Choć publikacja jest subiektywnym wyborem najważniejszych informacji 2024 roku, stanowi ona jednak barometr obrazujący, jakie wydarzenia najbardziej zapamiętano. Okazuje się, że często główne źródło internetowych sensacji stanowią informacje negatywne – wywołują emocje, czasami poczucie zagrożenia i najlepiej zapadają w pamięć. Wydawałoby się, że to smutna konkluzja. Jednak szerokie omawianie tego rodzaju wydarzeń ma również pozytywne następstwa: wyciągane są z nich wnioski, wskazywane jest to, na co społeczeństwo się nie godzi, ustalane są normy tego, co dopuszczalne, a także wspólnie definiowane są nowe granice i zasady cyfrowej rzeczywistości.
Ideą trendbooka „PR News” było stworzenie zestawu inspiracji, na jakiego rodzaju newsach warto skupiać uwagę w tegorocznych strategiach komunikacyjnych. Jest on wartościowym kompendium, ponieważ na przestrzeń informacyjną spojrzeli specjaliści z różnych stron rynku online. Znaleźć w nim można podsumowania przygotowane przez przedstawicieli agencji digital PR i marketingu online, specjalistów komunikacji dużych marek, a także przedstawicieli agencji badawczych.
– Coraz bardziej istotne staje się nie tylko to, co mówimy, ale także, w jaki sposób angażujemy odbiorców w działania. Publikacja stawia pytania o przyszłość – czy potrafimy skutecznie łączyć kreatywność z transparentnością? Czy w 2025 roku będziemy bardziej świadomi siły komunikacji opartej na autentyczności i wartościach, które jednoczą, zamiast dzielić? Odpowiedzi na te pytania znajdą się w decyzjach, jakie podejmą zarówno marki, jak i konsumenci w nadchodzących miesiącach – tłumaczy Joanna Berlińska, Head of PR&Communications, Founder w Lightscape.
Publikacja „PR News” to coś więcej niż podsumowanie. To próba odpowiedzi na pytanie, jak budować komunikację, która angażuje i inspiruje, zamiast szukać łatwych emocji i kontrowersji. To także zaproszenie do refleksji nad tym, jak w dynamicznym świecie PR odnaleźć balans między technologią, autentycznością i odpowiedzialnością.
Trendbook „PR News” jest dostępny do pobrania bezpłatnie na stronie IAB Polska.
Więcej newsów z branży TUTAJ.