Logo

Event MIXTylko w OOH magazine

Korea Południowa, Sri Lanka i AI, czyli podsumowanie 2024 r. w branży incentive travel

Trend roku, największy sukces i kryzys/wpadka 2024 r. oraz wyzwania i prognozy na 2025 r. na rynku incentive travel. To tematy, które omawiają dla nas ekspertki z branży: Joanna Jabłońska, współzałożycielka agencji Activezone, Agnieszka Słowik, prezes Flower Travel Incentive oraz Agata Gościńska, CEO agencji Viventum.

Joanna Jabłońska / Activezone

INCENTIVE TRAVEL Joanna Jabłońska Activezone

W mijającym roku na rynku incentive travel zauważamy dwa dominujące trendy. Pierwszym z nich, który zyskuje na znaczeniu już od kilku lat, to coraz szerzej rozumiana personalizacja oferty. Nasi klienci coraz częściej zwracają uwagę na indywidualne potrzeby i zainteresowania uczestników. W związku z tym programy są konstruowane i opierane na atrakcjach dopasowanych do preferencji odbiorców. Coraz częściej uczestnicy mają możliwość wypowiedzenia się przed wyjazdem, nie tylko w kwestii preferowanej diety, ale także w kwestii miejsca wyjazdu, programu czy atrakcji. W ten sposób stają się aktywną częścią imprezy, a nie tylko jej pasywnym odbiorcą. Drugim ciekawym trendem jest łączenie dwóch kierunków europejskich podczas jednej realizacji. Dobrym przykładem jest tutaj program obejmujący wyjazd na Maderę i Azory, czy łączący pobyt w Paryżu z wypoczynkiem w Normandii. W ten sposób można zyskać znacznie bardziej atrakcyjny program, a tym samym lepsze narzędzie marketingowe i motywacyjne.

Za największy sukces w roku 2024 uważam wprowadzenie AI do pracy naszej agencji. Zaczynaliśmy nieśmiało, ale z każdym mijającym tygodniem „zaprzyjaźnialiśmy” się ze sztuczną inteligencją i coraz częściej korzystamy z jej pomocy. My uczymy się jak ona działa, a ona uczy się, czego my od niej potrzebujemy. Oczywiście nic nie zastąpi prawdziwego eksperta z doświadczeniem, ale AI może naprawdę bardzo ułatwić naszą pracę. Zyskujemy na tym zarówno my, jak i nasi klienci.

Pewnego rodzaju „wpadką”, która rzuciła mi się w oczy w tym roku, jest nadmierne promowanie w mediach kierunków, które w rzeczywistości są jedynie przeciętne. Na szczęście od tego jesteśmy my, żeby obalać takie „promocyjne mity”. Dlatego w naszej pracy tak ważne jest podróżowanie i osobiste sprawdzanie destynacji zanim zaproponujemy je w naszych programach incentive.

Myślę, że rok 2025 przyniesie wiele wyzwań. Świat rozwija się i zmienia coraz szybciej. Dynamicznie zmieniają się warunki ekonomiczne, polityczne, technologiczne i klimatyczne. Rynek musi być coraz bardziej elastyczny i gotowy na zmiany. Żyjemy w „globalnej wiosce”, a turystyka jest szczególnie wrażliwa na najmniejsze nawet zmiany zachodzące nawet w innej części globu.


tam

Agnieszka Słowik / Flower Travel Incentive

 

INCENTIVE TRAVEL Agnieszka Słowik Flower Travel Incentive

Rok 2024 był kolejnym stabilnym rokiem w turystyce incentive. Czasy pandemii już zdecydowanie za nami, sytuacja światowa też ustabilizowała się na tyle, że nie zostaliśmy zaskoczeni kataklizmami, które mają wpływ na turystykę.

Krajem, który był zdecydowanie bardzo popularny w tym roku, była Sri Lanka. Atrakcyjne ceny, dostępność przelotów i egzotyka miejsca sprawiły, że ta destynacja cieszyła się dużą popularnością wśród klientów. Nieustającym hitem we Flower Travel Incentive jest wciąż nowa jako kierunek, Korea Południowa. Pokochałam to miejsce i wciąż odkrywam nowe możliwości, nowe miejsca i smaki.

W kategoriach porażka i wyzwanie niezmiennie numerem jeden pozostają Hawaje. Stany Zjednoczone poza utartymi szlakami, jak Nowy Jork, Floryda czy Kalifornia, są niezmiernie wymagające. Nakład pracy, jaki trzeba włożyć we współpracę jest ogromny. Na każdym kroku spotykamy się z utrudnieniami. Amerykanie są zorientowani tylko na zysk, ale ich systemy płatności są daleko poza standardami.

