Logo

Marketing MIX

Iga Świątek dołącza do grona Przyjaciół Porsche

Iga Świątek liderka światowego rankingu WTA ogłasza współpracę z marką samochodów sportowych ze Stuttgartu-Zuffenhausen. To nie pierwszy kontakt tenisistki z Porsche; w 2022 i 2023 roku triumfowała w turnieju WTA 500 w Stuttgarcie, dwukrotnie zdobywając główną nagrodę – samochód tej marki.

Poznań. Trzykrotna triumfatorka wielkoszlemowego turnieju Rolanda Garrosa rozpoczyna współpracę z Porsche. – Pasujemy do siebie – mówi po prostu polska sportsmenka. A Wojciech Grzegorski, dyrektor marki Porsche w Polsce dopowiada: – Iga idealnie odzwierciedla ducha Porsche – sportowe emocje, dążenie do doskonałości, radość z triumfów na sportowych arenach i rzesze fanów na całym świecie.

Dla mistrzyni gry na mączce ta współpraca wydaje się naturalną konsekwencją sukcesów, które odnosiła przed rokiem oraz w kwietniu w turnieju Porsche Tennis Grand Prix w Stuttgarcie. Za każdy z tych triumfów odebrała główną nagrodę, samochód Porsche.

– To jeden z moich ulubionych turniejów. Odkąd wygrałam tam w ubiegłym roku, marka Porsche zaczęła kojarzyć mi się nie tylko ze świetnymi sportowymi samochodami, ale też z emocjami, jakie przeżywałam na korcie i z tym, jakie możliwości daje sport. Gdy jako zwyciężczyni turnieju już dwukrotnie wjechałam na kort w Porsche, które wygrałam, przemknęło mi przez myśl, że to naturalna współpraca dla mnie – mówi Iga Świątek.

Iga Świątek

Urodzona w Warszawie 22-letnia sportsmenka przebojem wdarła się na tenisowe salony, wygrywając w 2020 r. wielkoszlemowy turniej French Open. Przez następne dwa lata pięła się w górę rankingu WTA, poświadczając, że paryski triumf to był dopiero początek wielkiej kariery. Liderką kobiecego tenisa została w kwietniu 2022 r., a już dwa miesiące później ponownie zwyciężyła na kortach Rolanda Garrosa, potwierdzając opinię, że jest „królową mączki”. To, że na innych nawierzchniach również może dominować, udowodniła parę miesięcy później na nowojorskim Flushing Meadows, wygrywając kolejny turniej Wielkiego Szlema – US Open. Przed kilkunastoma dniami do kolekcji dołożyła następny puchar, broniąc tytułu w Paryżu.

Od 4 kwietnia 2022 r. prowadzi w rankingu WTA przed Aryną Sabalenką. Obie panie zmierzyły się dwukrotnie w finałach turnieju w Stuttgarcie. – Cieszę się, że za rok wrócę do Stuttgartu już współpracując z Porsche, na co, mam wrażenie, wiele osób czekało. To docenienie moich osiągnięć na korcie w naturalnym dla tenisa obszarze biznesowym, bez którego ten sport nie byłby globalną dyscypliną – mówi Iga Świątek.

– Bardzo cieszymy się, że nasza mistrzyni dołącza do grona Przyjaciół Porsche. W swojej karierze jest uosobieniem naszego hasła „Napędzani marzeniami” – dodaje Wojciech Grzegorski. Iga Świątek idealnie wpisuje się też w jedną z najważniejszych globalnie grup docelowych marki, czyli Driven Females – ambitne kobiety, które spełniają się w swoich dziedzinach i osiągają sukces na przekór przeciwnościom.

– Z Porsche spotkaliśmy się w idealnym momencie. Kiedy marka chce komunikować się z młodymi, utalentowanymi i pełnymi pasji kobietami. Taką kobietą jest Iga. Nie boi się sięgać wysoko, nie ogranicza jej wyobraźnia, marzy odważnie i dzięki temu osiąga sukces. Wiele kobiet ma ten potencjał i spełnia się w takim stylu życia. Dzięki partnerstwu Igi i Porsche komunikacja i działania marki oparte o emocje, docenianie piękna i sportową pasję, które nas łączą, mogą osiągnąć nowy wymiar. Autentyczność i sportowy kunszt Igi oraz bogata tradycja Porsche to doskonałe połączenie – podsumowuje Partnership Managerka Igi Świątek, Alina Sikora, odpowiedzialna za współpracę po stronie teamu tenisistki.

– Już od dłuższego czasu staramy się być obecni w świadomości kobiet, to globalnie dla Porsche jedna z kluczowych grup docelowych – mówi Marek Sworowski, dyrektor marketingu i PR Porsche Polska. – Współpraca z Igą, która jest ważnym ich głosem, a także sztandarowym przykładem kobiety utalentowanej, ambitnej i zdeterminowanej, jest z tej perspektywy strzałem w dziesiątkę. W dodatku Porsche jest zaangażowane w tenis od wielu lat, zarówno jako sponsor, jak i organizator turnieju w Stuttgarcie – dodaje.

Iga Świątek

Ogłoszeniu współpracy towarzyszy sesja fotograficzna Igi Świątek z Porsche Taycan, nawiązująca do hasła Dream in Full Colour, które jest motywem przewodnim jubileuszowych obchodów 75-lecia samochodów sportowych ze Stuttgartu-Zuffenhausen. Z tym modelem polska tenisistka już dobrze się zna. O ile w 2022 r. podczas dekoracji mistrzyni Porsche Tennis Grand Prix siadała za kółkiem głównej nagrody z pewną nieśmiałością, o tyle w tym roku nie było po tej niepewności już śladu i Iga Świątek dynamicznie wjechała na kort. – Bardzo lubię prowadzić auto i podobnie jak marka Porsche doceniam wartości i emocje, jakie niesie za sobą tenis i chcę je rozpowszechniać, aby jak najwięcej ludzi oglądało i uprawiało sport. Takie współprace to szansa na to, żeby zarażać pasją i entuzjazmem – podsumowuje liderka rankingu WTA.

W ogłoszenie współpracy między Igą Świątek a Porsche Polska zaangażowane były po stronie tenisistki – Alina Sikora (partnership manager) i Paula Wolecka (PR manager), a po stronie Porsche agencje: Big Picture, DDB Warszawa, Deepsense, PHD Media Direction i Top Story.

ZDJĘCIA:

Agencja kreatywna: DDB Warszawa; fotograf: Paweł Fabjański / Shootme; dom produkcyjny: Dobro; retusz: Paweł Liro – Final Touch

MAKING OF:

Agencja kreatywna: DDB Warszawa; dom produkcyjny: Dobro; twórcy: Grzegorz Łach, Yevhenii Bochulia


Więcej newsów w podobnej tematyce można przeczytać TUTAJ.