–
Branża eventowa w 2024 roku zdominowana była przez intensywny rozwój i innowacje. Klienci coraz odważniej eksplorowali nowe technologie, a szczególnie potencjał sztucznej inteligencji (AI). Wykorzystanie jej nie tylko zmieniło i zmienia sposób organizacji wydarzeń, ale również wpłynęło na strategie komunikacyjne i procesy kreatywne. Wiele firm zrozumiało, że AI może być skutecznym narzędziem, ale ostateczna jakość realizacji nadal zależy od ludzkiej wrażliwości i intuicji.
Dla licznych klientów kluczowym elementem było kompleksowe podejście do kreacji. Uwzględnienie strategii marketingowej, budowanie zespołów projektowych, integracja z produktami oraz spójne przesłanie kreatywne – wszystko to było nieodzowną podstawą sukcesu. Takie podejście pozwalało nie tylko na zadowolenie klientów, ale także na budowanie silniejszych więzi między markami a odbiorcami.
Jednym z wyraźnych trendów była rosnąca obecność marek na prestiżowych festiwalach muzycznych. Wydarzenia te stanowiły doskonałą platformę do promowania wizerunku oraz bezpośredniej interakcji z uczestnikami. W 2024 roku marki chętnie inwestowały w sponsoring, stoiska interaktywne i unikalne doświadczenia dla uczestników, co pozwalało na kreowanie niezapomnianych wrażeń.
Miniony rok okazał się także przełomowy pod względem liczby koncertów. Zarówno występy w halach, jak i wydarzenia plenerowe przyciągały ogromne rzesze uczestników. Trend ten dowodzi, że muzyka na żywo pozostaje jednym z najważniejszych elementów przemysłu eventowego. Co więcej, 2024 rok był pełen ciekawych kolaboracji między artystami, co przyciągało różne grupy odbiorców i tworzyło nowe możliwości twórcze.
Patrząc w przyszłość, rok 2025 zapowiada się jako okres dalszego rozwoju technologicznego, ale z zachowaniem świadomości, że to człowiek pozostaje w centrum. Co mam na myśli? W świecie wszechobecnej technologii to kreatywność stanie się kartą przetargową i wyznacznikiem działań agencji. Firmy będą inwestować w innowacyjne kampanie, storytelling, a nawet niecodzienne partnerstwa, żeby przyciągnąć uwagę i wywołać emocje u odbiorców. A sztuczna inteligencja będzie wspomagać ten proces w organizacji wydarzeń, szczególnie w zakresie personalizacji doświadczeń uczestników i kreacji wizualnego kontentu. Cały czas będę jednak podkreślać, że ludzkie, kreatywne podejście, zdolność rozumienia potrzeb i emocji drugiej osoby, pozostanie niezmiennie kluczowe i będzie niezwykle pożądanym czynnikiem wśród klientów.
Zatem to kreacja wielopoziomowa będzie jednym z głównych filarów branży w nadchodzącym roku. Zintegrowane strategie marketingowe uwzględniające różne platformy, technologie oraz sposoby komunikacji staną się standardem. Marki będą śmielej sięgały po nowe technologie, takie jak rzeczywistość wirtualna (VR) i rozszerzona (AR), aby jeszcze bardziej angażować uczestników wydarzeń.
Kolejnym istotnym trendem będzie indywidualne podejście do klienta. Personalizacja stanie się nie tylko elementem wydarzeń, ale także sposobem komunikacji marek z odbiorcami. Ważne będzie dostrzeganie przynależności uczestników do określonych grup społecznych i projektowanie wydarzeń, które będą odpowiadać na ich specyficzne potrzeby i oczekiwania.
Podsumowując, rok 2025 przyniesie kolejne wyzwania i możliwości dla branży eventowej. Rozwój technologiczny i kreatywne podejście do organizacji wydarzeń otworzą nowe drogi, jednocześnie podkreślając, że kluczowym elementem sukcesu pozostaje człowiek i jego zdolność do budowania autentycznych relacji, wynikających z unikalnej kreacji.
Przemysław Witkowski
Posiada 20-letnie doświadczenie w branży eventowej. Karierę rozpoczął w agencji Prowokator, a następnie pracował w Allegro jako creative director. Współtworzył agencję Defacto, gdzie pełnił funkcje dyrektora zarządzającego i kreatywnego. Przez 8 lat był general managerem w agencji Focus Event, a obecnie od 5 lat pełni rolę dyrektora kreatywnego w agencji PLEJ. Realizował setki wydarzeń, zdobywając nagrody w konkursach takich jak MP Power Awards. Pasjonuje się nowymi technologiami i projektami CSR.
Artykuł ukazał się w ostatnim numerze OOH magazine. Do wglądu online TUTAJ.