Logo

Marketing MIX

Wpadki, emocje, wyzwania: PR News 2024 w pigułce

Rok 2024 obfitował w rozgrzewające Internet newsy. Eksperci Grupy Roboczej Public Relations przy IAB Polska zaprosili do współpracy specjalistów z Grup Roboczych: SEO PPC oraz Social Media. W ten oto sposób powstał trendbook „PR News”, stanowiący subiektywny przegląd wydarzeń, które narobiły najwięcej szumu i w sposób szczególny zapadły w pamięć opinii publicznej.

tam

Subiektywne podsumowanie roku 2024

Choć publikacja jest subiektywnym wyborem najważniejszych informacji 2024 roku, stanowi ona jednak barometr obrazujący, jakie wydarzenia najbardziej zapamiętano. Okazuje się, że często główne źródło internetowych sensacji stanowią informacje negatywne – wywołują emocje, czasami poczucie zagrożenia i najlepiej zapadają w pamięć. Wydawałoby się, że to smutna konkluzja. Jednak szerokie omawianie tego rodzaju wydarzeń ma również pozytywne następstwa: wyciągane są z nich wnioski, wskazywane jest to, na co społeczeństwo się nie godzi, ustalane są normy tego, co dopuszczalne, a także wspólnie definiowane są nowe granice i zasady cyfrowej rzeczywistości.

Ideą trendbooka „PR News” było stworzenie zestawu inspiracji, na jakiego rodzaju newsach warto skupiać uwagę w tegorocznych strategiach komunikacyjnych. Jest on wartościowym kompendium, ponieważ na przestrzeń informacyjną spojrzeli specjaliści z różnych stron rynku online. Znaleźć w nim można podsumowania przygotowane przez przedstawicieli agencji digital PR i marketingu online, specjalistów komunikacji dużych marek, a także przedstawicieli agencji badawczych.

– Coraz bardziej istotne staje się nie tylko to, co mówimy, ale także, w jaki sposób angażujemy odbiorców w działania. Publikacja stawia pytania o przyszłość – czy potrafimy skutecznie łączyć kreatywność z transparentnością? Czy w 2025 roku będziemy bardziej świadomi siły komunikacji opartej na autentyczności i wartościach, które jednoczą, zamiast dzielić? Odpowiedzi na te pytania znajdą się w decyzjach, jakie podejmą zarówno marki, jak i konsumenci w nadchodzących miesiącach – tłumaczy Joanna Berlińska, Head of PR&Communications, Founder w Lightscape.

Inspiracja zamiast sensacji

Publikacja „PR News” to coś więcej niż podsumowanie. To próba odpowiedzi na pytanie, jak budować komunikację, która angażuje i inspiruje, zamiast szukać łatwych emocji i kontrowersji. To także zaproszenie do refleksji nad tym, jak w dynamicznym świecie PR odnaleźć balans między technologią, autentycznością i odpowiedzialnością.

Trendbook „PR News” jest dostępny do pobrania bezpłatnie na stronie IAB Polska.


Więcej newsów z branży TUTAJ.