Logo

ArtykułyGadżety reklamoweTylko w OOH magazine

Dbamy o sukces biznesowego partnera | 15 lat TOP MARKETING

O początkach pełnych wyzwań, pokonywaniu przeciwności, wychodzeniu ponad standard i szukaniu nieszablonowych rozwiązań, orientacji na klienta i planach na przyszłość mówi Aneta Sowa, Dyrektor Zarządzająca i Kreatywna w firmie TOP MARKETING.

Zaczynaliście w czasie światowego kryzysu finansowego. Jak wspominacie Wasze początki?

Nasze początki były pełne wyzwań, ale też ogromnej determinacji i pasji. Wiedzieliśmy, że musimy zaproponować rynkowi coś ponad to, co jest dostępne. Największym wyzwaniem było zdobycie zaufania klientów w czasie, gdy wiele firm walczyło o przetrwanie. Postawiliśmy od razu na elastyczne podejście do klientów, a w zasadzie wyjście naprzeciw ich oczekiwaniom. W naszej ofercie wyspecjalizowaliśmy się w doborze kreatywnych gadżetów oraz produkcji nieszablonowych opakowań i słodyczy.

Elementy te – na życzenie klientów – do dziś łączymy w event packi dla pracowników i na różne wydarzenia firmowe, prezenty biznesowe dla kontrahentów czy paczki PR-owe. Wszystko w idei smacznej i użytkowej metody docierania do klientów oraz przyjemnego utrwalania wizerunku ich marki.

TOP MARKETINGJak początkowo wyglądała Wasza oferta i do kogo była skierowana?

Pierwsze sukcesy odnieśliśmy już po dwóch miesiącach, ponieważ zrealizowaliśmy kilka dużych projektów produktów reklamowych, do których opracowaliśmy kreatywny sposób ich przedstawienia. Z każdym krokiem poszerzaliśmy ofertę o to, czego potrzebował klient, wychodziliśmy poza schematy tego, co oferował rynek, a co możemy dać klientowi ponad standard. Dla przykładu, gdy rynek oferował pudełka w jednym kolorze i z dołączonym bilecikiem, my daliśmy klientowi możliwość własnego personalizowania upominku reklamowego wraz z indywidualnym opakowaniem z jego logo, banderolą czy nawet kolorem wstążki. Te działania przybliżyły nas do klientów, a dzięki poleceniom, przybywało ich więcej.

TOP MARKETINGIstotnym elementem Waszego rozwoju było również postawienie na produkcję opakowań kreatywnych. Proszę przybliżyć ten segment Waszej działalności.

Jak już wspomniałam, postanowiliśmy pomóc klientowi i wyszliśmy mu naprzeciw. Postawienie własnej produkcji opakowań kreatywnych i ozdobnych dało nam niezależność, a naszym klientom niepowtarzalność. Wspieramy ich fachowym doradztwem w zakresie indywidualnej produkcji opakowań – ponieważ mając własny park maszynowy, mamy niepowtarzalną przewagę w doborze metod znakowania i grafik.

TOP MARKETINGPodkreślacie, że Wasza oferta jest nieszablonowa i charakteryzuje Was nowoczesne i kreatywne spojrzenie. Co kryje się pod tymi słowami?

Klienci, którzy do nas trafiali, byli znużeni standardem dostępnym na rynku, a my mieliśmy nowoczesne i kreatywne spojrzenie na to, czym możemy ich zaskoczyć. Tworzenie nowych produktów i projektowanie sprawia nam ogromną satysfakcję, ponieważ atrakcyjny wygląd i wyszukana zawartość, jaką cechują się nasze zestawy upominkowe, czynią je miłym podarunkiem na wszelkie okazje. Pod pojęciem nieszablonowej oferty i świeżego spojrzenia kryje się nasze zaangażowanie w tworzenie produktów, które są unikalne, innowacyjne i przemyślane w każdym detalu. To właśnie te cechy sprawiają, że nasze zestawy prezentowe, gadżety i kreatywne pudełka wyróżniają się na rynku i zdobywają uznanie klientów. Poszerzyliśmy ofertę o produkcję zestawów upominkowych, co jest naszym filarem działalności do dzisiaj.

