Aby osiągnąć ten nowy, charakterystyczny wygląd, destylarnia nawiązała współpracę z działem projektowania opakowań Metsä Board w ich najnowocześniejszym Centrum Doskonałości w Äänekoski w Finlandii. Celem współpracy było stworzenie opakowania, które nie tylko będzie dobrze wyglądać i wyróżniać się, ale także będzie inne w dotyku i będzie wpisywać się w wartości marki.
Sam gin wytwarzany jest z fińskiej krystalicznie czystej wody źródlanej, co zainspirowało grafika opakowań Marko Leiviskä do opracowania nowego, innowacyjnego projektu opakowania, w którym butelka wyglądałaby jak zamrożona w bloku lodu.
– Zadaniem opakowania detalicznego jest nie tylko zabezpieczenie znajdującego się w nim produktu, ale także opowiedzenie o nim. Opakowanie musi się wyróżniać, ale także reprezentować wartości marki. Chcieliśmy stworzyć opakowanie, które będzie wyrażać czystość składników znajdującego się w nim produktu. Opakowanie, które jest interesujące dla oka i przy dotyku, zapewniające doświadczenie dla obu zmysłów – mówi Marko Leiviskä.
Jako materiał wybrano dwustronnie powlekaną tekturę z masy bielonej produkowaną w zakładzie Metsä Board w Kyro (Metsä Board Prime FBB Bright), ponieważ jest ona lekka i łatwo można poddać ją recyklingowi, jednak zapewnia dużą sztywność i doskonałą drukowność odpowiednią dla wymaganych cech szczególnych.
Druk został wykonany w Markprint, fińskiej drukarni specjalizującej się w druku UV i zrównoważonych metodach druku. Wizualny efekt bloku lodu został osiągnięty dzięki kilku różnym poziomom zadruku wykonanym za pomocą druku UV na srebrnej tekturze laminowanej PET. Aby uzyskać lodowy wygląd, zastosowano biały podkład, a następnie nałożono kolory CMYK i punktowo dwie warstwy bieli. Odczucie szronu przy dotyku osiągnięto dzięki lakierowaniu strukturalnemu. Pomimo zniewalającego wyglądu i zaskakującego wrażenia odczuwalnego przy dotyku, nie użyto plastiku, dzięki czemu opakowanie można łatwo poddać recyklingowi.
Więcej newsów z branży TUTAJ.