Przeprowadziliście Państwo badanie dotyczące życia seksualnego Polaków, z którego wyłoniły się ciekawe wnioski. Co było motywacją do jego przeprowadzenia?
Rozumienie potrzeb konsumentów w kontekście produktów związanych z intymnością to wyjątkowo ważne i delikatne zagadnienie. Przeprowadzając badanie wśród Polaków chcieliśmy dowiedzieć się więcej o tym, co sprawia, że czują się dobrze oraz co najbardziej ekscytuje ich w łóżku, ale także sprawdzić ich otwartość na testowanie nowości. Niemniej ważne było dla nas to, aby powiedzieli nam o barierach, które pojawiają się u nich w kontekście używania prezerwatyw. Bezpośrednią motywacją do przeprowadzenia badania było wprowadzenie na rynek naszego nowego produktu – najcieńszych na świecie poliizoprenowych prezerwatyw SKYN Supreme Feel, dlatego zależało nam, aby zweryfikować aktualne trendy i móc powiedzieć: w naszym portfolio mamy produkt, który odpowiada oczekiwaniom Polaków.
Które z wyników są najbardziej interesujące dla Państwa marki?
Przede wszystkim cieszymy się, że jesteśmy świadkami bardzo pozytywnej zmiany społecznej: aż 37% badanych deklaruje otwartość na nowe doświadczenia w sypialni, a 35% otwarcie rozmawia o swoich potrzebach seksualnych z partnerem. Obecny wynik pokazuje, że Polacy odważniej mówią o swojej seksualności – to sygnał, że tabu wokół seksu powoli ustępuje na rzecz szczerej, otwartej komunikacji w związkach, która jest niezbędna dla budowania pełnych wzajemnego szacunku i satysfakcjonujących relacji. Badanie pokazało też, że zwracamy uwagę na różnorodne aspekty przyjemności seksualnej: dla 58% Polaków najbardziej ekscytująca jest gra wstępna, 54% najbardziej ceni orgazm partnera/partnerki, a 45% lubi próbowanie nowych pozycji. Szczególnie cieszy nas też fakt, że 46% badanych ceni sobie uczucie „skóra do skóry”. To potwierdza, że obraliśmy właściwy kierunek, pracując nad innowacjami produktowymi, które maksymalizują te doznania.
W badaniu widać m.in., że Polacy mają pewne bariery związane ze stosowaniem prezerwatyw. Jak marka SKYN zamierza wspierać konsumentów w ich przełamywaniu?
Przeprowadzając badanie wiedzieliśmy, że negatywne przekonania na temat prezerwatyw są wciąż żywe wśród Polaków, dlatego postanowiliśmy poruszyć w nim również ten wątek. Wyniki pokazały, że 39% Polaków wciąż uważa, że seks w prezerwatywie nie daje spełnienia seksualnego, a 35%: że seks z użyciem prezerwatywy jest niewygodny dla obu stron. To dowód na to, że mimo tego, że rynek prezerwatyw dynamicznie się rozwija, a oferowane dzisiaj produkty są niemal niewyczuwalne, bariery wciąż są obecne. Dlatego tak ważne jest kompleksowe podejście do przełamywania tych przekonań.
Jako marka SKYN podchodzimy do tego wyzwania wielotorowo. Bezpośrednią odpowiedzią jest właśnie najcieńsza w historii prezerwatywa poliizoprenowa, która została zaprojektowana tak, aby maksymalnie zbliżyć się do naturalnego odczucia „skóra do skóry”. We wszystkich naszych prezerwatywach SKYN stosujemy nasz innowacyjny materiał SKYNFEEL®, który jest niezwykle delikatny i niemal niewyczuwalny, równocześnie zachowując wytrzymałość najlepszego lateksu. Każda prezerwatywa jest elektronicznie testowana, aby spełniać najwyższe standardy bezpieczeństwa i niezawodności. Produkt jest również świetną opcją dla osób z potwierdzoną lub możliwą alergią na naturalny lateks Na naszych kanałach social media stawiamy też na bardzo otwartą komunikację i dialog z odbiorcami: chcemy zmienić sposób myślenia o prezerwatywach – od postrzegania ich jako „zabójców” doznań do traktowania ich jako środek służący świadomej, bezpiecznej przyjemności bez kompromisów w odczuciach. Chcemy, aby prezerwatywy stały się symbolem poczucia własnej wartości i wzajemnego szacunku.
Mówią Państwo, że nowa prezerwatywa marki SKYN to innowacja w swej kategorii i porównują ją Państwo do wynalazków na miarę wynalezienia żarówki czy Internetu. Co przemawia za taką oceną?
