Logo

Marketing MIX

Wiadomości RCS — przekonaj się, że zwiększą twoje zyski!

Nowoczesny marketing wymaga użycia nowoczesnych środków. Jeśli chcesz pozyskać nowych klientów, musisz przede wszystkim przyciągnąć ich uwagę. Niestety, w dzisiejszym świecie nie jest to łatwym zadaniem. Jesteśmy przebodźcowani i bombardowani informacjami każdego dnia. W jaki sposób możesz zatem dotrzeć do klienta z wartościową treścią? Zapraszamy do lektury!
,

Wiadomości RCS, czyli innowacja w marketingu

Kluczem do sukcesu mogą okazać się nowoczesne komunikaty, takie jak wiadomości RCS. Jeśli twoi klienci nie zwracają już uwagi na SMS-y, które wysyłasz im w imieniu firmy, to znak, że poszukują czegoś nowego. Nawet chwytliwa treść może wypaść im z głowy, jeśli z komunikatem nie będą powiązane kolejne interakcje. Co to oznacza i na czym właściwie polega RCS?

Wiadomości RCS, czyli Rich Communication Services, to system komunikacji mobilnej, który czerpie ze wszystkich dostępnych nowinek technologicznych. Umożliwia on wysyłanie interaktywnych komunikatów, zawierających ankiety, formularze zapisu czy przekierowania na strony sprzedażowe. Dzięki multimedialnej zawartości odbiorcy natychmiast zobaczą logo twojej firmy równolegle do prezentowanej treści. To natomiast sprawi, że identyfikatory wizualne, charakterystyczne dla twojego biznesu, zostaną lepiej zapamiętane.

W jaki sposób system RCS przekłada się na zysk przedsiębiorstwa?

Wysyłając wiadomości do klientów, warto postawić się na ich miejscu. Zastanów się, z czego sam zrobiłbyś większy użytek: z prostego SMS-a informującego o wyprzedaży, czy interaktywnej wiadomości RCS, za pośrednictwem której możesz natychmiast przenieść się na stronę wskazanego produktu? Z komunikatu przypominającego o obowiązku zapłaty za dokonaną rezerwację, czy interaktywnej wiadomości, która pozwala ci od razu przenieść się na stronę płatności? Wybór jest prosty. Oferując swoim odbiorcom łatwe i szybkie rozwiązania, wpływasz na zwiększenie sprzedaży i rozpoznawalności twojej marki.

Czy wiadomości RCS mają jakieś wady?

Żaden system nie jest doskonały — wiadomości RCS również cechują się pewnymi ograniczeniami. Najważniejszym spośród nich jest możliwy brak kompatybilności formuły z urządzeniem klienta. Słabe łącze internetowe, wyłączona obsługa czatów RCS lub brak wymaganych aktualizacji mogą uniemożliwić twoim odbiorcom wykorzystanie potencjału tych komunikatów. Warto jednak mieć na uwadze, że w dzisiejszych czasach większość z nas dba o dobrą jakość swoich usług sieciowych i korzysta z nowinek technologicznych. Dlatego znaczna część twoich odbiorców z pewnością otrzyma wiadomości RCS w poprawnej formie.

Jak wysyłać wiadomości RCS?

To proste! Zostań klientem mProfi — platformy, która umożliwia planowanie i wysyłkę wiadomości, od maili i komunikatów SMS, po RCS i aplikacje mobilne. Już dziś zaoferuj odbiorcom interaktywne treści, które pozwolą im zapoznać się z twoimi usługami i produktami. To świetne, innowacyjne rozwiązanie, które sprawdzi się w każdym biznesie. Zwiększ swoje zyski.


Artykuł sponsorowany