Jednym z trudniejszych zagadnień na początku pracy z hafciarką jest umiejętność właściwego wyznaczenia miejsca wykonania haftu na odzieży gotowej. Łatwo jest popełnić drobne błędy, które szczególnie w przypadku napisów czy logotypów będą doskonale widoczne dla nawet niewprawnego oka. I tu z pomocą przychodzi technologia laserowego wskaźnika krzyżowego w hafciarkach HappyJapan.
Któregoś dnia do naszej warszawskiej pracowni HaftyNadruki.pl zgłosił się klient, manager salonu dealerskiego jednej z wiodących marek samochodów osobowych, której nazwa rymuje się z luksusem. Pragnął on wykonać haft na eleganckich koszulach dla pracowników działu sprzedaży w zarządzanym przez niego salonie. Zlecenie polegać miało na znakowaniu koszul w dwóch miejscach: na piersi widnieć ma napis, a kołnierzyk koszuli ma mieć wyhaftowane graficzne logo. Koszule zostały zakupione w znanej sieci specjalizującej się w produkcji garniturów i koszul, naturalnie z segmentu premium.
Zostaliśmy więc sam na sam z partią eleganckich koszul do wyhaftowania i kilkoma informacjami w głowie po rozmowie ze zleceniodawcą. To klient wymagający, zwracający uwagę na detale. Haft musi być więc pieczołowicie wykonany, powtarzalny i nade wszystko prosty. Nawet mały obrót wzoru o dwa-trzy stopnie względem osi X może zostać dostrzeżony, a w efekcie odrzucony, co sprowadza nas do kategorycznego wniosku – nie ma miejsca na błędy. Haftowany przez nas produkt jest produktem drogim w zakupie, co powoduje, że każda najmniejsza omyłka może drastycznie ograniczyć rentowność całego zlecenia, a w najgorszym razie doprowadzić do tego, że jeszcze dołożymy do interesu z własnej kieszeni. Z drugiej jednak strony dobrze wykonane zlecenie pozyska nam lojalnego klienta, dla którego cena zdobienia jest kwestią drugorzędną. Całe szczęście jesteśmy odpowiednio wyposażeni w sprzęt, który pozwoli nam podjąć to wyzwanie.
Musimy poradzić sobie z dwoma trudnościami. Po pierwsze haft musi być wykonany na piersi koszuli pod właściwym kątem. Rozbieżności w tym względzie będą wyraźnie widoczne, gdy klient odbierając koszule położy je jedną obok drugiej. Problem ten rozwiąże nam hafciarka Happy wyposażona w laser krzyżowy. Po wyznaczeniu dolnej krawędzi wzoru wykonujemy obrys haftu, który da nam niemal 100% pewność co do jego właściwego umiejscowienia. W odróżnieniu bowiem od klasycznego wskaźnika kropkowego, wskaźnik laserowy pokazuje z dużo większą dokładnością kąt z jakim wykonany zostanie haftowany wzór, co z kolei pozwala na zachowanie idealnej powtarzalności wykonywanych zdobień. Ma to szczególne znaczenie w przypadku haftu w okolicach plis, kieszeni, zaszewek etc. Laser krzyżowy pozwala na idealnie równoległe, czy prostopadłe spozycjonowanie haftu.
Drugą trudnością w naszym zleceniu jest właściwe upięcie kołnierzyka. Jest to trudne do wykonania w przypadku klasycznego tamborka płaskiego. Nieodzowna wtedy staje się ramka zaciskowa, których w przypadku hafciarek HappyJapan mamy do wyboru kilka typów, a jeszcze więcej rozmiarów. Ramki tego typu mogą jednak sprawiać trudność we właściwym spozycjonowaniu haftu ze względu na kształt kołnierzyka, który nie jest regularnym prostokątem. W przypadku hafciarek Happy ułatwiają i przyśpieszają ten proces dwie funkcje: wspomniany już laser krzyżowy i dodatkowo, funkcja ustawienia kąta haftu względem dwóch wybranych punktów. Za jej pomocą możemy po wpisaniu koordynat dwóch punktów wyznaczyć dowolny kąt z jakim haftowany będzie wzór.
Wybór właściwej hafciarki ma ogromny wpływ na realizację trudniejszych zleceń. Przemyślane technologie nie tylko znacząco przyśpieszają proces pozycjonowania haftu na wymagających wyrobach gotowych, ale również minimalizują ryzyko popełnienia kosztownej pomyłki. Zapewniają uzyskanie wymaganej przez klienta wysokiej jakości ściegów i idealną powtarzalność zdobień. Hafciarnia wyposażona w hafciarkę HappyJapan tymi aspektami zupełnie nie musi zaprzątać sobie głowy. Mając japońskie urządzenie tej klasy, wszystko mamy w pakiecie.
Artykuł ukazał się w targowym wydaniu Raportu Dostawców Mediów i Maszyn, dostępnym TUTAJ.
Firma EMB Systems pokaże swoją ofertę podczas targów Festiwal Marketingu i Druku na stoisku D14.