Jak TikTok walczy z dezinformacją
Od czasu opublikowania nowego kodeksu w czerwcu 2022 r. globalna platforma rozrywkowa intensywnie pracowała ze Stałą Grupą Zadaniową Kodeksu i poszczególnymi podgrupami projektowymi, dzieląc się wszelkimi możliwymi danymi dotyczącymi zarówno swojego podejścia, jak i praktyk w tym zakresie. Jest to część bieżących działań mających na celu wdrożenie wymogów aktu o usługach cyfrowych (Digital Services Act – DSA).
Pierwsze sprawozdanie bazowe przygotowane przez firmę obejmuje ponad 2,5 tys. danych punktowych zebranych z 30 krajów i dotyczy ostatnich trzech miesięcy 2022 r. Oto kilka najważniejszych punktów:
· oprócz podejmowania działań mających na celu ochronę społeczności przed szkodliwą dezinformacją, TikTok zdecydował się promować wiarygodne źródła prezentujące informacje na takie tematy, jak Covid-19, Holokaust czy wojna w Ukrainie. Przykładowo, od lipca 2020 r. treści pokazywane w hubie informacyjnym o Covid-19 zostały obejrzane na całym świecie ponad 5 miliardów razy. Z kolei na początku wojny w Ukrainie, aby pomóc użytkownikom w ocenie i podejmowaniu decyzji dotyczących treści, które oglądają online, platforma udostępniła zestaw wskazówek opracowanych wraz z National Association for Media Literacy Education i MediaWise.
Kolejne działania
Władze TikToka podkreślają, że po raz pierwszy mogą zaprezentować tak wysoki poziom szczegółowości dotyczący walki z dezinformacją, jednak zdają sobie sprawę, że jest jeszcze wiele do zrobienia. W najbliższych miesiącach skupią się na kolejnych inicjatywach, które obejmują: