Logo

Trade marketing

Start kampanii sieci sklepów KOMFORT z innowacyjną platformą komunikacyjną SATYSFAKCJA

W połowie czerwca br. wystartowała kampania reklamowa sieci sklepów Komfort oparta o nową platformę komunikacyjną „Satysfakcja”. Jest to pierwsza na świecie kampania reklamowa wyprodukowana przy użyciu nowatorskiej technologii 3D i sztucznej inteligencji (AI). Kampania obejmuje TV, digital, OOH oraz działania z zakresu advocacy i ma potrwać do marca 2025 roku.

Marka Komfort, ekspert w kategoriach: kompleksowego urządzania łazienki, wykańczania podłóg, wyboru drzwi oraz projektowania kuchni rozpoczął właśnie kampanię reklamową pod hasłem „Satysfakcja”. Nowoczesna platforma kreatywna oraz wykorzystanie rozwiązań produkcyjnych opartych o AI to dla marki sięganie po nieznane. Innowacyjne podejście ma pomóc zbudować zauważalność marki Komfort w kategorii oraz wspierać budowanie świadomości wysokiej jakości jej oferty.

– W Komforcie nieustannie podnosimy jakość oferty i rozwiązań proponowanych Klientom, mając na celu ich pełną satysfakcję z doświadczenia zakupowego w naszych sklepach. Postanowiliśmy przełożyć tę ambicję wprost na sposób mówienia o marce w kampanii, a nowoczesne technologie nam to umożliwiły – mówi Konrad Jezierski, Członek Zarządu Sklepów Komfort. S.A. i dodaje: – Nowa platforma kreatywna marki Komfort Satysfakcja to przełom w branży. Po raz pierwszy w produkcji wideo, kluczowego elementu kampanii reklamowej, zastosowano tak nowatorskie metody twórcze i produkcyjne. Wykorzystaliśmy sztuczną inteligencję i silniki dotychczas stosowane tylko w grach. Z perspektywy naszego biznesu jest to niezwykle odważny krok.

Dzięki zastosowaniu zaawansowanych technologii 3D i AI powstały nieszablonowe, fotorealistyczne spoty wideo, które przyciągają wzrok i zapadają w pamięć. Produkcja teledysku o długości 2:30 min. – na który składa się 9 reklam z około 120 dynamicznymi ujęciami w 16 unikalnych scenografiach – została w całości zrealizowana w silniku do tworzenia gier Unreal Engine, co pozwoliło na osiągnięcie niespotykanego dotąd realizmu i głębi obrazu.

Scenariusze spotów w zabawny sposób ilustrują wyzwania, z jakimi mierzą się konsumenci stający przed potrzebą remontu lub wyposażenia domu oraz oferują rozwiązania w kategoriach produktowych, w których marka Komfort jest ekspertem takich jak łazienki, podłogi, drzwi czy kuchnie.

– Remont lub urządzanie wnętrza, w którym mieszkamy to momenty, które często wiążą się z ważnymi zmianami w życiu. Wspieramy naszych klientów na każdym etapie procesu zakupowego w czasie tych zmian, bo rozumiemy wyzwania, przed jakimi stoją i emocje, jakie im mogą towarzyszyć. Dlatego też obietnica, jaką składamy w komunikacji to właśnie uczucie satysfakcji: z dobrych wyborów, z wysokiego standardu obsługi w salonach i sklepie internetowym komfort.pl oraz z najwyższej jakości asortymentu, który mogą u nas kupić, by poczuć się komfortowo w swoim domu. Żeby pokryć w kampanii tak wiele obszarów i kategorii produktowych postanowiliśmy wykorzystać narzędzia usprawniające proces kreatywny i produkcyjny – podkreśla Konrad Jezierski.

AI została wykorzystana w procesie produkcji oraz w kluczowych obszarach wizualnych – takich jak analiza i poprawianie tekstur obiektów, generowanie efektów głębi ostrości, naśladowanie ruchów kamery czy symulacja interakcji światła z obiektami – aby poprawić jakość obrazu i doprowadzić ujęcia 3D do poziomu fotorealistycznego.

O kampanii

Platforma kreatywna powstała w wyniku współpracy marki Komfort z agencją reklamową Digitas oraz producentem kreatywnych treści mimo.ooo.

Kampania obejmuje szeroki zakres działań marketingowych, w tym reklamę telewizyjną zarówno z wykorzystaniem spotów wizerunkowych jak i sponsoringową, reklamę radiową, na nośnikach OOH oraz kampanie online i advocacy. Za strategię, planowanie i zakup mediów offline i online odpowiada agencja mediowa Value Media, która ponownie wygrała przetarg mediowy na obsługę Komfort. Za kampanie SEM, Paid Social i Programmatic, wspierające launch nowej platformy komunikacyjnej odpowiada należąca również do Group One spółka MarTech i E-commerce connected Salestube. Komplementarną obsługą marki w zakresie advocacy – obejmującą działania PR, influencer marketingowe i social media – zajmuje się agencja relevant stories Labcon.

Kampania podzielona jest na dwie fazy, co pozwala na dynamiczne wprowadzenie nowej komunikacji oraz jej długoterminowe utrzymanie. Działania potrwają od czerwca 2024 do marca 2025 roku.


Więcej newsów z branży TUTAJ.