Logo

Marketing MIX

Reklamy wideo na YouTube – 4 typy, które warto wybrać

YouTube, z ponad 2,68 miliardami aktywnych użytkowników miesięcznie, stanowi idealne środowisko dla marketerów. Reklamy w serwisie to sposób zarówno na zwiększenie świadomości marki, jak i ruchu online oraz zaangażowania klientów.

Channel Factory, globalna platforma technologiczna wspierająca działania reklamowe marek na platformach społecznościowych, przybliża poszczególne typy reklam wideo na YouTube i możliwości jakie dają one w kontekście przeprowadzenia kampanii reklamowej.

Ze względu na wysoki potencjał zwrotu z inwestycji aż 92 proc. marketerów traktuje reklamy wideo priorytetowo. Wideo przyciąga uwagę odbiorców, a także zwiększa rozpoznawalność marki ponad dwukrotnie w porównaniu z innymi formatami reklamowymi.

Platformą najczęściej wykorzystywaną w kontekście marketingu wideo jest YouTube, któremu ufa aż 90 proc. marketerów.

Reklamy wideo w serwisie, które kierują na stronę klienta, znacznie wydłużają czas spędzony przez użytkownika na tej stronie, zwiększają na niej ruch, ale także liczbę potencjalnych klientów i sprzedaż, co nie zawsze było oczywiste w przypadku tego serwisu, a jest coraz powszechniejsze od kiedy rozwiązania reklamowe coraz mocniej kładą nacisk także na performance. Nie dziwi więc fakt, że reklamodawcy chcąc przyciągnąć uwagę odbiorców i przyspieszyć rozpoznawanie marki, chętnie sięgają po tego rodzaju propozycje.

Platforma YouTube oferuje marketerom 4 główne grupy rozwiązań:

1. Video Discovery Ads prezentują treści związane z firmą, produktem czy usługą i pojawiają się obok treści, które potencjalnie mają szansę zostać obejrzane przez docelową grupę marki. Zaletą tego rodzaju reklam jest ich “nieinwazyjność” tzn. nie zakłócają one doświadczenia użytkownika, a pojawiając się jako dopasowane treści mogą zwiększyć wskaźnik zaangażowania klientów. Należy jednak zaznaczyć, że treści te nie pozostawiają dużego pola na kreatywność w związku z czym kluczowe staje się opracowanie angażującego call to action, które przełoży się na kliknięcia i zachęci użytkowników do działania.

2. Skippable Ads to reklamy z możliwością pominięcia (zazwyczaj po upływie 5 sekund) i mogą pojawić się w każdym momencie wyświetlania filmu. W kontekście finansowym opcja ta jest rozwiązaniem przychylnym reklamodawcom – koszty ponoszone są dopiero w momencie, kiedy użytkownik obejrzy co najmniej 30 sekund reklamy lub w nią kliknie. Ponadto format pozwala na dostosowanie ustawień kierowania przekazu pozwalając lepiej dotrzeć do odbiorców.

Chociaż długość reklam nie jest ograniczona limitem, aby przyciągnąć uwagę użytkowników sugeruje się, żeby czas ich trwania nie przekraczał 3 minut.

3. Non-skippable Ads pojawiają się przed, w trakcie i po filmie, a czas ich trwania wynosi od 6 do 15 sekund. Ponieważ tego rodzaju reklam użytkownicy nie mogą pominąć, z definicji są one natrętną opcją. W kontekście reklamowym mogą jednak przysłużyć się prowadzonej kampanii, zwłaszcza jeśli jej celem jest podnoszenie zaangażowania widzów i zwiększenie świadomości marki. W ten sposób marketerzy mogą szybko przekazać przesłanie firmy i podkreślić jej unikalną ofertę. Należy jednak mieć na uwadze, że każde wyświetlenie wiąże się z poniesieniem kosztu, który może istotnie podnieść końcowe koszty konwersji czy jakiejkolwiek innej zaplanowanej akcji.

4. Bumper Ads również są typem reklam bez możliwości pominięcia. Czas ich trwania wynosi maksymalnie 6 sekund , dlatego treści wideo powinny być skondensowane merytorycznie, proste i nie odbiegać od clue przekazu. To rozwiązanie idealne dla marek np. promujących wyprzedaż czy specjalne wydarzenie – “przerywnik” w postaci reklamy może zwiększyć rozpoznawalność marki i co więcej zainteresowanie konsumentów (około 68 proc. użytkowników YouTube wykorzystuje platformę do podejmowania decyzji zakupowych).

Każdy z powyższych typów reklamy zapewnia marketerom znaczącą wartość – wszystkie wzmacniają więź z docelowymi odbiorcami i podnoszą świadomość marki. We współczesnym planowaniu mediów istotne jest jednak umiejętne łączenie wszystkich powyższych rozwiązań w ramach jednej spójnej strategii działań. Materia reklamy internetowej jest dynamicznym środowiskiem, potrzebującym zdecydowanych działań i przewidywania pewnych zmiany, które w kampanii reklamowej mogą następować bardzo szybko. Stosując strategię jednego formatu i z góry zaplanowanej emisji na wybranych kanałach można wyczerpać możliwości dotarcia do targetu, zniechęcić użytkowników i uzyskiwać coraz gorsze parametry kampanii. W takich sytuacjach elastyczne podejście do doboru formatów, ciągłe monitorowanie wyników i dostosowywanie kanałów, na których reklama będzie emitowana jest kluczowe w realizacji celów.


Więcej newsów z branży TUTAJ.