Logo

Gadżety reklamoweTylko w OOH magazine

Dwie dekady temu | Mateusz Wasylko FIORI

Z Mateuszem Wasylko rozmawiamy o początkach Fiori, istotnych dla firmy wydarzeniach jubileuszu, sklepie internetowym, trendach gadżetowych i planach na przyszłość.

2 maja minęło dokładnie 20 lat, odkąd pojawiliście na rynku. Jak zaczęła się Wasza historia?

To prawda, nasza firma zaczęła swoją niezwykłą historię na początku maja, 20 lat temu. Warto wspomnieć, że została założona przez moich rodziców: Beatę i Andrzeja Wasylko. Połączyli oni wiedzę o branży – w której już działała Beata i wiedzę Andrzeja z zakresu zarządzania biznesem. Nasz pierwszy krok w biznesie miał miejsce w skromnej siedzibie – naszym własnym domu. W tamtych czasach mieliśmy niewielkie zasoby jako firma, ale ogromną pasję i determinację do tworzenia czegoś wyjątkowego.

Moi rodzice nie tworzyli jednak sami. Od samego początku wiedzieli, że najważniejszym elementem budowy firmy są ludzie, więcej niż 50% osób zatrudnionych w pierwszych dziesięciu latach działania firmy wciąż pracuje u nas. Początki były pełne wyzwań. Jako założyciele musieli nauczyć się efektywnie działać na rynku gadżetów reklamowych, który był wówczas – i dalej jest – bardzo konkurencyjny. Wszystko to wymagało ciężkiej pracy, zaangażowania i otwartości.

Jak radziliście sobie w tamtym czasie z przeciwnościami losu i jak zdobywaliście zaufanie klientów?

Pomimo tych początkowych trudności, nasza firma stopniowo się rozwijała. Dążąc do doskonałości i reagując na potrzeby klientów, zaczęliśmy tworzyć coraz bardziej innowacyjne i atrakcyjne pomysły i koncepcje gadżetów reklamowych. Nasza zdolność do dostosowania się do zmieniających się trendów i ciągłego doskonalenia naszych usług przyczyniła się do zdobycia zaufania klientów i rosnącej pozycji na rynku.

Dziś, po 20 latach, jesteśmy dumni z naszych osiągnięć i rozwoju. Staliśmy się uznawanym dostawcą wysokiej jakości gadżetów reklamowych i partnerem biznesowym dla wielu firm. Jesteśmy wdzięczni naszym klientom za ich wsparcie i zaufanie. Zobowiązujemy się kontynuować misję dostarczania innowacyjnych i wartościowych produktów, służących wzmacnianiu marki naszych klientów.

Dziękujemy za te pytania, które przypomniały nam o naszych początkach i postępach, jakie osiągnęliśmy przez ostatnie dwie dekady.

FIORI
20-lecie FIORI.

Podczas tych dwóch dekad na Waszych kartach wspomnień zapisały się zapewne różne istotne wydarzenia. Które były dla Was szczególnie ważne?

Było ich tyle, że ciężko wymienić wszystkie, ale o kilku na pewno warto wspomnieć. Przede wszystkim każda przeprowadzka do nowego biura – czy to w Szczecinie czy w Warszawie. Każda taka operacja uświadamiała nam jak duże wydawało się wówczas nowe biuro, a jak małe robiło się biuro, które wówczas opuszczaliśmy. I za każdym razem twierdziliśmy, że nowe biuro już w zupełności nam wystarczy… A po dwóch, trzech latach znowu musieliśmy szukać większego! Obecnie chyba w końcu jesteśmy w odpowiednich lokalizacjach. W Szczecinie kupiliśmy duży przedwojenny budynek, a w Warszawie mamy spore biuro z własnym (też sporym) magazynem.

Kamieniem milowym w rozwoju naszej firmy było dołączenie do IGC(1) w 2010 roku. Znacznie poszerzyło to nasze horyzonty oraz otworzyło nam oczy na nowe obszary biznesowe. Do tej pory jesteśmy udziałowcem tej organizacji i wiele zawdzięczamy jej strukturom oraz znajomościom zawartym w toku naszego członkostwa. Co roku uczestniczymy w cyklicznych spotkaniach udziałowców z całego świata – w maju 2023 r. byliśmy w Tajlandii, we wrześniu 2022 r. w Hiszpanii. Dzięki relacjom i znajomościom z właścicielami podobnych firm z innych krajów i kontynentów jesteśmy w stanie bezproblemowo znajdować inspiracje czy konkretne realizacje dla różnych marek, które obsługujemy.

Stworzyliście własny sklep internetowy? Czy jest dostępny dla wszystkich?

Tak, stworzyliśmy własną platformę e-commerce. Została ona zaprojektowana głównie z myślą o naszych największych klientach i partnerach biznesowych, aby umożliwić im wygodne zamawianie produktów i usług online, ułatwić raportowanie i budżetowanie oraz dopasować ofertę sklepu do indywidualnych potrzeb danej firmy lub marki. Jesteśmy dumni z tego, że możemy zapewnić naszym klientom i partnerom łatwy dostęp do oferty, efektywnie obsługiwać ich zamówienia i zapewnić im wygodne narzędzia do zarządzania ich kontami biznesowymi. Nasze rozwiązanie jest elastyczne i skalowalne.

Oprócz dedykowanych i projektowanych narzędzi zakupowych dla największych korporacji, posiadamy otwartą platformę zakupową www.fiorigifts.pl dostępną dla klientów biznesowych. Ponadto pracujemy obecnie nad rozwiązaniem B2C, które umożliwia bezpośrednie zakupy małym firmom i klientom indywidualnym. Celem jest zapewnienie najlepszych rozwiązań zakupowych dla wszystkich klientów.

