Logo

Marketing MIXTylko w OOH magazine

OOH: Podsumowanie 2022, prognozy na 2023 r. | Robert Dąbrowski, CEO RECEVENT

Robert Dąbrowski, CEO w firmie RECEVENT przygląda się tegorocznym działaniom i trendom na rynku OOH, a także analizuje wyzwania i prognozy na kolejny rok.

Trend roku w OOH

2022 rok był przełomowy pod wieloma względami. I – jak co roku – pojawiły się trendy w reklamie, które pozostaną z nami na dłużej. Jeszcze dwa lata temu, gdy wybuchła pandemia, reklama zewnętrzna straciła na popularności. Głównie z uwagi na mniejszą mobilność Polaków. Jednakże w 2022 roku sytuacja uległa diametralnej zmianie. Dużym powodzeniem cieszyły się niestandardowe formy reklamy zewnętrznej, np. konstrukcje 3D typu banner blockout czy oklejanie samochodów, a także realizacje na dużych powierzchniach, jak całe budynki, a nie tylko na jednej ścianie. Obserwowaliśmy także rosnące zainteresowanie reklamodawców lokalizacjami nośników w miastach do 100 tys. mieszkańców, gdzie zamieszkuje 50% Polaków. To także pokłosie pandemii, bowiem wiele badań wskazuje, iż część z nas zdecydowała się na przeprowadzkę do sypialni dużych miast. Głównie z uwagi na pracę zdalną, a także pobudki ekologiczne i zdrowotne.

Konsumenci doceniają także personalizację, a w kampaniach częściej szukamy bliskiego kontaktu z odbiorcą. Wzrosło zatem zainteresowanie małymi formatami, np. citylightami, oraz dedykowanymi/tymczasowymi nośnikami pod kampanie w miejscach, gdzie brakuje komunikacji reklamowej. Możliwość personalizacji sprzyja ponadto rozwojowi druku cyfrowego. Dlaczego to tak istotne? Ponieważ otwiera drogę do tworzenia kampanii dopasowanych pod kątem treści do różnych grup docelowych czy lokalizacji nośnika. Wzrosło także zainteresowanie wykorzystaniem drzwi wejściowych do marketów jako nośników reklamowych. Dlaczego? Tego typu reklamy mają duży traffic – liczony w milionach odbiorców dziennie, są blisko, na wyciągnięcie ręki – nie można ich zablokować czy zignorować.

Dodatkowo reklama tranzytowa cieszyła się także dużą popularnością w 2022.

Największy sukces roku

Ogromną rolę w naszej pracy odgrywa zrównoważony rozwój. Jako firma jesteśmy wolni od toksycznego solwentu i obniżamy emisję dwutlenku węgla z własnej działalności dzięki systemowi łączenia wysyłek i tras monterów. W pracy biurowej i na produkcji korzystamy z energii wyprodukowanej przez panele fotowoltaiczne.

Cały czas poszukujemy nowych, ekologicznych rozwiązań dedykowanych sektorowi OOH. Realizujemy spersonalizowane kampanie wielomotywowe, które spełniają wymogi zrównoważonego rozwoju. Dzięki współpracy z Climat Partner zrealizowaliśmy w tym roku już kilka kampanii neutralnych węglowo.

Z 2 milionów mkw. druku cyfrowego w naszej drukarni 22 proc. to druki certyfikowane przez FSC® (FSC® C174262). Wyprodukowane zgodnie z odpowiedzialną gospodarką leśną. Warto podkreślić, że kampanie odpowiedzialne ekologicznie cieszą się rosnącym zainteresowaniem u naszych klientów.

Z czego jesteśmy dumni? Kluczowy jest dla nas rozwój. W 2022 roku wykleiliśmy przeszło 320 tysięcy tablic billboardowych, co potwierdza stały przyrost obsługiwanych nośników rok do roku. Ponadto na przestrzeni bieżącego roku moce produkcyjne naszej drukarni wzrosły o 100%.

W 2022 roku zrealizowaliśmy dla klienta kampanie rekrutacyjne w OOH symultanicznie w 3 krajach. Działalność na rynkach międzynarodowych przynosi nam wiele satysfakcji.

Wyzwania na rok 2023

Największym wyzwaniem dla każdej branży – ale szczególnie OOH – będzie korzystanie z rozwiązań, które będą odpowiedzią na kryzys energetyczny.

Kolejnym wyzwaniem będzie opracowanie ekonomicznych nośników pozwalających promować się firmom z sektora MŚP, dzięki czemu niewielkimi nakładami pieniężnymi zwiększą swoją konkurencyjność i rozpoznawalność na rynkach lokalnych. Pamiętajmy, że sektor MŚP odgrywa kluczową rolę w budowaniu polskiego PKB. Małe i średnie przedsiębiorstwa stanowią większość firm na naszym rynku – 99,8 proc. Kluczowe jest utrzymanie przedsiębiorstw, by odbudować gospodarkę po ciężkich dwóch latach. Obecnie wiele firm – głównie produkcyjnych – boryka się z rosnącymi kosztami. Te z kolei przekładają się na rentowność.

Przyświeca nam idea: reklama blisko ciebie i dla ciebie. Będziemy szukać rozwiązań, które dadzą sektorowi MŚP odpowiednie narzędzia promocyjne, atrakcyjne cenowo. Nośnikiem takim jest np. opracowany przez nas Smart CTL (potrójny CTL wyklejany bluebackiem), który tworzy możliwości reklamowe na mniejszych formatach w lokalizacjach dotąd niedostępnych dla reklamodawców, a posiadających potencjał na wysoką widoczność u konsumentów – pieszych i kierowców.

Dużym wyzwaniem dla całej branży będą wymogi dotyczące krajobrazu miast. Konieczna jest współpraca z władzami miast i przyglądanie się planom zagospodarowania przestrzennego. Reklama może wpisywać się w krajobraz i jednocześnie nie burzyć go – pod warunkiem że spełnia wymogi estetyczne.


Newsy w podobnej tematyce można przeczytać TUTAJ.