Logo

Gadżety reklamoweTylko w OOH magazine

Potęga personalizacji | Maciej Jabłoński, ANDA PRESENT

O nowej marce, która powstała z potrzeby zmiany, genezie linii BE CREATIVE, potędze personalizacji i szukaniu jej nowych możliwości, w tym umożliwieniu klientom projektowania produktów całkowicie od podstaw, mówi Maciej Jabłoński, Area Sales Manager współodpowiedzialny za rynek polski w ANDA Present.

W 2012 roku pojawia się w ANDA Present idea zmiany, a równe 10 lat temu wprowadzacie kolekcję produktów BE CREATIVE – inną niż wszystkie. Jak wyglądała geneza i początki tej linii?

Tak, dokładnie w 2012 roku padł pomysł w firmie, aby stworzyć coś nowego, co zupełnie wyróżniłoby nas spośród konkurencji. Wtedy skupialiśmy się jeszcze na sprzedaży importowanych gadżetów i znakowaniu ich w podstawowym zakresie ale czuliśmy głód wyjścia poza utarty schemat. Tak powstał pomysł, aby do oferty włączyć produkty personalizowane od podstaw i wykonywane na zamówienie tu na miejscu, na Węgrzech. Rozważyliśmy nasze możliwości i przez rok stworzyliśmy podstawową koncepcję kolekcji BE CREATIVE, która to miała swoją premierę w katalogu COOL 2013.

ANDA PRESENT
Anda na PROMO SHOW 2023.

Produkty z tej serii są prawie w całości wykonane w technologiach cyfrowych. Proszę przybliżyć jakimi metodami personalizujecie te artykuły?

Gdy wprowadzaliśmy tę kolekcję to większość elementów była już dobrze znana, ale wybraliśmy te, które można w dużym stopniu pod nią dostosować. Nadruki na produktach zostały niemal w całości wykonane technologiami cyfrowymi, zapewniającymi kolorowe i wysokiej rozdzielczości wydruki. Druk BE CREATIVE jest wyjątkowy w tym sensie, że umożliwia personalizację produktu za pomocą pełnokolorowych wzorów o fotograficznej jakości na dużej powierzchni.

Pierwsze produkty z kolekcji BE CREATIVE mogły być znakowane drukiem sublimacyjnym (kapcie plażowe, etui do okularów, parasole samochodowe, smycze, podkładki pod mysz, puzzle, kubki, ręczniki).

Druk cyfrowy sprawdzał się przy personalizacji takich produktów jak wachlarze, kubki podróżne, teczki na dokumenty, uchwyty na długopisy czy breloki, a nadruk UV LED – zawieszek do bagażu, etui na telefon, gier logicznych. Jest jeszcze doming epoksydowy i ten wykorzystywaliśmy przy znakowaniu wieszaków na torebki, wizytowników, pendrive, magnesów na lodówkę, scyzoryków czy plakietek.

Szukając większej liczby możliwości personalizacji, stworzyliście koncepcję mix&match. Proszę przybliżyć ten koncept.

Po pewnym czasie zaczęliśmy szukać jeszcze większej liczby opcji personalizacji, a jednym z nich stały się produkty mix&match. Zapewniamy odpowiedni zapas części, elementów składowych czy półproduktów dzięki czemu klienci mają możliwość mieszania i dopasowywania koloru lub kształtu części produktu, aby uczynić je bardziej wyjątkowymi.

W skrócie chodzi o to, że można zaprojektować np. plastikowy kubek, gdzie jego korpus, gumka do chwytania i pokrywka będą w zupełnie innych kolorach, wybranych dowolnie. To samo tyczy się wielu innych przedmiotów i elementów takich jak: gumki w brelokach, korpusy, zauszniki w okularach, itp.

ANDA PRESENT

Ważne momenty dla marki to rok 2015 – pierwszy kompleksowy projekt BE CREATIVE i 2017, gdy w pełni ruszacie z identyfikacją wizualną. Proszę przybliżyć te dwa momenty.

Zgadza się, pierwszy kompleksowy projekt BE CREATIVE powstał w 2015 roku z logo żarówki w centrum uwagi. Zapoczątkowaliśmy używanie logo BE CREATIVE w jego obecnej formie w 2017 roku i wtedy zaczęliśmy wykorzystywać projekty z różnymi naturalnymi i geometrycznymi wzorami oraz grafiką zwierząt w żywych kolorach, aby zilustrować wysoki poziom możliwości personalizacji.

Jednak jako najistotniejszy moment w historii marki wskazujecie etap rozpoczęcia sprzedaży opracowanych przez Was produktów. Początkowo stworzonych z papieru, jak wygląda dziś ta oferta?

