To z pewnością e-vouchery, czyli elektroniczne kupony, pozwalające na natychmiastową realizację wygranej oraz zauważalna zmiana preferencji dotyczących wyboru nagród, na co wpływ będzie miała oczywiście sytuacja ekonomiczna. Więcej uczestników wybiera nagrody w postaci wspomnianych voucherów, które mogą wymienić na produkty pierwszej potrzeby (sklepy spożywcze, stacje paliw).
Rozdanie 50 domów w programie lojalnościowym Moja Karta Biedronka. Ponadto, mimo wysokiej inflacji i pierwszych oznak recesji, mieliśmy do czynienia z ciągłym rozwojem programów, co niewątpliwie należy uznać za sukces. Wszystko po to, żeby utrzymać ich atrakcyjność dla uczestników i oferować im jeszcze więcej korzyści. Finalnie, mimo trudnego czasu, nasi klienci osiągnęli wzrost sprzedaży.
Wycofanie się z rynku firmy z dużym doświadczeniem w programach PRO.FILL.
Widzimy ogromną potrzebę, aby program lojalnościowy B2B był dostarczany razem z narzędziami wsparcia przedsiębiorców, co przełożyłoby się na transformację cyfrową programów. To pozwoliłoby odciążyć podmioty, dla których organizuje się takie działania i tego oczekujemy w nadchodzącym roku.
Wyjście z programami lojalnościowymi poza branże, które najbardziej kojarzyły się z lojalizacją uczestników. Projekty te były do tej pory przede wszystkim domeną sfery budowlanej oraz farmaceutycznej, tymczasem ogromny potencjał w obecnej sytuacji rynkowej drzemie w całym obszarze szeroko rozumianej gastronomii. Na pewno ujawnią go zabiegające o stałego klienta restauracje.
Programy lojalnościowe mogą skutecznie wesprzeć firmy w zwiększaniu obrotów, szczególnie w trudnych ekonomicznie czasach, ale wyzwaniem będzie wyróżnienie się na tle konkurencji. Personalizowane komunikaty, precyzyjne przedstawienie korzyści czy wprowadzenie cyklicznej aktywizacji uczestników może w tym pomóc. Poza programem lojalnościowym, który ma formę ciągłą, duże znaczenie mogą mieć cykliczne akcje, które urozmaicą program i zwielokrotnią aktywizację uczestników, np. loterie z atrakcyjnymi nagrodami.
Łukasz Wołek. Przedsiębiorca, od ponad 22 lat związany z branżą marketingu digitalowego. Założyciel i CEO technologicznej spółki Eura7, agencji komunikacji marketingowej Abanana oraz spółki Viscale, która specjalizuje się w organizowaniu programów lojalnościowych. Pracował dla marek takich jak Tesco, IKEA, Remington, Russell Hobbs, Beskidzkie, Góralki, Verbena, Caparol, Śnieżka, Vidaron, Urząd Marszałkowski Woj. Małopolskiego, NCBiR. Posiada szerokie doświadczenie w kampaniach omnichannel, influencer marketingu, planowaniu obecności marek konsumenckich w mediach społecznościowych, programach lojalnościowych B2B oraz w analityce webowej.
Więcej newsów w podobnej tematyce można przeczytać TUTAJ.