Czy branding marki buduje przewagę nad konkurencją?

Tak, branding marki jest kluczowym elementem budowania przewagi nad konkurencją. Poprzez konsekwentne kreowanie i promowanie pozytywnego wizerunku marki, firma może zyskać lojalność klientów, budować zaufanie oraz wyróżniać się na rynku. Skuteczny branding pomaga tworzyć unikalną tożsamość marki, która przyciąga i angażuje klientów, czyniąc ją bardziej rozpoznawalną i pożądaną.

Co sprawiło, że z odwiedzających targi, staliście się jednym z wystawców Festiwalu Marketingu?

Najprościej mówiąc, chcieliśmy dotrzeć do szerszego grona odbiorców. Szczególnie kiedy uruchomiliśmy platformę e-commerce, którą uznaliśmy za świetne rozwiązanie dla działów zakupów w różnych firmach i korporacjach. Programy pilotażowe to potwierdziły, a dodatkowo pozwoliły nam na poprawienie drobnych błędów i rozwiązań. Chcieliśmy pokazać coś nowego, coś w co zainwestowaliśmy sporo czasu i środków. Teraz wiemy, że to był dobry pomysł – od początku postawiliśmy na profesjonalizm. Jakość i szybkość obsługi, obsługa kompleksowa oraz budowanie relacji międzyludzkich. Chcemy po partnersku traktować zarówno naszych klientów jak i podwykonawców – po dłuższej przerwie spowodowanej pandemią była to świetna okazja do ponownego spotkania.

FIORI
Biuro FIORI w Warszawie.

Które gadżety reklamowe są Waszym zdaniem „must have” w 2023 roku?

Wszystko zależy od grupy docelowej, charakteru działalności firmy i celów marketingowych. Uogólniając, kategorie, które warto rozważyć w 2023 roku, to szeroko rozumiana elektronika ora tzw. „produkty eco”. Gadżety związane z technologią: smartwatche, słuchawki, głośniki Bluetooth, itd., są popularne i praktyczne, więc mogą stanowić skuteczną reklamę dla marki. Wzrasta świadomość ekologiczna społeczeństwa i naszych klientów, dlatego dodajemy do puli swoich dostawców kolejne dwie marki globalne oferujące produkty ekologiczne, w tym kategorię o zerowym śladzie węglowym.

Jako firma również staramy się kreować trendy i nieustannie poszukujemy inspiracji dla naszych klientów. Wiele pomysłów odkrywamy dzięki wizytom na targach w Europie, Azji czy USA. Część pomysłów natomiast pozyskujemy od naszych partnerów z IGC – możemy szybko skompletować inspiracje, propozycje lub realizacje z różnych krajów dla danej marki. Jako firma tworzymy też niektóre produkty od podstaw – mamy własnych grafików, projektantów i sourcing. „Must have” oprócz klasycznych produktów, będzie inny dla każdej marki lub branży… a my jesteśmy w stanie taki „must have” znaleźć i dostarczyć.

Jak zamierzacie świętować Wasz jubileusz?

W tym roku świętujemy we własnym gronie. To pierwsza taka duża impreza naszej firmy od pandemii, w międzyczasie kilka osób dołączyło do naszego zespołu i jest to wyśmienita okazja do integracji, szczególnie że posiadamy dwa biura dość oddalone od siebie i wbrew pozorom nie widzimy się za często „na żywo”. Same obchody 20-lecia będą połączeniem typowej, głośnej i szalonej imprezy oraz spokojnego odpoczynku w przepięknym Toruniu.

Czego sobie życzycie na kolejne dwie dekady?

Pragniemy sobie życzyć wielu pozytywnych zmian i sukcesów. Dodatkowo, przede wszystkim, innowacji i rozwoju. Chcielibyśmy być częścią dynamicznego i innowacyjnego świata biznesu, który stale się rozwija. Życzymy sobie kontynuacji postępu w technologii, odkrywania nowych rozwiązań i możliwości, które pomogą nam sprostać wymaganiom przyszłości. Chcielibyśmy też większego udziału projektów w obrębie zrównoważonego rozwoju, z naciskiem na dbanie o środowisko naturalne i społeczną odpowiedzialność. Życzymy sobie, aby nasza firma i cała społeczność biznesowa miała pozytywny wpływ na świat, przyczyniając się do tworzenia lepszego jutra. Mamy nadzieję na owocną współpracę z naszymi partnerami biznesowymi, aby osiągać wzajemne cele i wspólnie rozwijać nasze działania. Życzymy sobie, aby każda strona odnosiła sukcesy i czerpała radość z osiągniętych rezultatów.

Wierzymy, że wyzwania przyszłości przyniosą nam wiele możliwości do nauki, wzrostu i tworzenia wartości dla naszych klientów i społeczności. Z niecierpliwością oczekujemy na to, co przyniosą kolejne dwie dekady.

Rozmawiała Magdalena Wilczak

(1) IGC Global Promotions https://www.igcpromotions.com/

 


Mateusz Wasylko FIORI

Mateusz Wasylko
Rocznik 1991. Po ukończeniu szkoły średniej w Szczecinie, przeprowadził się do Warszawy, gdzie następnie kontynuował edukację na SGH i UKSW. We FIORI formalnie od 2015 roku, faktycznie prawie od „zawsze”. Obecnie zarządza zespołem i siedzibą firmy w Warszawie. Prywatnie pasjonat historii i militariów.

 


Artykuł ukazał się w ostatnim numerze OOH magazine. Do wglądu online TUTAJ.