–
To już pół wieku na rynku. Jak wyglądały początki marki Prodir?
Prodir rozpoczął swoją działalność od produkcji wysokiej jakości przyborów do pisania, które łączą funkcjonalność z przemyślanym designem. Nasza marka szybko wyróżniła się w sektorze produktów promocyjnych, koncentrując się na precyzji, wzornictwie i zrównoważonych wartościach produkcyjnych, ostatecznie pozycjonując się jako producent premium w branży.
Jakimi wartościami kierujecie się w swoich działaniach?
Do naszych podstawowych wartości należą:
Jak możesz określić długopisy Prodir, poza tym że są produktami z kategorii premium? Który z produktów jest Waszym bestsellerem?
Nasze długopisy wyróżniają się charakterystycznym, minimalistycznym designem, który łączy w sobie zarówno estetykę, jak i ergonomię. Każdy model ucieleśnia zaangażowanie firmy w projektowanie, dzięki czemu produkty Prodir są pożądane ze względu na swój styl i łatwość użytkowania.
Mamy kilka bestsellerów. Jednym z nich jest DS11, bardzo ceniony za swoją prostotę i innowacyjność. To dwuczęściowe pióro z przyciskiem bez tradycyjnych sprężyn ani dodatkowych elementów. Jest dostępne w różnych kolorach, w tym w charakterystycznym kolorze 2024, Red Earth (kolorze roku 2024 wg Prodir – przyp. red.). Kolejnym, bardzo dobrze sprzedającym się produktem, jest pióro QS40 True Biotic. Wyróżnia się ze względu na unikalne zrównoważone materiały i innowacyjny design. Seria QS Stone jest także bez wątpienia bestsellerem. Artykuły z tej linii są wykonane ze specjalnego materiału, w którym tworzywo sztuczne jest wzbogacone minerałami. Zmniejsza to zawartość plastiku o 60% i zwiększa wagę o 50%.
Artykuły ze zrównoważonej produkcji stają się coraz popularniejsze. Co możecie zaproponować w tej kategorii?
Kładziemy duży nacisk na zrównoważony rozwój, oferując produkty takie jak QS40 True Biotic, które są wykonane z biodegradowalnego PHA (polihydroksyalkanianów) i całkowicie wolne od plastiku. Oferujemy również serię DS5 Shell, wykonaną z muszelek pochodzących z recyklingu, oraz serię QS Stone, która wykorzystuje materiały wzbogacone minerałami, aby zmniejszyć zużycie plastiku nawet o 60%.
Wasza marka otrzymała wiele nagród. Która z nich jest dla Was najważniejsza?
Jesteśmy najbardziej dumni z nagrody iF Design Award, jednej z najbardziej prestiżowych nagród na świecie za wyjątkowe osiągnięcia w projektowaniu produktów. Otrzymaliśmy ją za pióro QS40 True Biotic. Jury nagrodziło ten produkt za jego wyjątkowy design i wykorzystanie innowacyjnych, zrównoważonych polimerów pochodzenia biologicznego (PHA). Mikroorganizmy syntetyzują go w naturalny sposób poprzez fermentację cukrów lub lipidów, a także ulegają biodegradacji w środowisku naturalnym. Tylko CO2, woda i biomasa są zwracane do naturalnego cyklu.
Działacie bardzo aktywnie, jeśli chodzi o CSR. Jakie konkretne działania podejmujecie w tym zakresie?
Nasze inicjatywy CSR koncentrują się na zrównoważonym rozwoju, w tym na odpowiedzialnym pozyskiwaniu surowców, ograniczaniu emisji dwutlenku węgla i przestrzeganiu etycznych standardów pracy. Firma zasila swoją działalność prawie w całości energią odnawialną ze szwajcarskich elektrowni wodnych i wdrożyła zamknięty system recyklingu odpadów produkcyjnych. Ponadto promujemy długopisy wielokrotnego napełniania, aby zmniejszyć ilość odpadów.
Współpracowaliście z wielkimi markami. Czy któraś z nich jest szczególnie wspominana?
To prawda. Współpracowaliśmy z wieloma renomowanymi markami, dostarczając im wysoce spersonalizowane przybory do pisania. Jedna z pamiętnych współprac była z globalną luksusową marką, która wymagała niestandardowych długopisów odzwierciedlających zarówno najwyższą jakość, jak i świadomość ekologiczną, podkreślając naszą zdolność do dostosowywania produktów do specyficznego etosu i standardów marki.
Proszę powiedzieć na koniec, jakie macie życzenie dla siebie na kolejne lata.
Naszą największą aspiracją na nadchodzące lata jest utrzymanie pozycji lidera w zakresie zrównoważonego rozwoju i innowacji w branży produktów promocyjnych. Dążymy do dalszego zmniejszenia swojego wpływu na środowisko, zwiększenia wykorzystania zrównoważonych materiałów i utrzymania pozycji zaufanego partnera w zakresie ekologicznych artykułów promocyjnych w skali globalnej.
Rozmawiała Małgorzata Malinowska-Krawczyk
Marco Campana
Urodził się i wychował w północnych Włoszech w latach 80. Ojciec, muzyk, pisarz, a także kierownik sprzedaży Prodir od 2011 roku. Kieruje zespołem odpowiedzialnym za sprzedaż we Włoszech, Europie Wschodniej, na Bliskim Wschodzie, w Azji, Afryce i krajach Pacyfiku.
Artykuł ukazał się w ostatnim numerze OOH magazine. Do wglądu online TUTAJ.