Ewa Stankiewicz: W przypadku branży POS innowacyjność to tworzenie rozwiązań, które w otoczeniu pełnym komunikatów marketingowych pozwolą klientowi na skuteczne dotarcie do odbiorcy. To rozwiązania, które pozwalają nie tylko przyciągnąć uwagę, ale też ją utrzymać, aby budować świadomość marki. W Edelweiss innowacyjność postrzegamy jako proces, który pozwala nam nieustannie szukać nowych pomysłów, eksperymentować i doskonalić nasze produkty. Dzięki innowacyjności jesteśmy w stanie spełniać potrzeby naszych klientów w sposób, który jest dla nich nie tylko przydatny, ale także inspirujący.
Agnieszka Kluzek: Dodam jeszcze do tego co powiedziała Ewa, że innowacyjność to także ciągłe obserwowanie zmian w otoczeniu społecznym i rynkowym. W Edelweiss nieustannie analizujemy trendy. Jednym z nich jest z pewnością digitalizacja materiałów POS i POP. Obserwujemy coraz silniejszy trend w tym kierunku. Mogę z pełną odpowiedzialnością powiedzieć, że podoba nam się ten kierunek, ponieważ stawia to przed nami nowe wyzwania i możliwości rozwoju.
Przyznam, że innowacyjność i zmiany mamy wpisane w DNA naszej firmy i wierzymy, że to jeden z kluczowych elementów sukcesu. To dzięki innowacyjności możemy nie tylko rozwijać się, ale także tworzyć produkty, które naprawdę przynoszą wartość naszym klientom.
E.S: Klienci od zawsze chcą interesujących rozwiązań. Po konkursie POS STARS w 2023 roku jeden z członków jury, Michał Korejba, napisał, że w materiałach POS szukał doświadczeń wcześniej „niedoświadczalnych”. Myślę, że to idealnie oddaje potrzebę naszych klientów. W tym konkursie otrzymaliśmy nagrodę Grand Prix za projekt, który w pełni wpisuje się w koncepcję innowacyjności. Projekt ten angażował jednocześnie kilka zmysłów odbiorcy – dźwięk, wizję, a nawet węch.
Wiem jednak z mojego doświadczenia, że wykorzystanie nowoczesnych technologii w produkcji materiałów POS nie zawsze jest dobrym rozwiązaniem. Z kilku względów. Przede wszystkim w swoim portfolio mamy zarówno małe firmy, jak i wielkich, globalnych graczy. I tak jak np. Tchibo, Coca-Cola, czy też Decathlon mają budżety na bardziej zaawansowane technologicznie projekty, to małe firmy dysponują mniejszym kapitałem. Dlatego naszą ofertę dostosowujemy przede wszystkim do możliwości klienta.
Warto tutaj dodać, że projektując rozwiązanie dla naszych partnerów biznesowych, zawsze mamy świadomość, że celem naszej pracy jest wsparcie sprzedaży. Chcemy, aby odbiorca zatrzymał się przy produkcie i go kupił. Dopiero po analizie sytuacji konkretnego klienta i jego grupy docelowej możemy zaproponować rozwiązanie. To, że na rynku możemy zaobserwować coraz silniejszy trend w kierunku digitalizacji, nie oznacza, że jest to idealne rozwiązanie dla wszystkich. Dobro klienta i osiąganie jego celów biznesowych jest dla nas zawsze priorytetem.
A.K: Oczywiście. Nie tylko zresztą klienci. Przez ostatnie 3 lata zdobyliśmy kilka ważnych nagród w konkursach branżowych, łącznie z Grand Prix konkursu POS STARS w 2023 roku.
E.S: To uhonorowanie naszej pracy, kreatywności i zaangażowania. To ukłon w stronę naszego zespołu, który podchodzi do swojej pracy z zaangażowaniem i pasją.
A.K: Myślę, że jest to proces złożony. Nie ukrywam, że zdobyte nagrody pozytywnie wpłynęły na wizerunek naszej marki. Natomiast, aby zdobyć klienta, zwłaszcza dużego, same wyróżnienia to za mało. Jednym z kluczowych czynników, który obserwujemy, jest kompleksowość obsługi. Nasza firma wyrosła z agencji kreatywnej. To daje nam dużą przewagę konkurencyjną, ponieważ możemy zapewnić pełen zakres usług. Od analizy potrzeb klienta poprzez kreację, produkcję, montaż, transport i późniejszy serwis.
Kolejnym czynnikiem, który z mojego doświadczenia decyduje o wyborze producenta POS jest jakość obsługi. My z Ewą i całym zespołem postawiliśmy sobie za cel stanie się strategicznym partnerem naszych klientów. Chcemy nie tylko projektować i produkować materiały POS. Nasze działania traktujemy jako realizację większej strategii firmy. Tego nie oferują inni.
