Logo

Trade marketingTylko w OOH magazine

Digital marketing w 2023 roku | Anna Kloz

W miarę jak konkurencja w sieci rośnie, a technologia rozwija się z ogromną prędkością, bycie na bieżąco z pojawiającymi się trendami i dostosowywanie strategii marketingowych jest kluczowe dla osiągnięcia sukcesu.

W tym artykule przeanalizujemy przełomowe wydarzenia, które będą kształtować świat marketingu cyfrowego w 2023 roku, dając Ci możliwość pewnego poruszania się po tym dynamicznym terenie. W tym roku wyruszamy na maraton ze sztuczną inteligencją (AI), a to tylko jedna z wielu możliwości, jakie na Ciebie czekają.

Znaczenie marketingu cyfrowego w 2023 roku

Nie przegap okazji, aby zabezpieczyć swoją firmę na przyszłość i odblokować nowe drogi rozwoju.

Według Raportu “Digital 2022” aż 69,5% globalnej populacji jest aktywnymi użytkownikami Internetu. W świecie, w którym 4,95 miliarda ludzi jest online, digital marketing staje się kopalnią złota dla firm. To klucz do odblokowania widoczności online, zaangażowania klientów i wzrostu przychodów.

Wsparcie ze strony sztucznej inteligencji (AI)

Wyobraź sobie, że masz asystenta digital marketingu, który nigdy nie śpi, stale ucząc się i poprawiając swoje działanie. Cóż, to właśnie jest AI w pigułce.

Dzięki narzędziom napędzanym przez sztuczną inteligencję, takim jak Chat GPT-4, tworzenie treści, czy pozycjonowanie staje się szybsze i prostsze. Pod warunkiem, że to narzędzie trafia w odpowiednie ręce.

To, co otrzymasz od Open AI zależy od tego, jak o to zapytasz, jaki kontekst dostarczysz sztucznej inteligencji i na ile będziesz precyzyjny.

Jest w stanie tworzyć chwytliwe nagłówki i angażujące teksty blogowe w ciągu kilku minut, uwalniając cenny czas dla marketerów, którzy mogą skupić się na strategii.

AI to jednak dużo więcej. Stworzysz z nią imponujące grafiki, makiety stron i rozwiążesz złożone problemy. Jesteśmy świadkami redefiniowania wielu profesji. Nadal jednak ostateczny wynik pracy sztucznej inteligencji zależy od człowieka, który wpisuje w magiczne okienko to, czego potrzebuje, a później opracowuje i weryfikuje otrzymany od AI materiał.

Przejście na Google Analytics 4

Jest to kolejna generacja platformy analitycznej Google, zaprojektowana tak, aby zapewnić bardziej kompleksowe zrozumienie zachowań użytkowników na różnych urządzeniach i platformach. Przejście na Google Analytics 4 w 2023 roku jest bezdyskusyjne. Od 1 lipca GA4 zajmie miejsce Universal Analytics.

Wykorzystując zaawansowane funkcje Google Analytics 4, marketerzy i przedsiębiorcy mogą lepiej zrozumieć podróż swoich klientów i stworzyć spersonalizowane doświadczenia, które rezonują z ich grupą docelową.

Wzrost widoczności i zaufania z influencer marketingiem

Influencer marketing polega na współpracy z influencerami w celu promowania marki. Wykorzystuje ich wiarygodność i czerpie z ich lojalnej bazy fanów.

W rzeczywistości, zgodnie z doniesieniami Cure Media, 49% konsumentów ufa opiniom influencerów bardziej niż rekomendacjom marek, co sprawia, że jest to potężna strategia marketingowa.

Gdy konsumenci stają się zmęczeni treściami tworzonymi przez marki, zwracają się w stronę zaufanych głosów influencerów. Ta magnetyczna więź pomiędzy influencerami a ich zwolennikami sprawia, że konsumenci są bardziej skłonni otworzyć swoje portfele i przyjąć promowane produkty.