Kryzys zdarzył nam się na szczęście jeden, i jak w większości, miał związek z przelotami. Grupa wracająca ze świetnej imprezy utknęła wieczorem w Monachium. Musieliśmy przepisać wszystkie bilety na kolejny dzień, kupić w ciągu 15 minut hotel i kolacje dla wszystkich. Na szczęście skończyło się tylko na nerwach i stracie sporych pieniędzy. I nie ma na to niestety ubezpieczenia. O zablokowanych płatnościach w bankach pośredniczących nie ma co nawet wspominać. To nasza codzienność.

Trend na przyszły rok? We Flower Travel Incentive specjalizujemy się w ekskluzywnych, dopracowanych wyjazdach. Obstawiam miejsca, w których już byliśmy kilka razy, jak Japonia czy Korea, wrócimy na pewno na Filipiny i zatańczymy tango w Argentynie. Osobiście marzę o lepszych połączeniach do Birmy, bo jest to dla mnie jedno z najpiękniejszych miejsc na udany incentive.


tam

Agata Gościńska / Prezes Stowarzyszenia Organizatorów Incentive Travel SOIT | Viventum

 

INCENTIVE TRAVEL Agata Gościńska Incentive Travel SOIT ViventumPodsumowując działania SOIT w 2024 roku, z dumą mogę powiedzieć, że niemal wszystkie nasze założenia zostały zrealizowane. Naszym głównym celem było wzmocnienie pozycji stowarzyszenia, zwiększenie jego rozpoznawalności oraz eksponowanie wartości, które nas definiują.

Rok 2024 obfitował również w wyjątkowe wydarzenia edukacyjne i integracyjne. Świetne szkolenie w zakresie AI i prezentacji w mediach, FAM TRIP do Korei Południowej, zaprojektowany przez Agnieszkę Słowik, były doskonałymi przykładami współdzielenia wiedzy i pasji w naszym środowisku. Agnieszka zorganizowała inspirujący i perfekcyjnie zaplanowany wyjazd, w którym uczestniczyli niemal wszyscy członkowie naszej organizacji.

Ogromną dumą napawa mnie sukces Barometru SOIT – narzędzia stworzonego przez Krzysztofa Pobożniaka, wiceprezesa do spraw finansów. Barometr nie tylko zyskał uznanie w branży turystycznej i na szczeblu rządowym, ale także stał się wielką wartością dla SOIT. Jest narzędziem, które integruje środowisko, motywując członków do dzielenia się wiedzą, a jednocześnie pozwala podejmować bardziej racjonalne decyzje rynkowe. Z dumą chciałabym dodać, że Barometr SOIT został nominowany do nagrody MP Impact Awards®.

Nie sposób pominąć naszego delegata w Radzie Polskiej Organizacji Turystycznej. Łukasz Adamowicz, wieloletni członek zarządu SOIT i prezes Rady Przemysłu Spotkań i Wydarzeń Together, został powołany do prestiżowego gremium Rady POT, reprezentując interesy branży na najwyższym szczeblu.

Jednym z najważniejszych wydarzeń w kalendarzu był Incentive Day „Po Słońce w Świat”. Konferencja oceniona przez branżę, ale także zaproszonych liderów biznesu, jako najważniejsze wydarzenie w branży incentive oraz gala charytatywna były nie tylko doskonałym przykładem współpracy, ale także wyrazem wartości, które promuje SOIT. Zebrane podczas gali fundusze – prawie 60 tys. zł – zostały przekazane na rzecz Fundacji Polskiego Centrum Pomocy Międzynarodowej, ratując życie głodujących dzieci w Sudanie Południowym. Ten projekt jest dowodem na to, że branża incentive ma moc zmieniania świata na lepsze.

Klienci coraz częściej wybierają programy, w których aktywności znajdują się na drugim planie, a dominują doświadczenia, które zapewniają odpoczynek, relaks i regenerację. Wszystkie projekty, które realizowaliśmy w Viventum w 2024 roku, były skonstruowane zgodnie z tym trendem. Tworzyliśmy programy w najpiękniejszych miejscach świata z doskonałymi doznaniami kulinarnymi, pozwalające na odprężenie, odpoczynek i wyciszenie, które w efekcie przekładały się na większą efektywność uczestników po powrocie do pracy.

W nadchodzącym roku 2025 branża incentive stanie przed nowymi wyzwaniami, wynikającymi z globalnych trendów, takich jak dążenie do zrównoważonego rozwoju, rosnące oczekiwania klientów dotyczące równowagi między intensywnością programów a czasem na regenerację oraz dalszy nacisk na innowacyjność i jakość usług.


Artykuł ukazał się w ostatnim numerze OOH magazine. Do wglądu online TUTAJ.