Logo

Gadżety reklamowe

Dzień Czekolady 2024 – wyzwania producentów czekolady

Nadchodzący Dzień Czekolady (7 lipca) jest doskonałą okazją do refleksji nad podejmowaniem bardziej zrównoważonych i proekologicznych praktyk w całym łańcuchu produkcji, a także konsumpcji czekolady. Wzrasta świadomość konieczności ochrony środowiska i walki ze zmianami klimatycznymi, co skłania producentów czekoladowych słodkości, do podejmowania działań na rzecz zrównoważonego rozwoju oraz społecznej odpowiedzialności biznesu.

tam

Wyzwania klimatyczne a przyszłość czekolady

To nie tylko ekonomiczne wyzwanie dla producentów czekolady, ale także sygnał alarmowy dotyczący wpływu zmian klimatycznych na uprawy i zasoby naturalne. Połączenie małej ilości opadów, chorób roślin oraz starzenia się drzew kakaowych w Ghanie i na Wybrzeżu Kości Słoniowej spowodowało znaczne obniżenie zbiorów kakao. Na rynku pojawiła się niepewność z powodu raportów o ograniczeniach w produkcji na niektórych plantacjach, spowodowanych wzrostem cen ziaren. Producenci, świadomi sytuacji, podejmują działania zaradcze, takie jak zabezpieczanie zapasów surowca czy dostosowanie cen swoich produktów.

Zrównoważony rozwój w słodkim wydaniu

W obliczu rosnących cen kakao, producenci coraz bardziej zaangażowani są w świadomą produkcję, dążąc do efektywnego zarządzania zasobami naturalnymi i ograniczenia negatywnego wpływu na środowisko. Firma SLODKIE, uhonorowana platynowym medalem przez EcoVadis – wiodącą agencję ratingową ds. zrównoważonego rozwoju, należy do ekskluzywnej grupy 1% najlepszych firm na świecie. Zdecydowanie przykłada ona wagę do ochrony środowiska, praw człowieka, etyki biznesowej oraz zrównoważonych zakupów.

czekolady

W tradycyjnym przemyśle czekoladowym wykorzystuje się jedynie ziarno kakaowca, co prowadzi do marnowania aż 70% owocu. SLODKIE wprowadziło do swojej oferty czekoladę WholeFruit, produkowaną z całego owocu kakaowca. Ten innowacyjny proces promuje zrównoważoną produkcję i odpowiedzialne pozyskiwanie składników. Dzięki przetwarzaniu o 25% więcej owocu, odgrywa istotną rolę w kontekście obecnego kryzysu na rynkach kakao i cukru, który napędzają susze oraz słabe plony na plantacjach.

– Aktualnie jesteśmy świadkami downsizingu lub posiłkowania się przez producentów słabszą jakością surowców. Co za tym idzie? Nic innego, jak spadek jakości finalnego produktu. Jednak SLODKIE, jako europejski lider w branży słodyczy reklamowych, jesteśmy wierni zasadzie – jakość i smak naszych produktów są dla nas nienegocjowalne. Produkowane przez nas słodycze reklamowe są wizytówką naszych klientów, nie szukamy więc jakiejkolwiek drogi na skróty. Ta misja przyświeca nam od lat i pozwala zachować grono lojalnych klientów oraz stałe pozyskiwanie nowych – komentuje Anna Garmada, CEO SLODKIE.

Certyfikat Cocoa Horizons

Dzięki certyfikatom takim jak Cocoa Horizons, konsumenci mogą mieć pewność, że produkty z czekolady są produkowane w sposób zrównoważony, a ich zakup przyczynia się do wsparcia dla odpowiedzialnych praktyk rolniczych i poprawy warunków życia rolników.

– Fundacja Cocoa Horizons wspiera prawa pracowników na plantacjach kakao, zapewniając uczciwe wynagrodzenie, bezpieczne warunki pracy i dostęp do edukacji oraz opieki zdrowotnej. Tym bardziej miło nam zaznaczyć, że jako, jedyni w europejskiej branży oferujemy czekolady i praliny, których surowce pochodzą z certyfikowanych, w pełni zrównoważonych źródeł – dodaje Anna Garmada, CEO SLODKIE.

Wybory konsumenckie mogą mieć realny wpływ na kształtowanie pozytywnych zmian w globalnym przemyśle czekoladowym. Świadome decyzje zakupowe przyczyniają się do dbania o przyszłość czekolady i planety.


Więcej newsów z branży TUTAJ.