Choć kalendarz zaczyna się w styczniu a kończy w grudniu, opowieść zbudowana przez zainspirowaną nim firmę może trwać latami. Dzieje się tak przede wszystkim za sprawą narzędzi, za pomocą których został on wydrukowany i uszlachetniony. – Taki był nasz zamysł i jeden z celów tego przedsięwzięcia – mówi Andrzej Ćwikliński, dyrektor sprzedaży systemów produkcyjnych w firmie DKS i jednocześnie inicjator projektu. – Kalendarz składa się z trzynastu arkuszy z pięknym grafikami zwierząt i przyrody budząc zachwyt wszystkich, którzy go zobaczą, co bardzo nas cieszy. Jednak jego wykonanie i tak spektakularny efekt końcowy nie byłyby możliwe bez maszyn, na których został wydrukowany i uszlachetniony – wszystkie znajdują się w ofercie DKS. Każda karta kalendarza wyróżnia dany miesiąc nie tylko piękną grafiką, ale przede wszystkim uszlachetnieniami za pomocą wybiórczego lakieru 3D użytego w różnych wysokościach w ramach w ramach każdej strony oraz aplikowanej wybiórczo folii ozdobnej 3D. Precyzja tych wyróżnień (drobne linie, różne grubości uszlachetnień, różne kolory folii) sprawia, że drukarze są tymi możliwościami zachwyceni i umawiają się z nami na prezentację maszyn, na których nasz kalendarz został wykonany. Tym samym prezentujemy im w jaki sposób wyróżniające się wydruki mogą wzbogacić nie tylko produkty, ale przede wszystkim jak znacząco mogą wyróżnić firmę, a co za tym idzie – pozytywnie mogą wpłynąć na jej rozwój. Jesteśmy przekonani, że ci którzy zdecydują się na inwestycję w rozwiązania umożliwiające tworzenie interesujących projektów dla opakowań, kalendarzy, okładek książek, broszur i wielu innych produktów mogą rozpocząć wspaniałą przygodę, która otworzy przed nimi zupełnie nowe możliwości na wiele lat.
Jedną z ważniejszych przesłanek przy tworzeniu tego projektu był również zamysł przygotowania ciekawego szkolenia dla handlowców, oferujących narzędzia z zakresu poligrafii cyfrowej dostarczane przez firmę DKS. Wszyscy oni brali udział w poszczególnych etapach produkcji kalendarza, poznając tajniki technologii – zarówno jej możliwości jak i ograniczenia. – Jesteśmy przekonani, że ta wiedza praktyczna w jeszcze większym stopniu ułatwi nam rozmowy z klientami – podkreśla Maciej Ofierzyński, najbardziej doświadczony handlowiec oferujący w DKS produkty dla zaawansowanej poligrafii. – Teraz każdy z nas może jechać do klientów z historią zapisaną na jednej z kart tego kalendarza. To – jak mamy nadzieję – stanie się jeszcze większą inspiracją niż zwykła opowieść o czymś, czego się nie widziało, w tworzeniu czego się nie uczestniczyło. Obecnie przychodzimy do klientów z prawdziwą historią projektu i rozbudzamy ich wyobraźnię.
– Trzeba podkreślić, że ten piękny kalendarz to praca zespołowa. Zawsze stawiamy na dobrze dobrany, zorganizowany i zgrany zespół – mówi Andrzej Ćwikliński i dodaje: – Projekt przygotowaliśmy wspólnie z Pelc & Partners pod kierownictwem artystycznym Mai Pelc. Druk oraz uszlachetnianie wykonaliśmy dzięki zasobom maszynowym i ludzkim naszego sprawdzonego wieloletniego partnera – Konica Minolta Business Solutions Polska na czele z Mateuszem Woźniakiem, który jako doświadczony manager jest zainteresowany pomysłami marketingowymi partnerów i chętnie je wspiera. Ogromną rolę w realizacji tego projektu odegrał także Michał Pióro, Sales Support Engineer Production Printing w Konica Minolta Business Solutions Polska.
W tym kalendarzu, jak podkreśla Katarzyna Kołodziejczyk z zespołu handlowego DKS, nie ma mowy o monotonii – miesiąc za miesiącem odkrywa on tajniki uszlachetniania lakierem 3D oraz folią (w tym również wybiórczego). Może być zatem każdego dnia inspiracją dla tych, dla których sam druk oznacza obecnie ogromną i często bardzo wyniszczającą biznes walkę cenową. – Nasz kalendarz – mówi Katarzyna Kołodziejczyk – miesiąc po miesiącu zaprasza do przyjrzenia się technologii, która umożliwia produkcję wyjątkowych wydruków wysokiej jakości, przyciągających uwagę klientów (również tych najbardziej wymagających), poszukujących dodatkowej wartości i wyrafinowania. Piękne kolory, wzory, ciekawe pomysły – kalendarz DKS to produkt, który pokazuje w jaki sposób za pomocą odpowiednich narzędzi można nadać ekskluzywny charakter niemal każdemu wydrukowi.
Przy produkcji kalendarza (o nietypowym formacie 330 x700mm) wykorzystano: między innymi oprogramowanie AccurioPro Flux, druk wykonany został na maszynie Konica Minolta Accurio Press C12000e i uszlachetniony w urządzeniu Konica Minolta Accurio Shine 3600. Uszlachetniono go za pomocą wybiórczego lakieru 3D oraz folii ozdobnej 3D. – Wykorzystanie narzędzi, w jakich został wyprodukowany kalendarz – jak podkreśla Andrzej Ćwikliński – umożliwia realizację bardziej dochodowych krótkich i średnich serii zleceń, bo oznacza szybsze ich przygotowywanie, eliminację matryc, form i stempli oraz produkcję bardziej złożonych zadań.
Po technologii, która jest bohaterem pierwszoplanowym kalendarza na rok 2025 firmy DKS, bohaterami drugoplanowymi są tu zwierzęta i przyroda. – Można zatem powiedzieć, że tematyka spina dwa nasze zupełnie inne projekty. Kalendarz bowiem prezentuje ogromne możliwości uszlachetnień – podsumowuje Andrzej Ćwikliński.
Więcej newsów z branży TUTAJ.