E.S: Nie ukrywam, że w naszym przypadku współpraca z dużymi markami, takimi jak: E. Wedel, Coca-Cola, Decathlon czy Tchibo, otworzyło nam wiele drzwi, także tych zagranicznych. Oczywiście ekspansja na rynki zagraniczne jest konsekwencją naszej wieloletniej strategii rozwoju. I mam nadzieję, że to dopiero początek.
E.S: Jednym z kluczowych kierunków, które obserwuję, jest rosnąca rola digitalizacji projektów POS. Tę zmianę poniekąd wymusiła duża reprezentacja millennialsów oraz pokolenia Z, które jest pierwszą generacją wychowującą się z internetem. Obserwowanie zmian społecznych w branży retail jest niezwykle istotnym czynnikiem strategii rozwoju i dostosowywania się do zmian.
Dzięki tym innowacjom, displaye POS stały się czymś więcej niż tylko atrakcyjnym wizualnie standem. Coraz częściej są to inteligentne narzędzia, które reagują na zachowanie klientów. Sami chętnie korzystamy z dobrodziejstw technologii. W jednym z naszych ostatnich projektów korzystaliśmy z technologii lustra interaktywnego, które było nakierowane na precyzyjnie określoną grupę klientów.
A.K: Tak jak mówiła Ewa, współczesne displaye POS wyposażone w sensory i zaawansowane technologie pozwalają na rozpoznawanie klientów i dostosowywanie wyświetlanych treści do ich potrzeb. To oznacza, że możemy prezentować produkty i informacje, które są bardziej zgodne z preferencjami i potrzebami klienta. Jest to ogromny krok w kierunku bardziej spersonalizowanych doświadczeń zakupowych.
Jednak to, co sprawia mi ogromną radość, to fakt, że technologie te pozwalają także na zbieranie cennych danych o zachowaniach klientów. Dzięki temu możemy lepiej zrozumieć, co naprawdę przyciąga uwagę i interesuje naszych kontrahentów. To z kolei pozwala na tworzenie bardziej efektywnych strategii marketingowych i lepsze dostosowanie oferty.
A.K: Badania pokazują, że tak! Zwłaszcza millenialsi i gen Z są skłonni przekazywać dane w zamian za otrzymane korzyści. Mało tego, według badań, aż 76% klientów wręcz oczekuje personalizacji oferty.
A.K: Zdecydowanie! Nie tylko zresztą Polska. Mamy klientów w Niemczech, Wielkiej Brytanii, w krajach bałtyckich, i każdy z nich podąża za tym trendem. A my staramy się wychodzić naprzeciw tym oczekiwaniom.
E.S: Zdecydowanie ekologia i zrównoważony rozwój to przyszłość branży POS. Konsumenci są coraz bardziej świadomi i zwracają uwagę na ekologiczność produktów i działań firm. Dlatego w Edelweiss już od dawna angażujemy się w tworzenie ekologicznych rozwiązań, korzystając z materiałów przyjaznych dla środowiska. Wśród naszych klientów bardzo popularne są kartonowe POS-y oraz rozwiązania modułowe, które dzięki wymiennym elementom można łatwo dostosować do kolejnych kampanii.
W kontekście zrównoważonego rozwoju obserwujemy także trend łączenia świata online i offline. Cyfrowe POS-y pomagają tworzyć spójne i spersonalizowane doświadczenia, co przekłada się na lojalność klientów. Jestem przekonana, że przyszłość branży display POS to właśnie to połączenie świata online i offline, które umożliwi bardziej spersonalizowane i spójne doświadczenia zakupowe.
Rozmawiała Magdalena Wilczak
Źródło: https://www.mckinsey.com/capabilities/growth-marketing-and-sales/our-insights/the-value-of-getting-personalization-right-or-wrong-is-multiplying
Klient: E. Wedel
Projekt ekspozycji spektakularnej wykorzystanej na lotnisku w Radomiu. Wrażenie robi sama bryła imitująca tabliczki i kostki czekolady. Efekt wzmocniony przez zastosowanie druku soczewkowego i hologramu.
Klient: Coca-Cola
Projekt ekspozycji spektakularnej wraz z produkcją i montażem prezentujący edycję limitowaną Coca-Cola X Rosalia (współpraca artystyczna). Wykorzystany został hologram i lustro interaktywne.
Ekspozycja interaktywna Jack Daniel’s & Coca-Cola z interaktywnym lustrem. Zwycięzca Grand Prix tegorocznej edycji POS STARS 2023.
Dyfuzor zapachowy rozpraszający zapach Coca-Cola. Ekspozytor WOW z inteligentnym lustrem, wyświetlającym personalizowaną animację z dźwiękiem. W połączeniu z estetyką brandu zachowaną w bryle, kolorystyce i zapachem unoszącym się z ekspozytora daje możliwość wczucia się w festiwalowy klimat.
Artykuł ukazał się w ostatnim numerze OOH magazine. Do wglądu online TUTAJ.