Szybka wymiana spojrzeń i już wiadomo, o co chodzi. Czasem wystarczy wykonać tylko jeden gest, by dać znać drugiej osobie, że najwyższa pora odwiedzić restauracje McDonald’s. Najnowsza kampania marki „Daj znaka na Maka” pokazuje, jak prosta jest komunikacja bez słów i radość ze wspólnych posiłków. To również pierwszy spot reklamowy, w którym na próżno szukać restauracji McDonald’s oraz kultowych produktów z oferty sieci. Głównym motywem reklamy są charakterystyczne, złote łuki, ale zaprezentowane w zupełnie nowym, niespotykanym dotąd wcześniej wydaniu.
Akcja spotu wyreżyserowanego przez brytyjskiego filmowca Edgara Wrighta, rozpoczyna się w biurze i opowiada historię grupy pracowników, porozumiewających się ze sobą poprzez serię niewypowiedzianych zaproszeń. Dwie koleżanki zza biurka poprzez uniesienie brwi w charakterystyczny łuk, dają sobie znać, że czas na przerwę. O tym, co oznacza ten gest, wiedzą także wszyscy pozostali pracownicy, którzy w ślad za kobietami, komunikując się wyłącznie za pomocą brwi, ruszają na upragniony lunch do restauracji McDonald’s.
Oficjalna komunikacja kampanii została poprzedzona zmianą logo w social media marki i wygaszeniem w 8 restauracjach McDonald’s w Polsce połowy neonu, aby nawiązać do gestu podniesionych brwi, symbolizowanego przez górną część złotych łuków. W ramach działań na polskim rynku zaplanowano emisję spotu reklamowego w telewizji, kinach i na platformach VOD oraz szerokie działania marketingowe, obejmujące m.in. digital, reklamę OOH oraz influencer marketing.
Za strategię, realizację kampanii oraz adaptację spotu na polski rynek odpowiada agencja DDB, planowaniem i zakupem mediów zajął się dom mediowy OMD, koordynacją działań w social media Dentsu, a działania PR koordynowane są przez agencję 24/7Communication.
Więcej materiałów w podobnej tematyce można przeczytać TUTAJ.