Logo

Gadżety reklamoweTylko w OOH magazine

Czujemy ten biznes! | Dominika Zielińska, AMGS Group

O pokazywaniu innego spojrzenia na upominki firmowe, podbijaniu rynku amerykańskiego, szukaniu nowych możliwości biznesowych i rozwoju marki mówi Dominika Zielińska, Dyrektor Zarządzająca w AMGS Group.

Obchodzicie jubileusz dekady na rynku reklamy. Jak zaczynaliście?

Od 10 lat zajmujemy się produkcją i personalizacją materiałów promocyjnych oraz upominków korporacyjnych. Posiadamy bogate doświadczenie zdobyte na rynkach europejskich: francuskim, niemieckim, hiszpańskim, włoskim i innych, np. w Szwecji czy Wielkiej Brytanii.

Pomysł na produkcję smyczy, a także kolejno opasek reklamowych, przywiózł z zagranicznych targów branżowych założyciel firmy Grzegorz Jerz. Dostrzegł niszę i brak jakościowych produktów tego typu na rynku polskim, który w tamtym czasie stawał się coraz bardziej wymagający i stawiający na rozwój. Jako, że pomysł na produkcję smyczy został przywieziony z zagranicy, naturalne więc było zainteresowanie ofertą klientów z Polski, ale też z Europy. Rozwój tej ścieżki był możliwy przede wszystkim dzięki udziałowi w targach materiałów reklamowych w różnych częściach Europy. Podczas tych eventów skrupulatnie badaliśmy rynek i nawiązywaliśmy cenne kontrakty. Finalnie udało nam się pozyskać partnerów rynkowych – przez lata dobrze się poznaliśmy i dla każdego z nich przygotowujemy indywidualną ofertę handlową. Stawiamy na ciągły rozwój, nieustannie uczymy się rynku i zdobywamy doświadczenia. Bardzo lubimy i czujemy ten biznes!

Nowoczesna siedziba, przestronne wnętrza i świetna atmosfera pracy.

Jakie produkty znajdziemy w Waszym portfolio?

Najczęściej zamawianym u nas produktem są smycze reklamowe wraz z identyfikatorami i opaski eventowe. Zainteresowaniem cieszą się również kubki, notesy i długopisy czy leżaki oraz parasole, a także odzież reklamowa: bluzy, t-shirty, kamizelki odblaskowe czy czapki i szaliki. Kluczową częścią naszej oferty są nadruki, oferujemy brandowanie każdego produktu w myśl zasady, że personalizacja jest kluczem do sukcesu. Chcemy budować swoją pozycję jako lidera rynku i wytyczać trendy na rynku polskim. Zależy nam, by pokazywać inne spojrzenie na upominki firmowe – nie tylko jako gadżetów, ale produktów mających przesłanie, wpisujących się w nurt eko. Szukamy takich i rekomendujemy je naszym klientom.

Mocnym akcentem strategii Waszej firmy jest wspomniane nastawienie na ekologię. Proszę przybliżyć Wasze działania w tym zakresie.

Branża, w której działamy nie zalicza się do tych kojarzonych z dbałością o środowisko – wręcz przeciwnie, ale w AMGS Group zmieniamy ten trend. Wprowadzamy do naszej oferty produkty, które będą miały więcej niż jedno życie, stworzone z materiałów przyjaznych środowisku oraz tych z recyclingu. W tym roku z okazji obchodzonego co roku w kwietniu Dnia Ziemi, stworzyliśmy nawet specjalną kolekcję Go ECO, w której przedstawiamy różne wydania ekologicznych upominków reklamowych. Wierzymy, że kupując mądrze i nie marnując cennych zasobów wszyscy możemy przyczynić się dla dobra naszej planety.

Miejsca do wyciszenia i relaksu dają komfort pracy.

A co wyróżnia Was wśród innych producentów materiałów promocyjnych?

Bardzo dbamy o jakość wykonania naszych produktów i obsługę klienta. Doradzamy, polecamy i realizujemy nawet najbardziej kreatywne zamówienia. Jednocześnie nieustannie dostosowujemy ofertę do potrzeb zmieniającego się rynku, jesteśmy innowacyjni pod kątem wykorzystania technik druku jak i materiałów, z których wytwarzamy nasze produkty. Od zawsze priorytetem i głównym wyróżnikiem jest dla nas czas produkcji – począwszy od niezwłocznej odpowiedzi na maila klienta (maksymalnie do 20 min), po dostarczenie gotowego produktu w 1-2 dni. Do tego sprawdzeni partnerzy rynkowi – niezawodny transport i wykorzystane do produkcji materiały – to nasz przepis na sukces.

