Fundacja Rak’n’Roll ruszyła z nową kampanią pod hasłem „Seks po dragach? Na szczęście możesz zajść w ciążę”, w ramach której porusza temat onkopłodności, czyli zabezpieczenia płodności przed rozpoczęciem leczenia onkologicznego. Ambasadorami akcji zostali Edyta i Cezary Pazurowie.
W wyniku niektórych terapii onkologicznych takich jak chemio- i radioterapia może nastąpić czasowa lub trwała niepłodność. Aby zwiększyć szansę na zostanie rodzicem po wyzdrowieniu można zabezpieczyć swoją płodność. Niestety pacjenci wciąż nie są wystarczająco informowani zarówno o konsekwencjach leczenia onkologicznego, jak i możliwościach zabezpieczenia się przez nimi.
Celem kampanii „Seks po dragach? Na szczęście możesz zajść w ciążę” jest edukacja Polaków w zakresie dostępnych metod zabezpieczania płodności.
– Wiadomość o tym, że niektóre metody leczenia raka mogą upośledzać płodność przedstawiona jest w dokumentach, które pacjenci podpisują przed leczeniem. Nie mówi się tam jednak o tym, że istnieją metody zabezpieczania płodności, które nie kolidują z leczeniem onkologicznym. Celem kampanii „Seks po dragach? Na szczęście możesz zajść w ciążę” jest nagłośnienie tego problemu oraz edukacja Polaków w zakresie onkopłodności. Z wiedzą na ten temat jest jak z umiejętnością udzielania pierwszej pomocy. Nikt z nas nie chce z niej korzystać, ale warto ją znać, aby w odpowiednim momencie móc uratować komuś życie lub marzenia – wskazuje Marta Bednarek z Fundacji Rak’n’Roll. Wygraj Życie!
W ramach działań komunikacyjnych powstał spot, który nawiązuje do hasła kampanii. Materiał opublikowano na portalach internetowych oraz w social mediach. Ambasadorami akcji „Seks po dragach. Na szczęście możesz zajść w ciążę” zostali Edyta i Cezary Pazurowie, a swoje wsparcie w nagłośnieniu projektu zapowiedziały także Małgorzata Rozenek oraz Anna Dereszowska.
W ramach akcji specjalnej przez kilka dni po ulicach Warszawy jeździła edukacyjna furgonetka, która miała zwrócić uwagę na ten nowy temat. Planowane są także inne działania edukacyjno-informacyjne wspierające zagadnienie onkopłodności w przestrzeni publicznej.
Za koncepcję kreatywną kampanii realizowanej dla Fundacji Rak’n’Roll odpowiada agencja Heart&Brain. Działania public relations koordynuje agencja Walk PR. Pozyskanie mediów powierzono w ręce domu mediowego PHD, koordynację pracy ambasadorów i influencerów agencji Lettly, zaś wsparcia eventowego udzieliła agencja Defacto.
Hasło kampanii „Seks po dragach? Na szczęście możesz zajść w ciążę” nawiązuje do najbardziej rozpoznawalnej i wielokrotnie nagradzanej kampanii Rak’n’Rolla „Zbieramy na cycki, nowe fryzury i dragi”, w której założycielka fundacji, Magdalena Prokopowicz, wraz z Podopiecznymi zbierała środki na leczenie onkologiczne i zmieniała schematy mówienia o chorobie nowotworowej.
Więcej na temat kampanii można przeczytać TUTAJ.
Spot dostępny jest na oficjalnym kanale Fundacji na portalu Youtube
Wywiad z Jackiem Maciejewskim z Fundacji Rak’n’Roll można przeczytać TUTAJ.