Wyjazdy integracyjne stanowią część employer brandingu firmy. To jeden z pożądanych przez pracowników benefitów. Świetna okazja do spędzenia wspólnego czasu, a także poznania współpracowników w prywatnych sytuacjach. Inwestowanie w wyjazdy integracyjne jest kosztowne, dlatego warto maksymalnie wykorzystać imprezę do promowania siebie jako pracodawcy. W jaki sposób wykorzystać wyjazd integracyjny PR-owo?
Od początku powstania social mediów, czyli od 1996 roku, korzysta z nich blisko połowa populacji na całym świecie[1]. Coraz więcej osób posiada smartfony i dostęp do Internetu. Niezwykle ważne jest, by firma promowała się także w przestrzeni online. Wiele przedsiębiorstw posiada swoje profile na Facebook’u, Instagramie i na LinkedIn. Jak wykorzystać imprezę firmową i promować się w social mediach?
– Social media zdominowały naszą przestrzeń. To istotny element employer branding firmy. Jak wykorzystać imprezę integracyjną do promowania swojego przedsiębiorstwa? Warto zadbać o dodatkowe atrakcje podczas wyjazdu. Nadal wiele osób uwielbia wykonywać zdjęcia w fotobudce. Im większa liczba atrakcji, tym lepszy content na social media. Wystarczy wyznaczyć osobę lub osoby, które będą odpowiedzialne za relacjonowanie imprezy, wykonywanie zdjęć i kręcenie filmów – wyjaśnia Joanna Hoc-Kopiej z Dworu Korona Karkonoszy.
Co jeszcze jest ważne? By osoby, które biorą udział w wydarzeniu wiedziały, że będzie ono relacjonowane. Warto pokazywać team podczas team buildingu czy wspólnych zabaw sportowych. Nie warto natomiast pokazywać pracowników z alkoholem w ręce czy podczas tańców, kiedy nie zawsze wychodzi się korzystnie.
Istotną rolę w procesie komunikacji odgrywa informowanie pracowników o wydarzeniach z życia firmy. Wyjazd integracyjny to doskonała okazja do tego, by przygotować wiele materiałów, które będą przydatne do komunikacji wewnętrznej.
– Podczas organizacji wyjazdu integracyjnego warto skorzystać z pomocy profesjonalnej firmy, która zaplanuje wydarzenie krok po kroku. Dzięki planowi będziesz mógł ustalić, kiedy warto wykonać zdjęcia, a także relacje na social media. Część firm korzysta z pomocy profesjonalnych fotografów, by mieć pewność co do jakości materiałów wideo bądź zdjęć – podpowiada Joanna Hoc-Kopiej z Dworu Korona Karkonoszy.
Jak najlepiej promować wyjazd w ramach komunikacji wewnętrznej? Informacja powinna pokazać się w newsletterze, a także na platformach wewnętrznych.
Materiały z wyjazdu integracyjnego warto wykorzystać w prezentacji onboardingowej. Dlaczego? To element employer brandingu. Dzięki ciekawym zdjęciom i filmom możesz pozycjonować się jako firma, która dba o pracowników i oferuje ciekawe benefity.
– Znalezienie dobrego pracownika wymaga odpowiedniego podejścia do zadania. Obecnie mamy do czynienia z rynkiem pracownika i musimy mieć na uwadze, że współcześni pracownicy mają swoje wymagania. Istotny jest dla nich work-life balance. Wyjazdy integracyjne wpisują się w politykę nowoczesnej firmy, która dba o swój zespół. Warto zatem pokazywać na zewnątrz, jakie atrakcje oferujemy zatrudnionym – mówi Anna Goławska z Commplace.
Mając na uwadze powyższe informacje warto zainwestować w wyjazd firmowy. To nie tylko świetna okazja do integracji, ale także okazja do skompletowania materiałów do komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej.
Więcej newsów w podobnej tematyce można przeczytać TUTAJ.