanie wynosi sięga nawet 30-45 minut. Inną zaleta tego systemu jest możliwość aplikacji w głębokich przetłoczeniach, potocznie mówiąc w „pełnym trójwymiarze”.

Podczas prezentacji i warsztatów, specjaliści wyjaśnili wszelkie niuanse, które towarzyszą oklejaniu. Każdy z uczestników miał możliwość pod okiem „mistrza” wykonać próbne, podstawowe aplikacje, sprawdzić charakterystykę folii, nauczyć się prawidłowej pracy z nagrzewnicą, folią i raklą.

– Wiemy, że po takim szkoleniu, uczestnicy będą jeszcze musieli wiele trenować, aby aplikować na wysokim poziomie. Jednakże, mając na uwadze potężną dawkę wiedzy producenta folii i zawodowców można tę drogę skrócić. Przez to zaoszczędzić wiele metrów źle zaaplikowanego winylu – przekonuje organizator.

Dystrybutorem materiałów Grafityp oraz Ikonos w Polsce jest Atrium Centrum Ploterowe.

www.ikonos.pl

www.atrium.com.pl