Od 1959 roku Barbie stanowi symbol wzmocnienia kobiet, wyobraźni i nieograniczonych możliwości. Od dziecięcych przygód, po odkrywanie siebie – Barbie już od 65 lat inspiruje i wpływa na życie wielu osób. Aby uhonorować to dziedzictwo, Mattel zaprosił przyjaciół, fanów i kolekcjonerów z całego świata do współtworzenia książki „My Barbie Story”, w której znalazły się ich osobiste historie związane z Barbie.
Swoimi wspomnieniami do książki „My Barbie Story” podzielili się między innymi Dame Helen Mirren, Claudia Schiffer, Adwoa Aboah, Sharon Rooney, Samantha Cristoforetti, Sümeyye Boyacı, Richard Quinn, Michael Halpern, Susana Rodriguez czy Asma Khan. Wśród międzynarodowych sław nie zabrakło polskiej reprezentacji. Ambasadorką projektu w Polsce została Małgosia Socha, jedna z najbardziej rozpoznawalnych i utytułowanych aktorek. Obok niej historiami o tym, jak Barbie wpłynęła na ich życie i karierę, podzieliły się także: spadochroniarka Maja Kuczyńska, mistrzyni olimpijska Anita Włodarczyk, modelka Sylwia Butor, wokalistka i autorka tekstów Julia Pośnik, influencerka Amelia Matyjasek oraz autorka Aleksandra Więcka. Wszystkie te opowieści podkreślają trwały wpływ Barbie na kolejne pokolenia i różnorodne branże, z którymi jest związana – od sztuki przez sport, STEM i wiele innych.
– Czuję się wyjątkowo związana z Barbie z racji na moje wspomnienia z dzieciństwa oraz misję Barbie, którą jest inspirowanie i wspieranie małych dziewczynek w przekonaniu, że mogą być kim chcą. Jestem matką dwóch dziewczynek i ten temat jest mi bardzo bliski, sama powtarzam to swoim dzieciom każdego dnia – powiedziała o udziale w projekcie Małgosia Socha. – Fakt, że ta książka wesprze instytucję działającą na rzecz praw kobiet jest dla mnie również bardzo ważny – dodała.
Krista Berger, Senior Vice President Barbie i Global Head of Dolls w Mattel, podkreśliła: – Wydana z okazji 65 lat marki książka „My Barbie Story” oddaje hołd marzeniom i nieograniczonym możliwościom, do których Barbie inspirowała przez pokolenia. Ta kolekcja osobistych refleksji dotyczących marki podkreśla wyjątkową więź, jaką ludzie zbudowali z Barbie – lalką, która jest symbolem tego, że możesz być, kim chcesz. Przekazując dochód z jej sprzedaży ONZ Kobiety Wielka Brytania, kontynuujemy naszą misję wzmacniania pozycji dziewczynek na całym świecie, aby pomóc im uwierzyć w nieograniczony potencjał, który w nich drzemie. Dziś zapraszamy także wszystkich fanów z całego świata do podzielenia się swoimi własnymi historiami związanymi z Barbie i dołączenia do nas w świętowaniu jej trwałego dziedzictwa.
65-lecie marki to nie tylko okazja, by spojrzeć wstecz na to, jak Barbie przez lata wpływała na kulturę, ale także możliwość podkreślenia jej roli w kształtowaniu przyszłości. W 2019 roku Barbie uruchomiła globalną inicjatywę społeczną Projekt Barbie Dream Gap, której celem jest usuwanie barier stojących dziewczynkom na drodze do osiągnięcia pełnego potencjału. Kontynuacją tych działań jest współpraca Mattel z ONZ Kobiety Wielka Brytania, niezależną organizacją charytatywną z Wielkiej Brytanii, która koncentruje się na pomocy kobietom przez zbieranie funduszy, zwiększanie świadomości społecznej i inicjatywy rzecznicze, wspierając globalny komitet ONZ Kobiety. Dochód ze sprzedaży książki oraz dodatkowa darowizna pochodząca z Fundacji Mattel przyczynią się więc do poprawy jakości życia kobiet na całym świecie.
Tabitha Morton, Executive Director ONZ Kobiety Wielka Brytania, powiedziała: – ONZ Kobiety zobowiązuje się do promowania równości płci i wzmacniania pozycji wszystkich kobiet. Jesteśmy podekscytowani możliwością dzielenia tego wyjątkowego momentu z marką Barbie, której dziedzictwo także koncentruje się na kobietach i inspirowaniu kolejnych pokoleń. Dzięki naszym programom ONZ Kobiety realizowanym na całym świecie chcemy zapewnić każdej kobiecie i dziewczynce dostęp do bezpieczeństwa, wyboru i głosu. Ta książka i jej historie się do tego przyczynią.
Książka jest już dostępna do zakupu na Amazon, a w ramach kontynuacji obchodów jubileuszu 65-lecia Barbie zachęca wszystkich fanów do dzielenia się swoimi własnymi historiami związanymi z marką w mediach społecznościowych pod #MyBarbieStory.
Więcej newsów z branży TUTAJ.