–
Konsumenci, zwłaszcza ci młodsi, skupiają swój wzrok na markach, które odznaczają się wartościami odzwierciedlającymi ich własne. Jedną z takich wartości jest przywiązanie wagi do misji dbania o środowisko i realne działania w tym zakresie. Młodzi są świadomi, że ich nawyki i preferencje budują przyszłość reklamy i konsumpcji.
Z badań, takich jak przeprowadzone przez platformę retailową First Insight The State of Consumer Spending: „Gen Z Shoppers Demand Sustainable Retail” wynika, że zrównoważone praktyki marki imponują odbiorcom nawet bardziej niż jej renoma. Wśród badanych z pokolenia Z, 75% preferuje zrównoważony rozwój nad marką produktu, dla milenialsów jest to 71%, 73% w przypadku pokolenia X, a wśród pokoleń jeszcze starszych 65% badanych zgadza się z tą opinią. Jak widać, trendy wśród młodych odbijają się echem na pozostałych pokoleniach.
Pod szczególnym ogniem krytyki znalazła się branża odzieżowa. Coraz więcej klientów uświadamia sobie, jak bardzo produkcja tekstyliów może wpływać na środowisko. Modowe marki kryją te fakty, stosując hasła i etykiety sugerujące ekologiczność produktów, nie dostarczając na to rzeczywistych dowodów.
Wszechobecnym problemem branży jest też brak transparentności w łańcuchu dostaw – marki nie ujawniają szczegółów dotyczących dostawców, procesów produkcyjnych czy sposobu zarządzania odpadami.
Tę niszę transparentności spowodowaną przez praktyki branży modowej może wykorzystać każda marka, z każdej branży. Na przykład poprzez odpowiedzialne dobieranie materiałów, przejrzysty proces produkcji i gotowość do wykazania tego klientom. Te wymogi spełnia IQONIQ – nowoczesna marka odzieży reklamowej dostępna wyłącznie w katalogu VOYAGER XD.
Misją IQONIQ jest zwiększenie dostępności i przejrzystości informacji dotyczących zmniejszania śladu, jaki ubrania zostawiają na środowisku. Dzięki temu IQONIQ wspiera wizerunek marki poprzez swoje autentyczne i innowacyjne podejście do produkcji tekstyliów.
Bazowa linia ubrań IQONIQ jest wykonana w 100% z bawełny – 50% organicznej, 50% z recyklingu. Stanowią ją komfortowe t-shirty, bluzy i spodnie dresowe. Nowa, outdoorowa kolekcja stosuje poliestry pochodzące w 100% z recyklingu i poszerza ofertę o stylowe polary, bezrękawniki i kurtki softshell. Odzież IQONIQ cechuje też szeroki zakres kolorów, podzielony na: naturalne melanżowe, farbowane kolory podstawowe oraz farbowane kolory sezonowe. W przypadku naturalnych kolorów melanżowych zrezygnowano z procesu farbowania, co dodatkowo uwydatnia charakterystyczny wygląd tej odzieży.
Zrównoważone korzystanie z materiałów i barwników to jedno. Jak to zweryfikować? W tej kwestii IQONIQ dostarcza konkrety: fizyczne cząsteczki śledzące zawarte w tkaninie. To nowatorskie rozwiązanie wspierane przez technologię AWARE™. Cząsteczki te są integrowane z materiałem jeszcze na etapie przędzenia, co umożliwia im śledzenie całego procesu produkcji danej sztuki odzieży. Wszystkie dane rejestrowane są na wirtualnej platformie blockchain, która udostępnia je osobom posiadającym odpowiedni paszport cyfrowy w postaci kodu QR. Po otrzymaniu swojego egzemplarza odzieży IQONIQ, klient ma możliwość zweryfikowania wpływu na środowisko skanując kod QR nadrukowany na metce otrzymanego ubrania.
Tym co czyni IQONIQ marką przyszłościową jest szczere i klarowne podejście do swojej oferty i do klienta końcowego. To wartości współgrające z nowymi pokoleniami konsumentów, które szukają na rynku inspiracji i przesłania, by również zacząć żyć na swoich warunkach. W wyścigu po ich względy wygra ten, kto zrozumie zasady, według których żyją – w końcu to klient rozdaje karty.
Wyróżnij swoją markę przez gustowne artykuły reklamowe i pomóż swojej kampanii rozwinąć żagle! Pełną kolekcję odzieży IQONIQ, a także designerskie upominki reklamowe skandynawskiej marki VINGA, czy inspirowane kulturą Japonii UKIYO, znajdziesz na stronie
Artykuł ukazał się w ostatnim numerze OOH magazine. Do wglądu online TUTAJ.
Artykuł promocyjny