Logo

Marketing MIX

Kampania polskiego studia Lens That nominowana do nagrody Titanium na festiwalu Cannes Lions

Kampania „Pub Museums”, której sercem jest technologia Augmented Reality (AR) przygotowana przez polskie studio kreatywne Lens That trafiła na shortlistę Titanium – najważniejszej nagrody w prestiżowym konkursie Cannes Lions 2024. Za pomysł kreatywny kampanii odpowiada włoski oddział LePub, za działania PR-owe oraz digitalowe – Publicis Dublin oraz Thinkhouse Ireland.

tam

Odwiedź przeszłość, pomóż zachować przyszłość.

Irlandzkie puby są nie tylko globalnie rozpoznawalnymi ikonami kultury, ale także znaczącymi elementami historii, które nadal odgrywają ważną rolę w społecznościach lokalnych. Po trudnych kilku latach dla branży hotelarskiej kampania Heinekena postawiła sobie za cel ochronę tego dziedzictwa i przekształcanie pubów w wirtualne muzea. Do tego zadania wykorzystano technologię Augmented Reality. Dzięki rozwiązaniom AR przygotowanym przez polskie studio kreatywne Lens That stworzono wirtualne muzea w trzech historycznych irlandzkich pubach: Toner’s Pub w Dublinie, Mother Mac’s w Limerick oraz najstarszym pubie świata, Sean’s Bar w Athlone.

To działanie miało jeszcze jeden, większy cel – uzyskanie oficjalnej akredytacji muzeum, które zapewniłoby pubom rządowe dotacje i zwolnienia podatkowe, zazwyczaj zarezerwowane dla innych kulturalnych zabytków. Kampania miała również na celu wsparcie starań Vintners’ Federation of Ireland o uznanie pubów przez UNESCO jako części dziedzictwa kulturowego Irlandii.

Technologia AR, będąca kluczowym elementem kampanii, składa się z modeli i animacji 3D, animacji 2D, przewodnika audio oraz interaktywnej mapy muzeum, która pokazuje pozycję zwiedzającego względem eksponatów rozmieszczonych w pubie.

Cały proces realizacji, od pomiarów pubów po kodowanie i testowanie efektów AR, trwał około trzech miesięcy. Wyzwania związane z czasem i logistyką zostały pokonane dzięki doskonałej komunikacji i współpracy między zespołami w Polsce i Irlandii oraz wsparciu platform Snapchat i 8th Wall.

Za pomysł kreatywny kampanii odpowiada włoski oddział LePub, za działania PR-owe oraz digitalowe – Publicis Dublin oraz Thinkhouse Ireland. Lens That, polskie studio kreatywne, było odpowiedzialne za produkcję AR, która stała się sercem kampanii. W projekcie aktywnie uczestniczyli również właściciele i pracownicy pubów, dzieląc się historiami tych miejsc.

Kampania została zrealizowana w 3 lokalizacjach i w każdej z nich odbiła się szerokim echem wśród bywalców pubów oraz lokalnych mediów. Informacja o kampanii pojawiła się w 112 gazetach i portalach na całym świecie.

Heineken planuje kontynuować te działania, zachęcając kolejne irlandzkie puby do zgłaszania swoich kandydatur do następnej edycji kampanii na stronie Heineken Pub Museums. W ten sposób firma chce nadal promować i chronić dziedzictwo irlandzkich pubów, korzystając z technologii AR, która jest nie tylko dodatkiem, ale kluczowym elementem nowoczesnego storytellingu.

Aktualizacja 24.06.2024 r.:

Prace Lens That wyróżniono aż dziewięcioma nagrodami w tym Grand Prix w kategorii Experience za kampanię „Refurb. Better than New.” dla marki Phillips oraz 4 złotymi i 4 srebrnymi Lwami za kampanię „Pub Museums” dla marki Heineken. Lens That znalazło się także na 18 shortlistach, w tym w prestiżowej kategorii Titanium.

Najważniejsze wyróżnienia:

  • Grand Prix za kampanię „Better than New” dla Philips w kategorii Experience: Creative Business Transformation – Experience Transformation
  • 4x Złoty Lew za kampanię „Pub Museums” dla marki Heineken
  • 4 x Srebrny Lew za kampanię „Pub Museums” dla marki Heinekena

Lens That zostało docenione za swoje innowacyjne podejście w kategoriach takich jak Tangible & Spatial Technology, Use of Technology oraz Immersive Experiences.


Więcej newsów z branży TUTAJ.