Logo

Inspiracje

Branża gadżetów reklamowych: podsumowanie 2023, prognozy na 2024 r. | Remigiusz Gremlik, SIDE Agencja Reklamowa

Gadżety reklamowe nie wychodzą z mody – zmieniają się za to ich funkcje. Rok 2023 na pewno należał do bardzo ciekawych i przełomowych w branży. Jakie przyniósł sukcesy, jakie wyzwania? I czego możemy spodziewać się w roku 2024?

Gadżety reklamowe – trend roku 2023, który z nami zostanie

Od jakiegoś czasu jesteśmy świadkami ważnej zmiany: gadżety reklamowe przestają być wyłącznie tym, co ma być miłym upominkiem.  Ich podstawową funkcją ma być użyteczność, aby w przyszłości nie zanieczyszczały planety jako zbędny bibelot. To dlatego tak wielkim powodzeniem cieszyły się eko-gadżety, wykonane z naturalnych materiałów lub materiałów z recyklingu. Zrównoważony rozwój, świadomość śladu węglowego, jaki pozostawia po sobie każdy z nas i coraz większy nacisk na ochronę środowiska – właśnie to kierowało branżę na nowe tory.

Nie zmienia to faktu, że gadżety reklamowe stały się także bardziej prestiżowe i wielofunkcyjne. Coraz więcej firm stawia na droższe gadżety reklamowe z wysokiej półki, zwłaszcza elektronikę i technologię. Popularnością cieszą się na przykład słuchawki bezprzewodowe, głośniki, smartwatche czy ładowarki.

Gadżety coraz częściej służą nie tylko promocji, ale także wspierają dbałość o zdrowie i dobre samopoczucie. W odpowiedzi na te trendy, firmy oferują produkty takie jak masażery, inteligentne urządzenia do regeneracji wzroku, nawilżania powietrza oraz akcesoria sportowe. To i wiele innym propozycji, można znaleźć na naszej stronie side.com.pl.

Największy sukces roku 2023

I znów zwycięża ekologia. Dlaczego? Rok 2023 pokazał nam, jak poważne są kwestie zmian klimatycznych. Cała Europa borykała się z suszami, pożarami i gwałtownymi zjawiskami pogodowymi. Unia Europejska wprowadza coraz więcej przepisów, by do 2050 uzyskać tak zwaną neutralność emisyjną. Nie uda się to bez świadomości i współpracy ze strony firm. Także gadżety reklamowe mogą przyczyniać się do pogłębiania problemów lub wręcz przeciwnie – edukować, bawić i uczyć. Taką akcję zorganizowano na przykład w Krakowie pod hasłem „Dopraw miasto zielenią”. Zarząd Zieleni Miejskiej rozdawał opakowania sygnowane logo, które zawierało nasiona kwiatów i roślin jadalnych. Obywatele mogli wysiewać je w różnych wybranych przez siebie miejscach.

Największe wyzwanie 2023 dla branży

Branża gadżetów reklamowych musi dostosować się do potrzeb i oczekiwań klientów – a te zmieniają się bardzo dynamicznie i nie zawsze łatwo za nimi nadążyć. Firmy produkujące gadżety reklamowe muszą przykładać ogromną wagę do jakości produktów i źródła ich pochodzenia. Równie ważna jest personalizacja i użyteczność. Gadżety przestają być bibelotami. Firmy, które jeszcze tego nie zrozumiały, pozostają w tyle.

Trendy i prognozy na rok 2024 w branży gadżetów reklamowych

Już od kilku sezonów mamy do czynienia z całkowicie nową narracją w branży. Gadżety reklamowe stają się sposobem na tworzeniu relacji z partnerami biznesowymi i klientami. Ich zadaniem jest budowanie zaangażowania, ale też pokazywanie marki, jako świadomej i konsekwentnej w budowaniu swojego wizerunku.

Gadżety niefunkcjonalne, słabej jakości i niezwiązane z działalnością firmy niemal całkowicie odejdą do lamusa. Na pierwszym miejscu stawiamy jakość, funkcjonalność oraz estetykę. Nie mniej ważne będzie źródło pochodzenia danego przedmiotu.

Największym wyzwaniem 2024 roku może okazać się nadążanie za cyfrową konkurencją w postaci AI i innych rozwiązań technologicznych. Świat reklamy ulegnie kolejnym przekształceniom i jeszcze większy nacisk będziemy kładli na podtrzymanie więzi i relacji biznesowych. Gadżety reklamowe nadają się do tego idealnie, bo są realnym prezentem, który podkreśla zaangażowanie i emocje.

Bez wątpienia rokiem 2024 będą rządziły ekologiczne i promujące zdrowy styl życia gadżety reklamowe, na przykład:

  • butelki filtrujące
  • bawełniane torby i torby papierowe
  • bambusowe i drewniane produkty
  • odzież sportowa
  • produkty szklane i ceramiczne
  • produkty wyprodukowane z materiałów recyklingowych

Trendem, który z nami pozostanie, jest nienachalna reklama. Logotypy niewielkich rozmiarów, nie zajmujące dużej powierzchni na gadżecie zaczną dominować. Wszystko utrzymane w dobrym guście, by podkreślić jakość produktu. Im większe skojarzenie z luksusem, tym lepiej. Prezent ma dawać radość, ale też stać się na tyle przydatny, by z chęcią postawić go w mieszkaniu i używać na co dzień.

Modnym rozwiązaniem będzie informowanie klientów, jak segregować zużyty sprzęt (zwłaszcza w przypadku elektrośmieci). Jeszcze bardziej rozwinie się personalizacja. Chodzi nie tylko o dobór gadżetu dla rodzaju działalności, ale także uwzględnienie personalnych oczekiwań i potrzeb osoby obdarowanej.

Coraz większą popularnością będą cieszyć się gadżety z wysokiej półki cenowej, które mogą stać się dla pracownika lub partnera ciekawą gratyfikacją poza płacową.

Co zacznie wychodzić z mody? Przekonanie, że więcej znaczy lepiej. Koniec z paczkami, w których znajduje się cała masa drobnych gadżetów. To także mija się z ideą ekologii i personalizacji.

SIDE

Remigiusz Gremlik
CEO, SIDE Agencja Reklamowa.

 

 

 


Więcej podsumowań można przeczytać TUTAJ.