Podobnie jak żarówka czy Internet zmieniły sposób, w jaki wykonujemy codzienne czynności, tak SKYN Supreme Feel zmienia sposób, w jaki myślimy o seksie i doznaniach. To nie jest tylko kolejny produkt w kategorii – to rewolucja i nowe otwarcie, które może pomóc w przełamaniu barier i stereotypów związanych z używaniem prezerwatyw, jednocześnie zapewniając najwyższy poziom bezpieczeństwa i komfortu typowy dla kategorii prezerwatyw. Dzięki wykorzystaniu innowacyjnego i ultracienkiego materiału SKYNFEEL®, stworzyliśmy prezerwatywę, która zapewnia niezrównane doznania, naturalne dopasowanie i maksymalny komfort. Tym samym jest odpowiedzią na główną barierę wymienianą przez konsumentów w badaniu. Maksymalnie zbliża się do uczucia „skóra do skóry”, dzięki czemu pozwala użytkownikom zapomnieć o wszystkich przekonaniach, jakie dotychczas mieli na temat prezerwatyw. Warto znowu wrócić tutaj do wcześniejszego porównania, które zastosowaliśmy w kampanii: Supreme Feel to jedna z przełomowych innowacji, jak żarówka czy Internet, które zmieniły życie ludzi o 180 stopni. Jest to oczywiście śmiałe zestawienie, ale biorąc pod uwagę fakt że aż 37% osób skarży się na dyskomfort związany z używaniem prezerwatyw, a nasz nowy wariant SKYN w bardzo dużym stopniu go eliminuje – takie zestawienie nie jest bezpodstawne.
Jakie działania marketingowe podjęliście Państwo w odpowiedzi na wyniki badania? Jaką rolę odgrywa budowanie świadomości w zakresie odczuwania przyjemności ze zbliżenia w podejściu marki?
Chcielibyśmy skupić się na edukacji – przekonaniu osób, które dotychczas niechętnie korzystały z prezerwatyw do odkrycia ich na nowo. Prezerwatywy to wciąż topowy sposób na zapobieganie niechcianej ciąży i zabezpieczenie przed STI, a nasz nowy produkt pozwala dodatkowo czuć partnera w naturalny sposób. Dodatkowo jednym z elementów naszych działań marketingowych jest program satysfakcji gwarantowanej oraz zwrotu pieniędzy. Do końca 2024 roku prowadziliśmy kampanię, w ramach której każdy, kto nie był usatysfakcjonowany jakością SKYN Supreme Feel mógł zwrócić pozostałe produkty z opakowania i odzyskać pieniądze. Jesteśmy pewni jakości naszego produktu, dlatego nie boimy się odważnych działań. W naszej komunikacji szczególny nacisk kładziemy też na aspekt przyjemności i bliskości – to właśnie dlatego w przekazach marketingowych podkreślamy wyjątkowe właściwości SKYN Supreme Feel, które zapewniają niezrównane doznania oraz wyjątkowe poczucie bliskości z partnerem.
Szczególnie w social mediach stawiamy na szczerość i dialog z odbiorcami, chociażby przez formę ankiet. Zachęcamy ich do mówienia otwarcie o tematach związanych z przyjemnością. Na Instagramie czy Facebooku obserwujemy duże zaangażowanie pod naszymi postami, co tylko potwierdza, że tematy około seksualne są punktem do rozmowy i dyskusji wśród Polaków.
Chcemy pokazać, że SKYN Supreme Feel to nie tylko bariera ochronna, ale element, który może wzbogacić życie seksualne i podnieść poziom przyjemności, zapewniając jednocześnie pełen komfort, zarówno fizyczny, jak i psychiczny.
Jak wnioski z badania ukształtują sferę komunikacji SKYN w przyszłości?
W naszej komunikacji stawiamy na przełamywanie tabu, bezpośredniość i otwartość. Na pewno wyniki badania posłużą nam jako drogowskaz do projektowania kolejnych działań, ale będziemy też sprawdzali jako marka, co zmienia się w podejściu Polaków do seksu i tworzyli produkty, które odpowiadają ich upodobaniom. W naszej branży kluczowe jest zrozumienie, że potrzeby w tej kategorii wykraczają daleko poza sam aspekt funkcjonalny produktu, a na zadowolenie konsumentów składa się wiele czynników. Dzisiaj Polacy są lepiej wyedukowani, świadomi oraz wymagający, szukają produktów, które nie tylko spełniają swą podstawową funkcję, ale także są dopasowane do indywidualnych preferencji i stylu życia. Na te potrzeby odpowiedzią marki SKYN są nowe, innowacyjne propozycje – takie, jak nasz ostatni produkt, SKYN Supreme Feel.
Rozmawiała Magdalena Wilczak
Grzegorz Wydra
Senior Regional Marketing Manager, odpowiedzialny za markę SKYN. Ekspert z 20-letnim doświadczeniem w zarządzaniu markami na rynkach CEE. Specjalizuje się w transformacji marek i wdrażaniu innowacyjnych strategii komunikacji. Absolwent studiów podyplomowych z marketingu (The Chartered Institute of Marketing) oraz marketingu internetowego (AGH Kraków). Łączy kreatywne podejście z umiejętnościami analitycznymi, kierując się zasadą „problemy to zamaskowane szanse”.
Więcej newsów z branży TUTAJ.