Logo

Marketing MIXTylko w OOH magazine

Content w służbie start-upów. Jakie kanały i treści warto wykorzystać w 2024 roku? | Anna Goławska, Co-CEO AP Communication

Rozwijanie start-upu wymaga nie tylko innowacyjnego produktu czy usługi, ale także strategii skutecznego dotarcia do swojej grupy docelowej. Jednym z większych wyzwań jest często bowiem przełożenie języka specjalistycznego dla danej branży na komunikaty zrozumiałe dla odbiorców i dobranie odpowiednich kanałów komunikacji. Jakie treści i kanały warto zatem uwzględnić w swoich planach na 2024 rok?

,

1. LinkedIn jako platforma budowania autorytetu CEO i dotarcia do potencjalnych inwestorów lub partnerów biznesowych.

LinkedIn to nie tylko miejsce, gdzie można umieścić opis działalności firmy czy oferty pracy. To także potężne narzędzie do budowania osobistego i firmowego brandu. CEO oraz kluczowi przedstawiciele firmy mogą wykorzystać tę platformę do dzielenia się wiedzą, doświadczeniem oraz poglądami na tematy związane z branżą. Publikowanie artykułów, udział w dyskusjach, regularne aktualizacje z działalności firmy – to wszystko buduje zaufanie, co jest niezwykle istotne przy pozyskiwaniu inwestorów czy partnerów biznesowych.

2. Newsletter jako narzędzie regularnego informowania interesariuszy o działaniach firmy.

Newsletter to doskonały sposób na utrzymanie kontaktu z obecnymi i potencjalnymi klientami, czy inwestorami. Dzięki niemu można dostarczać wartościowe treści, informacje o nowościach w ofercie, sukcesach firmy czy interesujących trendach związanych z branżą. To także szansa na personalizację komunikacji i budowanie więzi z odbiorcami poprzez dostarczanie im treści, które są dla nich istotne i interesujące. Co więcej, platformy typu wspomniany wcześniej LinkedIn oferują narzędzie newslettera wgrane w cały ekosystem, dzięki czemu nie trzeba martwić się o kwestie RODO. Dodatkowo odbiorcy newslettera mają możliwość udzielenia komentarza lub reakcji pod materiałem.

3. Media relations dla zwiększenia świadomości marki i budowania wizerunku osobistego eksperta.

Obecność w mediach to nie tylko sposób na zwiększenie widoczności marki, ale także doskonała okazja do budowania wizerunku eksperta w danej dziedzinie. Udzielanie wywiadów, publikowanie artykułów eksperckich czy komentarzy na temat aktualnych wydarzeń w branży, pozwala na pokazanie wiedzy i doświadczenia, co buduje zaufanie zarówno wśród klientów, jak i potencjalnych inwestorów.

4. Udział w podcastach czy wywiadach online jako sposób na pozyskanie ciekawego materiału do wykorzystania w różnych kanałach.

Podcasty i wywiady online to doskonałe narzędzia do pozyskania wartościowego i angażującego materiału. Można w nich poruszać szeroki zakres tematów, dzielić się historiami sukcesu, doświadczeniami i wskazówkami. Ten rodzaj treści można wykorzystać nie tylko w oryginalnych formach, ale także podzielić się nimi na innych platformach, takich jak TikTok czy inne media społecznościowe, poprzez publikację krótszych fragmentów.

5. Content hub/blog jako sposób na przyciągnięcie ruchu na stronę i prowadzenie klientów przez lejek marketingowy.

Blog czy content hub to centralne miejsce, gdzie można zgromadzić wartościowe treści, które przyciągną ruch na stronę i zainteresują osoby związane z daną tematyką. Poprzez regularne publikowanie artykułów, poradników, case study czy infografik, można nie tylko dostarczyć wartościowe informacje, ale także skutecznie prowadzić odbiorców przez lejek marketingowy, zachęcając ich do skorzystania z oferty. Co ważne – należy zadbać o umiejscowienie CTA (call to action) przy każdym artykule oraz linkowanie wewnętrzne, które kierować będzie do powiązanych tematycznie treści, które także mogą zainteresować odbiorcę. Podstawą jest także regularność publikacji treści (min. 2-3 razy w miesiącu).

Różnorodność kanałów komunikacji oraz wartościowa, dostosowana do odbiorców treść, stanowią fundament skutecznej strategii contentowej dla start-upów w 2024 roku. Kombinacja tych narzędzi pozwoli na profesjonalizację komunikacji, a tym samym na docieranie do decydentów i przekonywanie ich do współpracy.


Więcej newsów z branży TUTAJ.