Pomysłodawcą grupy jest Łukasz Murawski (lukaszmurawski.pl) – ekspert w dziedzinie brandingu, wykładowca akademicki, autor pierwszego w Polsce cyklu wywiadów ze światowej sławy ekspertami w dziedzinie brandingu i pierwszy w Polsce certyfikowany przez Martyego Neumeiera „Brand Specialist”.
Łukasz Murawski od 2011 roku poznaje świat NGO. Wymyślał i współtworzył projekty, które łączyły biznes z organizacjami trzecio- sektorowymi, projekty edukacyjne, udzielał prelekcji, szkolił i doradzał NGO. Jako właściciel lub współwłaściciel agencji marketingowych posiada prawie dwadzieścia lat doświadczenia we współpracy z biznesem. Od ponad trzynastu lat pracuje jako wykładowca akademicki w Wyższej Szkole Bankowej w Gdańsku. Obecnie pełni rolę niezależnego konsultanta, a w swojej pracy z klientami łączy mentoring z coachingiem.
Wszystkie dotychczasowe doświadczenia chce wykorzystać do tego, aby pomóc liderkom i liderom polskich organizacji pozarządowych.
– W moim przekonaniu, dotychczas najbardziej efektywną formą wsparcia organizacji pozarządowych były indywidualnie spotkania doradcze. Spotkania face-to-face są szansą na zidentyfikowanie konkretnego problemu i skupienie się na nim. Niestety, problemem jest czas. Zazwyczaj doradztwo indywidualne realizowane w ramach różnych projektów wsparcia dla NGO to za mało, aby zmienić rzeczywistość organizacji. Nie zawsze problem udaje się rozwiązać szybko. Zdaję sobie też sprawę, że NGO nie zawsze mają środki finansowe, które mogą przeznaczyć na długofalową współpracę z konsultantem, czy też agencją marketingową, a w ich strukturach brakuje lub w ogóle nie ma pracowników, którzy zajmują się wyłącznie komunikacją. Odczuwam pewien dyskomfort wynikający z tego, że wiem jak poprawić komunikację NGO i tym samym podnieść efektywność działań organizacji, a nie mogę tego zrobić ze względu na ograniczenia czasowe wynikające z ram projektu, w którym biorę udział. Długo myślałem o tym, w jaki sposób mogę zapewnić długofalowe wsparcie przedstawicielkom i przedstawicielom trzeciego sektora. Jestem przekonany, że rozwiązaniem jest Grupa Mastermind dla NGO – mówi Łukasz Murawski, inicjator Grupy Mastermind dla NGO.
Czym jest Mastermind?
Idea Grupy typu Mastermind dla NGO polega na tym, że jej członkinie i członkowie udzielają sobie nawzajem wsparcia oraz korzystają z wiedzy eksperckiej pochodzącej od jej założyciela.
Grupa ma zapewnić liderkom i liderom NGO stały dostęp do wiedzy, możliwości zadawania pytań, dyskusji oraz comiesięcznych szkoleń na żywo.
Łukasz tworzy miejsce, w którym przedstawicielki i przedstawiciele NGO otrzymają długofalowe i pełne wsparcie w zakresie budowania marki, brandingu i marketingu. Platforma będzie dostępna zarówno na urządzeniach mobilnych, jak i desktopie.
Co będzie można znaleźć na platformie?
Ogłoszenia
W tej sekcji będą publikowane treści związane z funkcjonowaniem społeczności.
Nagrania ze spotkań tematycznych
Jeśli ktoś nie będzie mógł uczestniczyć w comiesięcznych spotkaniach online, to zawsze będzie można skorzystać z nagrania. Wszystkie nagrania będę zawsze dostępne.
Przestrzeń na prezentację NGO
Chodzi o to, abyśmy nie byli sobie obcy i mogli skuteczniej sobie pomagać.
Zgłoszenia tematów spotkań
Każdy będzie mógł zgłaszać tematy spotkań online oraz na nie głosować.
Wiedza
Tutaj pojawią się wartościowe źródła wiedzy, takie jak ebooki, workbooki, artykuły.
Nadchodzące wydarzenia
Kalendarz comiesięcznych spotkań online oraz dodatkowych wydarzeń.
Przestrzeń do zadawania pytań
W tej sekcji będzie można pytać mnie i społeczność o to, co w tej chwili jest dla Ciebie ważne. Innymi słowy, będzie to przestrzeń do dyskusji online. Nie wiesz jak coś zrobić? Szukasz przykładu działania? Zapytaj, a Twoje pytanie na pewno nie pozostanie bez odpowiedzi.
Sukcesy
Tutaj będzie można dzielić się sukcesami i tym samym inspirować innych.
Jednak najważniejsze jest to, że to liderki i liderzy będą mieli wpływ na kształt grupy.
Nadrzędna idea Grupy jest następująca: Razem zamkniemy lukę pomiędzy NGO a Biznesem.
Jak się dostać do Grupy Mastermind dla NGO?
W celu dostania się do grupy należy wypełnić formularz aplikacyjny znajdujących się TUTAJ.
Wysłanie formularza jest wyłącznie formą deklaracji chęci dołączenia do mastermindu. Pierwsze zgłoszenia już są i pochodzą od organizacji z Gdańska, Wrocławia i Warszawy. Po wysłaniu formularza nastąpi etap selekcji NGO, które jako pierwsze dołączą do Grupy.
Kiedy ruszy platforma?
Start i pierwsza aktywność Grupy planowana jest na maj tego roku.
Wszystko jednak zależy od ilości zgłoszeń. Do startu potrzeba minimum 10 NGO.
Ile organizacji może dołączyć w 2023 roku?
Ze względu na potrzebę zapewnienia maksymalnego wsparcia w pierwszym roku planowane jest przyjęcia maksymalnie 50 organizacji pozarządowych.
Ile to kosztuje?
Jednym z założeń projektu było to, aby NGO same finansowały swój udział w Grupie. Koszt miesięczny to 125 zł netto, a koszt roczny przy jednorazowej opłacie to 1000 zł netto.
Dlaczego symbolem Grupy jest Lis?
Lis może kojarzyć się negatywnie, ale to też zwierzę obdarzone dużą inteligencją i sprytem. Lis jest ciekawski i umie wyciągać wnioski oraz dobrze adaptuje się do niekorzystnych warunków. Lis jest nauczycielem i kompanem w niepewnych momentach.
Takie też powinny być NGOsy, które będą w pierwszej w Polsce Grupie Mastermind dla NGO
Partnerem branżowym Grupy jest Fundacja RC.
Fundacja RC – Fundacja Regionalne Centrum Informacji i Wspomagania Organizacji Pozarządowych powstała w styczniu 1993 r., aby wspierać rodzące się w wolnej Polsce inicjatywy społeczne. Od tego czasu niezmiennie kreuje na Pomorzu zmianę społeczną. Od 30 lat motywuje, inspiruje, rozwija organizacje pozarządowe. Jest fundacją, która dzięki swojej działalności szkoleniowej, doradczej i animacyjnej od lat napędza rozwój społeczeństwa obywatelskiego w różnych formach w województwie pomorskim, w tym głównie w Gdańsku, a także stymuluje lokalną aktywność i inspiruje do realnych zmian społecznych.
Kontakt:
Łukasz Murawski
M: porozmawiajmy@lukaszmurawski.pl
T: 503 179 290