Logo

Media & maszynyWielki Format

Agfa podpisała pierwsze kontrakty na nowe hybrydowe maszyny Anapurna Ciervo H3200

Fot.: Agfa

Podczas tegorocznych targów FESPA firma Agfa zaprezentowała kilka nowych rozwiązań, wpisujących się – także pod względem nazewnictwa – w rebranding jej portfolio maszyn inkjetowych.

Światową premierę miała m.in. nowa maszyna ze znanej serii Anapurna. Hybrydowy model Anapurna Ciervo H3200 wzbudził bardzo duże zainteresowanie zwiedzających, a firma jeszcze w czasie trwania targów podpisała pierwsze kontrakty na jego wdrożenie. Wśród pierwszych użytkowników Anapurna Ciervo H3200 znalazły się m.in. drukarnie AHA!Print z Niemiec i Freestyle Designs z Wielkiej Brytanii.

Rodzinna firma AHA!Print przez ponad 10 lat prowadziła swoją działalność w Plankstadt – niewielkim mieście leżącym pomiędzy Mannheim i Heidelbergiem. Przedsiębiorstwem kierują dwaj dyrektorzy zarządzający – Adam Hofert (z wykształcenia technik laboratoryjny) i jego syn Alexander Hofert (projektant mediowy). Filozofia, jaka przyświeca ich działaniu, opiera się na możliwie najlepszej realizacji każdego zlecenia, niezależnie od nakładu, jaki zamówi klient. Dużą wagę, jak podkreślają szefowie AHA!Print, przykłada się tu do jakości i standardów współpracy. Portfolio jej usług obejmuje m.in. produkcję reklam (w różnych technologiach), druk cyfrowy (w tym wielkoformatowy) oraz produkcję systemów Sign & Diplay.

Adam Hofert zaczynał od 70-metrowego garażu, a jego syn Alexander zaczął pomagać ojcu dość wcześnie, bo już w wieku 14 lat. Co ciekawe, szkolenie w zakresie projektowania mediów odbywał w innym przedsiębiorstwie. – Było dla mnie istotnym poznanie szczegółowo tego obszaru, ale też jego ocena z perspektywy innej firmy i zachodzących w niej procesów – wspomina swój 6-letni staż. Przez wszystkie te lata pomagał ojcu, aż zapadła decyzja o jego 100% zaangażowaniu się w rodzinny biznes. W roku 2007 firma przeniosła się do większych przestrzeni produkcyjnych, zainwestowała też w technologię cyfrowego druku zwojowego w wielkim formacie. Decyzja była podyktowana ówczesnym portfolio klientów i zamawianych przez nich zleceń, z których gros stanowiły właśnie prace „z roli”.

Pierwszy kontakt z firmą Agfa obaj panowie mieli podczas targów viscom we Frankfurcie. Wówczas pojawił się pomysł, by zakres usług rozszerzyć o prace na mediach płaskich, sztywnych, zwiększając tym samym grupę obecnych i potencjalnych klientów. Zakupiona wówczas maszyna Anapurna H2500 początkowo jawiła się jako zbyt duża jak na potrzeby firmy. Z perspektywy czasu jest jednak oceniana jako kluczowa inwestycja, mająca znaczący wpływ na działalność całej firmy i jej dalsze losy. Wkrótce okazało się, że można w dużym stopniu wykorzystać drzemiący w niej potencjał, gdyż – w kontekście dalszej obróbki i uszlachetniania wydruków – wzbogacono ją o opcję lakierowania.

W roku 2023 zapadła decyzja o kolejnym kroku inwestycyjnym, tym razem w rozbudowę powierzchni wytwórczej. Za sprawą planowanej, nowej hali produkcyjnej zwiększy się ona z obecnych 300 do 1000 m2. Mówi Alexander Hofert: – Było dla nas jasne, że w kontekście kolejnego zakupu sprzętowego to Agfa będzie dla nas partnerem pierwszego wyboru. Mieliśmy bardzo dobre doświadczenia z tym dostawcą przez minionych sześć lat. Wsparcie techniczne dotyczyło każdej sprawy, z jaką się zgłaszaliśmy i była ona rozwiązywana najpóźniej w ciągu 24 godzin. Szczególnie przypadł nam do gustu proces działania, związany ze sprawami technicznymi: diagnozą błędów, natychmiastową dostawą części w razie potrzeby oraz szybką reakcję serwisu i wizytą technika – najpóźniej dzień po zgłoszeniu usterki.

Alexander Hofert podsumowuje: – Nasi klienci przyzwyczaili się do wysokiej jakości. Wyszliśmy zatem z założenia, że „zwycięskiej drużyny się nie zmienia”. Anapurna Ciervo idealnie wpasowuje się w naszą nową przestrzeń produkcyjną. Przekonała nas do siebie wysoką jakością i prędkością. Duże słowa podziękowania kierujemy też do naszego opiekuna handlowego z ramienia firmy Agfa, który wspierał nas w profesjonalny sposób od strony technicznej.

Freestyle Designs jednym z pierwszych użytkowników Ciervo w Wielkiej Brytanii

Inną firmą, która zakontraktowała zakup nowego hybrydowego plotera firmy Agfa podczas targów FESPA, była brytyjska drukarnia Freestyle Designs. Ploter Anapurna Ciervo H3200, jak przekonuje jej kierownictwo, umożliwi realizację tapet ściennych przy zastosowaniu jednego brytu podłoża.
Dotychczas w skład jej parku sprzętowego wchodziła inna maszyna firmy Agfa – Anapurna H2500i. Inwestycja w Ciervo – jak zapewnia kierownictwo Freestyle Designs – była podyktowana niezawodnością wcześniej używanego rozwiązania oraz bardzo wysokim poziomem obsługi zapewnianym przez dostawcę. Szefowie brytyjskiej drukarni byli też pod wrażeniem wysokiej wydajności i usprawnionej obsługi mediów, jaką oferuje ploter Anapurna Ciervo.

Premiera z targów FESPA 2024

Nowy hybrydowy model – Anapurna Ciervo H3200 obsługuje media o szerokości 3,2 m. Producent podkreśla elastyczność i wszechstronność tego rozwiązania, skierowanego do drukarń wykonujących różne rodzaje prac. W porównaniu z wcześniejszą wersją, Ciervo oferuje – jak podaje Agfa – znacznie wyższą jakość i wydajność, która wynika z szybszego – niemal o 70% – druku w trybie produkcyjnym. System ciągłego podawania mediów umożliwia wydajną produkcję z udziałem podłoży sztywnych – jednocześnie można załadować tu nawet cztery bryty.


Więcej newsów z branży TUTAJ.