Trzecie miejsce to przestrzeń, w której ludzie chcą się spotkać, budować relacje i wzmacniać poczucie wspólnoty, jednak nie jest to dom (nasze pierwsze miejsce) czy praca (miejsce drugie). Sukces stacjonarnego konceptu handlowego zależy już nie tylko od doskonale opracowanej strategii sprzedażowej, ale od tego czy uda się tam stworzyć miejsce, w którym ludzie czują się komfortowo, chcą spędzać w nim czas i wracać nie tylko na zakupy. Wiele wystąpień z obszarów Retail Marketing, Retail Technology, Shopfitting, Store Design & Visual Merchandising, ale także Food Service Equipment dla detalicznej gastronomii dotyczyło rozwiązań, dzięki którym sklepy czy centra handlowe zmieniają się w atrakcyjne dla spotkań „trzecie miejsca”.
fot. TRILUX
WITALNE CENTRUM MIASTA
Rosnące wskaźniki pustostanów komercyjnych, spadająca częstotliwość odwiedzających obiekty handlowe w centrach miast i malejąca liczba identyfikacji mieszkańców z ich miejscowością to duże wyzwanie dla retailu poza galeriami handlowymi. W dobie przyspieszającej cyfryzacji, stworzenie centrów miast, które staną się atrakcyjne i tętniące życiem to jedno z najważniejszych zadań stojących przed urbanistami, a także sektorem high street retail. W ramach prelekcji Future Urban Lab odwiedzający mieli okazję poznać wizję miast przyszłości, a także dowiedzieć się o sposobach konfiguracji swojego lokalu, aby zachęcał przechodniów do odwiedzenia go oraz oferował klientom inspirujące wydarzenia i wyjątkowe przeżycia – wszystko dla wspólnego interesu: tętniącego życiem centrum miasta.
ZORIENTOWANIE NA KLIENTA
Klientocentryzm to podstawa! Wiele firm detalicznych poszukuje coraz bliższego kontaktu bezpośredniego z konsumentem końcowym. Chce jak najlepiej poznać jego wartości, aby zaoferować mu spersonalizowaną i zindywidualizowaną ofertę, a także nieustannie polepszać jakość swoich usług. Smartfon klienta i zainstalowane na nim zakupowe aplikacje mobilne, odgrywają w tym kontekście główną rolę. To most pomiędzy światem online i offline, który pozwala w dokładny sposób badać zachowania zakupowe użytkowników, a także ich satysfakcję z obsługi czy zakupionych produktów.
DOŚWIADCZENIA ZAKUPOWE
Podczas projektowania przestrzeni handlowych, w czasach postępującej cyfryzacji ważniejsze niż kiedykolwiek staje się kreowanie pozytywnych doświadczeń, które mają wzbudzić entuzjazm klientów i zachęcić ich do dłuższych i częstszych wizyt w sklepach. Jak tego dokonać? Postawić na wszystkie zmysły, które towarzyszą naszym klientom podczas wizyty w sklepie i angażują ich w proces zakupowy. Inaczej niż w przypadku kanału e-commerce.
– Światło oddziałuje na zmysł wzroku, który przekazuje do naszego mózgu aż 80% informacji na temat otaczającego nas świata. Dzięki najnowszym rozwiązaniom LED możemy stworzyć indywidualne scenariusze oświetleniowe, które za pomocą określonej barwy i natężenia światła kreują pożądany nastrój w naszym lokalu bądź podkreślają to, co najlepsze w produktach– chrupkość pieczywa, świeżość warzyw i owoców czy czyste kolory najnowszej kolekcji odzieżowej – o roli światła w procesie sprzedaży mówi Filip Gabryelczyk, TRILUX Retail Manager.
To właśnie 8 głównych tematów, które zdominowały retail podczas EuroShop 23. Kolejne targi za 3 lata, również w niemieckim Dusseldorfie.
Więcej newsów w podobnej tematyce przeczytasz TUTAJ.