Logo

Event MIXTylko w OOH magazine

EVENT: podsumowanie 2023, prognozy na 2024 r. | Przemysław Witkowski, Plej

Przemysław Witkowski z Plej przygląda się tegorocznym działaniom i trendom w branży eventowej, a także analizuje wyzwania i prognozy na kolejny rok.

Bez wątpienia trendem jest AI. Możliwości jakie ze sobą niesie sztuczna inteligencja są niewyobrażalne. Znaleźliśmy się w punkcie zwrotnym. AI może być świetnym wsparciem komunikacji marketingowej, game changerem branży. I sądząc po realizowanych projektach na świecie już jest. Musimy nauczyć się korzystać z tych narzędzi. One pozwolą nam na redefinicje pewnych obszarów działań, pobudzą naszą kreatywność i pozwolą robić rzeczy, których do tej pory nie byliśmy w stanie.

Niewątpliwym sukcesem jest świetny, ponowny, bo popandemiczny, rozwój branży eventowej. Tak jak stanęliśmy na dobre w marcu 2020 roku, tak dziś jesteśmy optymistami, obserwując jak dynamicznie rozwija się nasz sektor. Na nowo staliśmy się innowacyjni. Szukamy i zarazem widzimy więcej. Mamy głód tworzenia. Wiele barier zniknęło. Łączymy rozwiązania z wielu światów. Tworzymy wyjątkowe wydarzenia z unikalnymi rozwiązaniami. Czuć, że odżyliśmy i cieszymy się naszą pracą.  W PLEJ sukcesem jest zawsze byli, są i będą ludzie, którzy kreują i produkują eventy. Realizujemy wiele projektów, często wielopłaszczyznowych, nieoczywistych, skomplikowanych realizacyjnie. To wszystko jest możliwe dzięki ich determinacji, doświadczeniu i unikalnych kompetencjach. Za sukces uznajemy też naszą stałą współpracę z wieloletnimi klientami, którzy cały czas widzą w nas zaufanych partnerów, wierząc i ufając naszym pomysłom i kompetencjom.

Największą wizerunkową wpadką w świecie eventów bez wątpienia było odwołanie FEST Festiwalu. To głośny case, który spowodował ożywioną dyskusję zarówno po stronie klientów jak i samych agencji.

Wyzwania i prognozy na 2024 rok

Obserwując rynek event marketingu w Polsce i na świecie, to jak się odrodził po pandemii (ale też to, jak sama go zmieniła, wymuszając wiele zmian i rozwiązań), to jak nadal jest ważnym ogniwem w łańcuchu szeroko pojętego marketingu, można pokusić się o stwierdzenie, że oto nadchodzi (a właściwie już nadeszła) wielka cyfrowa rewolucja. To wielkie wyzwanie na kolejny rok i przyszłe lata.

Po pierwsze:  AI.  Narzędzia oparte o sztuczną inteligencję jeszcze niedawno były uważane za swoistego rodzaju science-fiction. Dziś stają się bardzo silnym i mocno oddziałowującym trendem na działania marketingowe. Dość powiedzieć, że duże, globalne agencje komunikacyjne część swoich działań projektuje, i to z dużym powodzeniem, używając tych rozwiązań. Dotyczy to też branży eventowej, w której widać spore zainteresowanie oraz coraz śmielsze wykorzystywanie tej technologii. Patrząc na jej bardzo dynamiczny rozwój oraz olbrzymie możliwości kreacyjne wydaje się, że już za chwilę AI wpisze się na stałe w mapę twórców wydarzeń. Dziś musimy się nauczyć korzystać z tych rozwiązań we właściwy sposób, nadając nową, może pełniejszą, a na pewno inną, perspektywę tworzonym eventom.

Po drugie: Ciekawym wyzwaniem dla marek będzie kreowanie coraz to nowszych, wielokanałowych, pomysłowych, unikalnych i świeżych rozwiązań dotyczących dotarcia do konsumenta. Warto podkreślić, że konsumenta bardzo świadomego, niezależnie od wieku, korzystającego z wielu platform komunikacji. Tu można wskazać cały metaverse i niewyobrażalne perspektywy jakie ze sobą niesie. To dla branży eventowej będzie również nie lada wyzwanie.

Po trzecie: Ważnym trendem jest i będzie Virtual Experience Economy. Tu nie chodzi już o tylko o wykorzystywanie technologii, ale pokazanie, że ona faktycznie wnosi wartość dodaną dla uczestników wydarzenia.

W codziennych zmaganiach marketerzy cały czas będą mieć wyzwanie w porozumiewaniu się z pokoleniem Z oraz tym, które już następuje po nim – i tu wspomniany metaverse może odegrać kluczową rolę.

Odchodząc nieco od cyfrowej rewolucji, liczymy, że będzie się realizować coraz więcej niestandardowych rozwiązań, czego doskonałym przykładem jest kampania Mc Donald’s przy okazji corocznej promocji Burgera Drwala, gdzie instalacja eventowa czy aktywności są częścią komunikacji marki.

Pozytywnym wyzwaniem będzie kreowanie eventów w duchu zrównoważonego rozwoju. Jest to tematyka, przed którą stoimy od jakiegoś czasu, ale musimy rozumieć nasze zobowiązania wobec otaczającego nas świata i starać się świadomie je procesować.


Więcej podsumowań można przeczytać TUTAJ.

TAGS