Logo

Gadżety reklamoweAktualnościInspiracjeTylko w OOH magazine

Zastosowanie gadżetów reklamowych: TARGI | Marcin Jędrzejczyk

W raporcie przygotowanym przez IPSOS dla Polskiej Izby Artykułów Promocyjnych zostało wyróżnionych 5 podstawowych grup okazji, podczas których można wykorzystywać gadżety reklamowe. Jedną z nich są targi i konferencje.

Gadżety reklamowe można wykorzystywać praktycznie w ramach każdej aktywności marketingowej firmy. Są jednak takie, w których upominki sprawdzają się wyjątkowo dobrze i ich zastosowanie powinno być wręcz obowiązkowe. Obszary, w których znajdują zastosowanie gadżety reklamowe, to: wsparcie działań sprzedażowych (kiedy stanowią narzędzie dla handlowców), poszerzanie dystrybucji (pozyskiwanie nowych klientów), kreowanie pozytywnych doświadczeń klienta. Świetnie pasują również do targów i konferencji oraz specjalnych okazji w firmie (takich jak święta, rocznice, jubileusze).

To właśnie targi i konferencje są jednym z głównych obszarów wykorzystania gadżetów reklamowych. Są to okazje, gdzie pojawiają się zwykle duże grupy klientów i masowe gadżety. Odbiorcy wybierając się na tego typu wydarzenia spodziewają się upominków. Ważna jest funkcjonalność prezentu, szczególnie w sytuacji szkoleń i konferencji, przydatność w tej konkretnej sytuacji. Większość odbiorców zauważa, że są to okazje, w których firmy zwykle dysponują najbardziej podstawową, ograną ofertą upominków, tym bardziej doceniane są wszelkie próby zwrócenia na siebie uwagi i wyróżnienia firmy pośród szerokiej oferty. Targi są miejscem gdzie nawiązuje się i buduje relacje biznesowe, to miejsce gdzie firmy kształtują swój wizerunek oraz świadomość marki.

Praktycznie takie same cechy posiadają gadżety reklamowe, co czyni z tych dwóch elementów idealne połączenie. Praktycznie trudno wyobrazić sobie wystąpienie targowe czy uczestnictwo w targach bez wykorzystania gadżetów reklamowych. Upominki reklamowe są postrzegane jako ważny i skuteczny element strategii marketingowej. Są świetną wizytówką firmy, budują znajomość marki i jej wizerunek. Główną rolą upominków przy okazji targów jest zwrócenie uwagi na logotyp firmy, zapamiętanie marki.

Upominki w tej sytuacji powinny być funkcjonalne (przydatne szczególnie w sytuacji szkoleń i konferencji) oraz tematyczne, nawiązywać do tematu targów. Odbiorcy mają zdecydowanie wyższe wymagania w stosunku do upominków oferowanych w trakcie targów. Gadżety reklamowe wykorzystane w trakcie targów budują także pozytywny wizerunek marki. Upominki w tej sytuacji mogą ukazywać kompetencje, profesjonalizm, rzetelność. Mogą budować zapamiętywalność marki. Przy okazji targów mogą być bardzo dobrą okazją do prezentowania indywidualnych cech marki.

Jakie funkcje powinien spełniać gadżet targowy?

Przede wszystkim powinien być przydatny w danej chwili, funkcjonalny, odwoływać się do tematu okazji przy jakiej się pojawiły, powinien również zwracać uwagę odbiorców swoją wyróżnialnością.

Podsumowując – upominek reklamowy wykorzystany w trakcie targów wpływa na:

• kreowanie pozytywnego wizerunku firmy
• budowanie relacji biznesowych
• kształtowanie świadomości marki
• umacnianie lojalności klientów
• wsparcie promocji sprzedaży

Jak firmy wykorzystują upominki reklamowe w trakcie targów?

Średnie firmy, które pojawiają się na targach i konferencjach, częściej oferują standardowe upominki funkcjonalne. Upominki traktują jako formę podziękowania za zainteresowanie swoim stoiskiem. Dla średnich firm targi i kongresy to moment na zaistnienie w życiu odbiorcy i szansa na zapamiętanie nazwy/ logotypu firmy.

Duże firmy są bardziej skłonne do wykorzystywania imprez masowych, do tego, aby budować siłę i wizerunek marki, również za pomocą upominków reklamowych.

Czy istnieje idealny gadżet targowy i co się z nim dzieje po targach?

Do najbardziej popularnych kategorii gadżetów targowych należą chyba długopisy, notesy oraz wszechobecne smycze. Jednak idealny upominek, to taki, który będzie dobrze dopasowany do grupy odbiorców. Upominki reklamowe, które są odpowiednio dobrane do potrzeb odbiory mogą stać się stałym elementem codziennego życia.

Marcin Jędrzejczyk

Marcin Jędrzejczyk – Marketing Manager w firmie Headwear Professionals. Z marketingiem związany od ponad 15 lat. Szkoleniowiec i wykładowca Akademii Multisport (Benefit Systems). Pomysłodawca i organizator pierwszej konferencji marketingowej dla branży fitness – Fitness Marketing Day. Stały współpracownik kilku redakcji. Prywatnie pasjonat gór i wspinaczki sportowej

 

 


Artykuł ukazał się w ostatnim numerze OOH magazine. Do wglądu online TUTAJ.