Kluczem do udanego influencer marketingu jest znalezienie idealnego dopasowania. Wybierz influencera, który jest zgodny z wartościami Twojej marki, grupą docelową oraz pożądanymi rezultatami i obserwuj, jak widoczność Twojej marki i zaangażowanie wzrastają. Upewnij się, że dana osoba jest prawdziwym autorytetem dla Twojej grupy docelowych odbiorców.

Spersonalizowane relacje z e-mail marketingiem

Zwrot z inwestycji w działania e-mail marketingowe wynosi średnio 36:1. Imponujące, prawda? Jednak, aby w pełni wykorzystać jego możliwości, trzeba skupić się na budowaniu wysokiej jakości listy mailingowej i tworzeniu spersonalizowanych, istotnych dla odbiorców treści.

Korzystanie z narzędzi automatyzacji, aby wysyłać ukierunkowane wiadomości w odpowiednim czasie to podstawa. Nigdy nie należy też zapominać o śledzeniu swoich wyników.

Angażujący i wciągający marketing wideo

Przy stale rosnącym tempie życia, ważniejsze niż kiedykolwiek stało się dla firm, aby szybko i skutecznie zaznaczyć swoją obecność. Wideo może być świetnym sposobem, aby to osiągnąć, zapewniając zarówno markom, jak i użytkownikom wciągające doświadczenie, które przypomina osobistą rozmowę. Transmisje na żywo są szczególnie skuteczne w tworzeniu znaczących połączeń między firmami i ich klientami.

Wideo to medium, które przykuwa uwagę odbiorców jak żadne inne. Piktochart już w 2022 roku donosił, że 85,7% respondentów uważa wideo za ważniejsze niż inne formy treści.

Aby w pełni wykorzystać marketing wideo, opowiadaj ciekawe historie, które przemawiają do Twoich odbiorców. Wykorzystaj streaming na żywo i webinaria do tworzenia interaktywnych doświadczeń i nie zapomnij o SEO oraz dystrybucji wideo, aby upewnić się, że materiały dotrą do zamierzonych odbiorców.

Popularny Tik-Tok

W miarę jak firmy szukają nowych sposobów, aby przynieść korzyści swoim firmom w 2023 roku, TikTok pojawił się jako topowy trend. Jest to przystępna platforma, która pozwala użytkownikom łatwo tworzyć i udostępniać krótkie filmy z efektami dźwiękowymi i streamami na żywo. Treść nadal odgrywa ważną rolę, ale nacisk kładziony jest na dostarczanie widzom czegoś wizualnie angażującego, czym mogą się cieszyć szybko i wygodnie.

Niezawodny marketing omnichannel

W marketingu omnichannel chodzi o zapewnienie spójnego i zintegrowanego doświadczenia klienta w wielu punktach styku z marką, zarówno online, jak i offline.

Potrzeba do tego mapowania podróży klienta i zidentyfikowania kluczowych punktów styku. Następnie można usiąść do przygotowywania strategii, która zapewni spójność przekazu i doświadczeń marki we wszystkich kanałach.

Podsumowanie i kluczowe wnioski

Digital marketing w 2023 roku jest jak jazda kolejką górską – jest ekscytujący, szybki i pełen niespodzianek. Poprzez świadome wykorzystanie sztucznej inteligencji, mocy Google Analytics 4, influencer marketingu, opanowanie e-mail i wideo marketingu oraz integrację doświadczeń omnichannel, można zmienić ten rollercoaster w płynną, przyjemną jazdę, która wynosi biznes na nowe rejony. Powodzenia.


Anna Kloz – Content Writer w Owocnych. Tworzy treści na potrzeby marketingu firm z różnych sektorów rynku. Jest odpowiedzialna za wdrażanie strategii content marketingowych i realizację planów redakcyjnych.

 

 

 

 

 

 

 


Więcej w tematyce Trade Marketingowej przeczytasz TUTAJ.