TOP MARKETINGPodczas pandemii postawiliście na wysyłkę zamówień indywidualnych. Czy ten koncept pozostał z Wami do dziś?

Tak, podczas ciężkiego czasu, jakim była pandemia, wyszliśmy naprzeciw klientom
i naszym rozwiązaniem było (i jest do dziś) zaoferowanie wysyłek indywidualnych zamówień nie tylko do firm, ale również do domów klientów z zachowaniem zasad przechowywania i przetwarzania danych. Dodatkowo realizujemy wysyłki zagraniczne i bierzemy całą formalność nadawania paczek na siebie.

Firma to ludzie. Jaki jest zespół TOP MARKETING?

Zespół TOP MARKETING to nasz najcenniejszy zasób. Tworzymy zgrany, dynamiczny i kreatywny team, który składa się z profesjonalistów o różnorodnych talentach i doświadczeniach. To dzięki ich ciężkiej pracy i zaangażowaniu możemy stale się rozwijać i osiągać sukcesy na rynku.

TOP MARKETINGW jaki sposób zapewniacie trwałe i pozytywne relacje z klientami? Jakie strategie stosujecie, aby utrzymać ich satysfakcję?

Pracujemy dla klienta. Fundamentem naszej działalności jest dbałość o sukces naszego biznesowego partnera. Oferujemy klientom wsparcie techniczne w postaci doradztwa produktowego, materiałowego, technik znakowania produktów, możliwości produkcyjnych i logistyki oraz dostawy. Aby sprostać rosnącym wymaganiom rynku, nieustannie poszerzamy naszą ofertę asortymentową, wprowadzając nowe produkty, nowe opakowania i nowe rozwiązania kompleksowe w ramach świadczonych usług.

Wasza branża charakteryzuje się zmiennością i nowymi trendami. Jakie nowości obserwujecie? Co będzie „na topie” w najbliższym czasie?

Nasza branża jest dynamiczna i nieustannie ewoluuje, odpowiadając na nowe trendy i zmieniające się potrzeby klientów, a globalnie patrząc również świata. Obecnie obserwujemy kilka interesujących nowości, które będą na topie w najbliższym czasie, szczególnie w kontekście zestawów prezentowych łączących ekologiczne aspekty, wellness i zdrowie w elegancji dla każdej grupy klientów, gdyż każdy chce poczuć się wyjątkowo.

Rozmawiała Katarzyna Lipska-Konieczko

Aneta Sowa Top marketingAneta Sowa
Dyrektor Zarządzająca i Kreatywna w firmie TOP MARKETING. Pasjonatka motoryzacji i gotowania. Już na studiach wykazywała swoją przedsiębiorczość i otworzyła pierwsze salony sprzedaży w kilku miastach w Polsce z dekoracjami i ozdobami świątecznymi. Po ukończeniu studiów doświadczenie w marketingu i zarządzaniu zdobywała w kilku dużych firmach z branży telekomunikacyjnej, informatycznej i dekoracyjnej. W 2008 roku postanowiła założyć własną firmę TOP MARKETING, która zajmuje się doborem kreatywnych gadżetów oraz produkcją nieszablonowych opakowań, zestawów prezentowych i słodyczy – która działa z powodzeniem po dziś dzień.
Praca kreatywna jest jej pasją, dzięki czemu powstaje niepowtarzalna oferta znajdująca uznanie na rynku. Do swoich zadań podchodzi nowatorsko i z zaangażowaniem. Na co dzień mama, żona i kilkuetatowa przedsiębiorczyni. „Dziś zrób to, czego innym się nie chce – jutro będziesz mieć to, czego inni pragną” – Klaudia Muniak. Ten cel przyświeca jej od czasu studiów.

 

 


Artykuł ukazał się w ostatnim numerze OOH magazine. Do wglądu online TUTAJ.