Wystawiacie się na targach branżowych, m.in. na Festiwalu Marketingu i PROMO SHOW. Jakie miejsce w Waszej strategii zajmuje uczestnictwo w takich eventach?

Targi to nasze naturalne środowisko nawiązywania kontaktów i relacji biznesowych. Cały czas bierzemy udział w Festiwalu Marketingu i PROMO SHOW, które już znamy i cenimy – jesteśmy na nich rokrocznie. Jednak nie bylibyśmy sobą, gdybyśmy nie eksplorowali nowych wydarzeń. I tak, co roku jesteśmy też na nowych Targach, wydarzeniach branżowych w kraju, ale przede wszystkim zagranicą. Czas targów, to bardzo owocny czas – zawsze wracamy zainspirowani nowościami, znajdujemy dla siebie nowe pomysły, które potem wprowadzamy do produkcji. To nieustannie ciekawy i rozwijający proces. Praca z ludźmi i dla ludzi, tworzenie produktów, które służą innym, są tak przydatne i potrzebne, to wymagające zadanie.

Handlowcy obsługują klientów zagranicznych w ich językach.

Jakie plany rozwojowe macie w najbliższym czasie?

Posiadamy dwa zakłady produkcyjne: w Gdańsku oraz Radomiu. Ze względu na dynamiczny rozwój firmy (m.in. wejście na rynek USA) i związane z tym zwiększone potrzeby produkcyjne, budynek zakładu w Radomiu przestał spełniać nasze oczekiwania.  Dlatego też podjęliśmy decyzję o przeniesieniu produkcji do większego, zmodernizowanego miejsca na produkcję również usytuowanego w Radomiu. Da to nowe możliwości biznesowe, ale i nowe miejsca pracy dla osób z Radomia i okolic.

Czy możecie opowiedzieć więcej o rynku amerykańskim?

Poszukiwania potencjalnych partnerów rozpoczęliśmy od uczestnictwa w Targach w Chicago i Las Vegas, finalnie zdecydowaliśmy się na współpracę z dwoma dużymi graczami na rynku amerykańskim. USA to wyzwanie – tam wszystko jest duże, co również daje wielkie możliwości rozwoju i zysku. Aktualnie jesteśmy na etapie tworzenia kolekcji specjalnie nastawionej na rynek amerykański. Szczegółowo wybrane wzory, materiały i całe serie produktów. To duże wyzwanie. Jednak nasze zaplecze – fabryki, wyszkolona kadra, a także lata doświadczenia w biznesie i produkcji naszych topowych produktów, tylko nam w tym pomagają. Jesteśmy pełni optymizmu i siły, by zawalczyć o duży i pełen potencjału rynek.

10 lat to okrągły Jubileusz. Jakimi innymi liczbami podsumowalibyście ten czas?

Faktycznie, te 10 lat można zamknąć w pewnych ramach liczbowych, które stanowią kluczowe statystyki dotyczące produkcji AMGS Group. Statystycznie rzecz ujmując, w ofercie firmy posiadamy 5 rodzajów smyczy. Specjalizujemy się w realizacji smyczy poliestrowych, rPET, ze skóry wegańskiej, podwójnych i tubularnych, mamy 6 unikalnych kolekcji oferowanych klientom każdego roku. W kontekście opasek, mamy ich 8 rodzajów, produkujemy i personalizujemy produkty elastyczne, rPET, papierowe, poliestrowe, satynowe, silikonowe, odblaskowe i żakardowe. Ogółem nasza oferta opiera się o 96 różnych kombinacji materiałów i akcesoriów, które możemy zastosować do wykonania smyczy. Oprócz różnych materiałów oferujemy również dużą ilość akcesoriów do smyczy, takich jak klipsy, karabińczyki czy klamry. I last but not least – coś z czego jesteśmy szczególnie dumni: zdolność produkcyjna naszych fabryk to 50 000 smyczy na dzień oraz 650 000 smyczy i opasek na rękę miesięcznie.

Rozmawiała Katarzyna Lipska-Konieczko

 


Dominika Zielińska, Dyrektor Zarządzająca w AMGS Group

Dominika Zielińska
Dyrektor Zarządzająca, związana z firmą AMGS Group od 2014. Zaczynała od stanowiska Key Account Managera na rynek niemiecki, by po pięciu latach zostać Dyrektor Zarządzającą całej firmy. Jej wyróżnikiem oprócz ogromnego doświadczenia w branży jest świetna organizacja pracy całego międzynarodowego zespołu.

 

 


Artykuł ukazał się w ostatnim numerze OOH magazine. Do wglądu online TUTAJ.