Konsumenci są zmęczeni nadmiarem treści cyfrowych. Skuteczna komunikacja może oznaczać konieczność powrotu do tradycyjnych metod, takich jak m.in. tworzenie drukowanych materiałów marketingowych.
Ostatnia dekada przyniosła dynamiczny rozwój cyfrowych metod komunikacji. Specjaliści zajmujący się marketingiem zyskali dostęp do licznych platform pozwalających zarówno na publikację kontentu jak i śledzenie aktywności konsumentów treści marketingowych. Z kolei analitycy z domów mediowych zaczęli dysponować coraz większym arsenałem narzędzi, które pozwalały na dokładne targetowanie treści przy jednoczesnym obniżeniu kosztów ich emisji. Media klasyczne znalazły się na straconej pozycji: malały zasięgi reklam w czasopismach, malało też znaczenie reklamy outdoorowej. Budżety marketingowe prawie w całości wędrowały do działów digital, a cyfrowe narzędzia pozwalały na coraz dokładniejsze mierzenie skuteczności marketingowych treści.
Obecnie tworzy się nowy etap rozwoju komunikacji. Z jednej strony następuje konfrontacja z nową jakością – przekazami generowanymi przez sztuczną inteligencję. Z drugiej, widoczne jest znaczenie postaw konsumenckich, które metaforycznie można nazwać „wylogowaniem się do rzeczywistości”. Marketingowcy stają więc przed wyzwaniem tworzenia przekazów, które okażą się atrakcyjne dla osób zmęczonych cyfrowym nadmiarem. Coraz częściej zadawane jest pytanie o to, jak skutecznie walczyć o uwagę klienta, który korzysta z adblocków, zamyka strony z treściami sponsorowanymi i coraz skuteczniej izoluje się od marketingowego przekazu.
– W czasach, gdy wszyscy narzekamy na przemęczenie cyfrowymi treściami, poszukiwanie alternatywnych sposobów docierania do klienta z marketingowym przekazem jest koniecznością. Marginalizowane, nieco zapomniane metody komunikacji offline mogą dzisiaj odzyskiwać znaczenie. Ponowne nawiązanie kontaktu z osobami odłączonymi od „globalnej wioski” możliwe staje się m.in. dzięki umiejętnemu wykorzystaniu materiałów drukowanych. Szukając więc innowacyjnych form kontentu, warto przyjrzeć się możliwościom, jakie rodzą się wraz z użyciem druku spersonalizowanego – twierdzi Michał Młynarczyk, specjalista od druku małego formatu w Canon Polska.
Personalizacja druku staje się obecnie potężnym narzędziem, które może przyciągnąć uwagę klienta i zwiększyć skuteczność przekazu marketingowego.
Oto kilka przykładów, które pokazują potencjał, który tkwi w komunikacji opartej na materiałach drukowanych:
Każda z tych technik ma potencjał do tworzenia unikalnych, atrakcyjnych przekazów marketingowych, które mogą przyciągnąć uwagę klienta i zwiększyć skuteczność kampanii marketingowej. Personalizacja druku pozwala więc na stworzenie silnego, osobistego połączenia z przekazem, co może przekładać się na większą lojalność i zaangażowanie konsumenta.
Więcej newsów z branży TUTAJ.