Tak jest, początkowo głównym materiałem był papier, który personalizowaliśmy drukiem cyfrowym. Teraz mamy produkty z wszelkiego rodzaju materiałów, takich jak: drewno, korek, metal, bambus, papier makulaturowy i rPET. Naszym celem jest oferowanie produktów, które są nie tylko niepowtarzalne, ale także wykonane z materiałów naturalnych, zrównoważonych lub pochodzących z recyklingu.

Ponadto istnieje jeszcze więcej wyjątkowych opcji personalizacji. Są produkty, które szyjemy z tekstyliów z nadrukiem sublimacyjnym, więc cała powierzchnia produktu jest projektowana przez klienta. Produkty, które możemy wyciąć w niestandardowym kształcie są również wyjątkowe, ponieważ w ten sposób klient może również zaprojektować obrys przedmiotu.

ANDA PRESENT

BE CREATIVE pozwala klientom zaprojektować cały wygląd produktu. Jak z perspektywy klienta przebiega ten proces?

Klient może skorzystać z naszego corocznego e-katalogu BE CREATIVE, w którym prezentujemy wszystkie popularne i imponujące produkty BE CREATIVE lub przejść bezpośrednio do naszego sklepu internetowego, aby zobaczyć pełną ich kolekcję. Jeśli znajdzie produkt, który mu odpowiada, szczegółowe informacje o dostępnych opcjach personalizacji znajdzie na jego stronie końcowej. W zależności od produktu może dostosować jego rozmiar, materiał, kształt i kolor, a następnie wybrać sposób zdobienia.

Kiedy przyjdzie czas na zaprojektowanie własnego wzoru, może znaleźć inspirację wśród naszych gotowych ilustracji. Nasze szablony nadruków dają bardziej szczegółowe spojrzenie na to, jak i co można zadrukować na każdym produkcie.

Opcjonalnie można dobrać niestandardowe opcje pakowania, aby nadać swojemu produktowi wyjątkowy charakter.

ANDAProdukty BE CREATIVE są produkowane, montowane lub znakowane w Europie. Jak wygląda proces produkcyjny i logistyczny tych artykułów?

To fakt, że wszystkie produkty BE CREATIVE są produkowane, montowane lub drukowane w Europie. Robimy to wszystko pod zamówienie w naszych własnych zakładach produkcyjnych. Po wydrukowaniu, wycięciu w drewnie, stali, itp. sami montujemy je i składamy, a w ciągu kilku dni przygotowujemy do wysyłki. Stała dostępność zapewnia krótkie terminy dostaw i niskie minimalne wielkości zamówienia, nawet w przypadku produktów całkowicie niestandardowych. Mówimy tu już o terminach od 5 dni roboczych plus czas dostawy do poszczególnych krajów.

Kolekcja rozrosła się na przestrzeni lat. Jak dziś wygląda pełna oferta BE CREATIVE? A jakie są plany rozwoju tego konceptu?

Rozrosła się i to bardzo, w obecnym katalogu COOL 2023 mamy ponad 330 spersonalizowanych produktów. Cały czas szukamy nowych pomysłów i inspiracji z różnych dziedzin życia tak, aby co roku zaskakiwać naszych klientów czymś pozytywnym. Również bardzo mocno zmierzamy w ekologiczny wymiar tych produktów, szukając coraz to większej ilości materiałów poddawanych recyklingowi. Bardzo dobrym przykładem fenomenalnego rozwoju produktu z działu BE CREATIVE są parasole CreaRain, w których to zadrukowujemy sublimacyjnie pod projekt czaszę parasola i montujemy w całość.

Na początku te parasole nie cieszyły się dużą popularnością ze względu na nieco wyższą cenę od produktów importowanych z Chin z dołożonym powiedzmy małym nadrukiem na jednym z paneli, ale dziś są jednym z chętniej wybieranych przedmiotów właśnie ze względu na ogromne spektrum personalizacji. Doczekały się również swoich odpowiedników w wersji rPET.

Rozmawiała Katarzyna Lipska-Konieczko

 


Maciej Jabłoński ANDA PRESENT

Maciej Jabłoński
Area Sales Manager współodpowiedzialny za rynek Polski. Od 6 lat w ANDA Present, a od 13 lat w branży reklamowej. Poprzednio związany z tekstyliami reklamowymi. W związku ze stałym i mocnym rozwojem firmy również od ponad 3 lat dzielący obowiązki na terytorium kraju z wieloletnim przyjacielem Grzegorzem Sektą, z którym to niemalże od początku swoich karier w branży reklamowej współpracują i dzielą doświadczenia.

 


Artykuł ukazał się w ostatnim numerze OOH magazine. Do wglądu online TUTAJ.