Logo

Marketing MIX

Fala dobra dla producenta paluszków Beskidzkie

Internet wrze. Tym razem nie za sprawą afery, a fali pozytywnego wsparcia. Po pożarze hal produkcyjnych firmy Aksam, producenta paluszków Beskidzkie, Polacy ruszyli z pomocą.

Po takich stratach najczęściej słyszy się o zwolnieniach, ale nie w tym przypadku. Prezes firmy Aksam, Adam Klęczar, zadeklarował, że nikt nie straci pracy. Trzeba w tym miejscu dodać, że przedsiębiorstwo zatrudnia ok. 600 osób, a w tej chwili produkcja może działać na 15%.

Po wypowiedzi Klęczara, Internet zalała fala dobra. Polacy udostępniali, i nadal udostępniają, zdjęcia z zakupu znanych paluszków.

Beskidzkie
Źródło: Demotywatory.pl

Informacje opublikowały największe serwisy i konta, w tym Make Life Harder. Do pomocy ruszyły także firmy, które pokazują, jak wspierają Aksam.

Zdaniem Maksa Michalczaka, Head of PR and Content Marketing w Eura7, internautów ujął m.in. szczery przekaz prezesa Aksam.

– Kluczowym elementem strategii komunikacyjnej firmy Aksam jest szczerość i autentyczność prezesa Klęczara. Jego wypowiedzi, nacechowane troską o pracowników, budują zaufanie i sympatię odbiorców. W efekcie firma zyskała ogromne wsparcie w mediach społecznościowych, gdzie użytkownicy spontanicznie zainicjowali akcję promującą zakup paluszków Beskidzkie. To dowodzi, jak silne emocje i pozytywne reakcje może wywołać odpowiednio prowadzona komunikacja kryzysowa – stwierdził Michalczak.

Wsparcie firmie okazał także były premier, Mateusz Morawiecki, który w serwisie X opublikował film zachęcający do zakupu paluszków.

Aksam, zaskoczony taką skalą wsparcia, opublikował w swoich społecznościówkach liczne podziękowania.

 

Co ważne, prezes Aksam zaapelował, aby nie brać udziału w żadnych zbiórkach internetowych. Firma nie jest ich organizatorem – mogą być formą oszustwa. Najprostszym sposobem na pomoc firmie jest zakup przekąsek.

Post z podziękowaniami, zamieszczony na portalu Facebook, skomentowało ponad 900 osób, które dodawały również zdjęcia zakupionych przekąsek.

To nie pierwszy przykład, który pokazuje, że szczerość w kryzysowych sytuacjach, jest kluczowa.

– Strategia komunikacyjna Aksam w obliczu kryzysu okazała się niezwykle skuteczna, wyróżniając się autentycznością i naturalnością jako wynik jasnej i przemyślanej deklaracji dotyczącej prowadzenia biznesu. Jej fundamentem nie był PR, lecz jednoznaczny kierunek, w którym podąża firma. Szczerość i autentyczność prezesa Klęczara zdobyły uznanie społeczeństwa, przekonując odbiorców o zaangażowaniu firmy w pomoc swoim pracownikom. Kluczowe teraz będzie dotrzymanie podjętych zobowiązań, aby utrzymać pozytywny wizerunek firmy i uniknąć przyszłych kryzysów wizerunkowych – podsumowuje Maks Michalczak.


Więcej newsów z branży TUTAJ.