W Centrach Wyborczych na TikToku użytkownicy będą mogli dowiedzieć się więcej na temat dezinformacji i sposobów skutecznego weryfikowania źródeł treści. Będą one dostosowane do każdego z 27 krajów Unii Europejskiej, powstają we współpracy z lokalnymi organizacjami pozarządowymi i komisjami wyborczymi.
Ponad sześciotysięczny zespół moderatorów TikToka czuwa nad przestrzeganiem zasad społeczności platformy, wykrywa i usuwa dezinformacje oraz monitoruje wszystkie zachowania i treści, które mogą wprowadzać w błąd użytkowników aplikacji w okresie wyborczym. TikTok podejmuje szereg działań mających na celu zwiększanie bezpieczeństwa społeczności w okresie wyborczym:
Ponadto, przed wyborami uruchomione zostanie tzw. „Mission Control” w biurze TikToka w Dublinie. Będzie to miejsce spotkań zespołu ds. wyborów, złożonego ze specjalistów z działu zaufania i bezpieczeństwa, w celu zwiększenia efektywność działań przed i w trakcie wyborów.
Centra Wyborcze w aplikacji, dostosowane do poszczególnych krajów, działają na TikToku od 2021 roku. W zeszłym roku zostały uruchomione w Grecji, Holandii, Polsce, Słowacji i Hiszpanii w związku z wyborami w tych krajach. W Polsce, podczas wyborów parlamentarnych, TikTok, we współpracy z ekspertami niezależnych, fact-checkingowych portali fakenews.pl i demagog.pl, przygotował specjalną sekcję w ramach Centrum Wyborczego mającą na celu informowanie użytkowników o potencjalnym zagrożeniu związanym z nieprawdziwymi treściami. W ramach Centrum Wyborczego każdy użytkownik aplikacji mógł obejrzeć zweryfikowane filmy z TikToka na temat sposobów skutecznej weryfikacji treści i przeciwdziałania rozpowszechnianiu nieprawdziwych informacji.
TikTok to platforma rozrywkowa, której siłą jest różnorodna społeczność. Wielu europejskich liderów, ministrów i partii politycznych jest obecnych na platformie, w tym aż 30% posłów do Parlamentu Europejskiego (MEP). Zweryfikowane konta polityków i instytucji służą wyborcom jako źródło dostępu do ich przedstawicieli i są ważnym głosem w walce z dezinformacją.
Użytkownicy TikToka chętnie obserwują polityków na platformie, a wszystkie konta polityków lub partii są mile widziane w aplikacji, o ile nie naruszają Zasad Społeczności aplikacji. Na TikToku zabroniona jest płatna reklama polityczna, a konta należące do polityków lub partii politycznych nie mogą reklamować się ani zarabiać na TikToku.
Konta należące do polityków, partii politycznych, rządów i organizacji medialnych odgrywają istotną rolę w debacie publicznej, dlatego oprócz usuwania treści naruszających Zasady Społeczności, tak jak w przypadku innych kont, na etapie moderacji stosowane są dodatkowe polityki egzekwowania zasad celu ochrony interesu publicznego. Na przykład, jeśli konto należące do polityka lub partii politycznej opublikowałoby treść promującą dezinformację, która mogłaby wyrządzić realne szkody w okresie wyborczym, moderatorzy, oprócz usunięcia treści za załamanie zasad, mogą podjąć decyzję o zablokowaniu możliwości publikowania treści do 30 dni.
TikTok kontynuuje prace w celu zwiększania bezpieczeństwa i ochrony społeczności platformy, w tym roku na ten cel przeznaczy globalnie ponad 2 miliardy dolarów. TikTok jest współprzewodniczącym wykonawczej grupy ds. wyborów pracującej przy Kodeksie Postępowania W Zakresie Zwalczania Dezinformacji Unii Europejskiej i będzie kontynuować współpracę z ekspertami z całego regionu, w tym z Radą Doradczą TikToka ds. Bezpieczeństwa w Europie, aby mieć pewność, że jego podejście ewoluuje i odpowiada na powstające zagrożenia i wyzwania.
Więcej newsów z branży TUTAJ.